Side 2 af 7
: 06 okt 2003, 20:15
af McCoy SPC
Jeg tror ikke der findes nogle regler uden undtagelser.
Tror ikke der er så mange der tænker på hvad de siger når de mener 2 turboer. Det kan godt være at der var en forskeld da man begyndte at bruge de 2 udtryk, men nu er de lige som gledet lidt sammen, tror jeg.
Tror bare at det er en a de ting man skal lade være med at tænke på

: 06 okt 2003, 20:37
af skovbamsen
bi og twin er det samme det som i snakker om med en stor og en lille hedder bi-sekventiel
men en stor og en lille på en twin turbo motor hedder stadíg bi turbo sekventiel
: 06 okt 2003, 21:44
af ZeroCool
har dog aldrigt hørt at BI skulle betyde forskelligt

Forstå mig ret, det er i denne sammenhæng jeg mener...

Twin Turbo
: 07 okt 2003, 08:09
af Danielsito
Som ZeroCool siger, sidder der to ens turboer på Lotus Omega.
Det er to stk Garrett T25 der arbejder fuldstændigt ens.
Der er to spjæld på. Men inde i indsugningsmanifolden er der åbent hele vejen hen. Dvs at hvis der uhensigtsmæssigt er en lille forskel i, hvor meget turboerne lader, vil det blive udlignet her.
: 07 okt 2003, 08:45
af Yugo Turbo
har du da sådan en vogn? der sku kun være bygget ca 950 eks af den, ik sandt? den sku efter sigende ku blive RET vild... hvis det er sådan en du har hva laver den så af hk/nm?
twin eller bi
: 07 okt 2003, 10:56
af Luffe
så hut jeg visker eller så hvit jeg husker betyder "BI" 2 på latin og det engelske ord er jo som bekendt twin for 2!
altså "Bi" = 2 og "twin" = 2
det med at lade i to trin som der før er blevet omtalt, finder man bla. på en toyota supra"twin turbo" af den lidt nyere slags- der er map signaglet der styre hvornår turbo nr 2 skal til at arbejde, der sidder et spjæld på udstødnings manifolden som åbner ved et vis tryk,via en tryk/vacum dåse som bliver styret af map signaglet- Dvs hvis du kører med lidt gas er det kun den ene turbo der er i funktion, og mere gas så er begge turbo'er i funktion, det giver en meget pæn moment kurve og tidligt ladetryk, kontra en turbo!
Mvh luffe
Lotus Omega
: 07 okt 2003, 12:52
af Danielsito
Ja, jeg har Lotus Omega nr. 537.
Standard afleverer den 377 Hk og 568 Nm. (Mellem 2.500 og 5.200 omdr/min har den på intet tidspunkt under 500 Nm).
Jeg har chippet min. Så den har vel omkring 400 Hk?
Jeg venter til efter vinteren (og en fuldstændig motorrenovering) med at skrue ladetrykket op. Den lader nu med 0.7 Bar. Den skal have ca 1 bar. Det burde give den 450-480 Hk og 700 Nm+
0-100 er standard 5,4 sek.
0-100-0 gøres på 8,6 sek.
0-200 17,6 sek.
Q-Mile 13,5 sek.
Se mere på vores hjemmeside:
www.lotus-omega.dk
: 07 okt 2003, 19:18
af mh
Yugo Turbo skrev:har du da sådan en vogn? der sku kun være bygget ca 950 eks af den, ik sandt? den sku efter sigende ku blive RET vild... hvis det er sådan en du har hva laver den så af hk/nm?
hehe jeg kunne godt køre i den standart bare kørte engang bag en KBH. så lagde den lige røven lidt ned og så var den ellers afsted skal jeg da lige love der lå en rimelig ellers hurtig suzuki ved sidden af han nåede ikke engang at vride øret på den og komme efter så var den oppe ved næste lyskryds

DAMN det gik stærkt
Ræs
: 08 okt 2003, 07:39
af Danielsito
Tinasmartin>>
Var det på Roskildevej?
For så har det nok været mig

Re: Ræs
: 08 okt 2003, 16:59
af mh
Daniel 537 skrev:Tinasmartin>>
Var det på Roskildevej?
For så har det nok været mig

hold kæft den går fremad ja det var det