Er der plads til en 454 big blok i en 79èr malibu

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
RoadRunner
Nyt Medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:35
Geografisk sted: På føresædet
Kontakt:

#11 Indlæg af RoadRunner »

Malibu.. skrev:Att: Road runner ... Hvor i landet kommer du så fra ..
Hvor gammel er øsen osv
J.lundsgaard@mail.dk


Lige flyttet til Rødover. Bilen er en gammel 1980'er Trans Am. Den er pt i 1000 dele og under komplet renovering p.g.a rust etc. :cry:
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"
Malibu..
Medlem
Indlæg: 158
Tilmeldt: 06 okt 2003, 01:16

#12 Indlæg af Malibu.. »

Road runner :
Oki selv fra syd fyn .. er det en ny indkøbt eller .
Har selv først købt min for et par mdr siden men havde en Gran turino før ..
RoadRunner
Nyt Medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:35
Geografisk sted: På føresædet
Kontakt:

#13 Indlæg af RoadRunner »

Nææ faktisk ikke.. købte den i 99, og fik den ud at køre i 2000 og til træf. Men den var for slidt til at kunne synes. Så i 2001 blev den skilt af.. og samlet i 2002.. hvor jeg opdaget noget grimt rust.. og tænkter.. fuck det.. nu får den turen. ikke flere lappe løsninger. Så i slutningen af 2002, blev den flået i stykker og jeg er så cirka halvvejs i renoveringen. Næsten alt er sandblæst og males. Der mangler noget plade endnu, plus nogle dele fra USA. Motor er tunet og gjort klar sammen med gearkassen.. lige til at smide i.
Regner med den bliver en mild custom. Er lidt træt af alle de alm Trans Am's til træf.
Men vi ses evt til Viking Run 2004. Jeg arbejder hårdt på at den er ude og køre til foråret.
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"
Malibu..
Medlem
Indlæg: 158
Tilmeldt: 06 okt 2003, 01:16

#14 Indlæg af Malibu.. »

Ja det kunne nu vaær sjovt nok at mødes ..
Tuning ?? hvor meget og hvad .. jeg har selv bestilt et RPM performer kit til min også har jeg en lille smule rust og nogle lak skader der skal udbedres ellers er den i kanon orginal stand...
RoadRunner
Nyt Medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:35
Geografisk sted: På føresædet
Kontakt:

#15 Indlæg af RoadRunner »

Kun mild tuning af 454'eren. Dvs en Comp Cam knast, RPM Preformer Indsug, Hårdere ventil fjedre, Rulle løftere, Hedders, Corvette bundkar, og Highvolume oilepumpe.
Evt så ryger der en Mono-Point Carb på, som jeg smider noget Elektronisk styring på. ( EFI )
Jeg regner med den vil bænke 350 HK, og ca. 300 på baghjulene. Men jeg håber den kan komme på en Dyno til næste Sommer. Det er ikke voldsomme mange HK for sådan en Motor. Men lige nu skal den bare ud at køre. Så heller en kørende bil med 350 HK, frem for en som bare står adskildt, med 550 HK.

Den lyder ellers i god stand, den Malibu?? Min var et komplet vrag, med flere manglene dele. Derfor den bliver en custom, da den er så uoriginal i forvejen.

Med et RPM kit, så skulle din da kunne lave nogle seriøse HK. Er det et komplet kit med Toppe, Indsug etc??
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"
Malibu..
Medlem
Indlæg: 158
Tilmeldt: 06 okt 2003, 01:16

#16 Indlæg af Malibu.. »

Hej ... det lyder da lavt sat med de hk du har da næsten 100 hk mere standart en min :-(..
jeg regner ikke med nye toppe lige til at starte med det er jo ca 14,000 for sådan et stykker, men det bliver til knast. stødstænger. fjedre.Alu indsug.og en Edelbrock 600-700 også vil jeg selv porte og evt sætte størere ventiler i mine standart toppe eller bygge den om så jeg kan få 350 toppe på men vi ser..
Også regner jeg med 125-150 hk på gass men ja ...
håber da på ca 280 hk med portet toppe men ja ...
Malibu..
Medlem
Indlæg: 158
Tilmeldt: 06 okt 2003, 01:16

#17 Indlæg af Malibu.. »

Har du en E-mail du vil dele med mig
RoadRunner
Nyt Medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:35
Geografisk sted: På føresædet
Kontakt:

#18 Indlæg af RoadRunner »

Nix, min Email adresse er fyldt med Spam mail efterhånden. Men du kan sende mig en Privat Message her på PowerPage. Bare tryk på Ikonet hvor der står PM i bunden af hver besked fra mig. :wink:

Hvilken motor sidder der i din Malibu??? en 350'er??

Min 454'er har ca. 275 HK standart, og er med alm Truck topstykker. Og med den milde tuning, plus hedders har jeg kunne regne mig frem til de 350 HK. ( teoretisk ) Og det er ikke så ringe med en 8:1 kompression.

Du burde let kunne få en 300 HK ud af din motor, hvis det er en 350'er. Der er tonsvis af tuningsdele, og det er ikke så svært at finde en 350'er block som let kan bygges op. De flyder nærmest over det hele.

Jeg har nogle artikler i mine Hotrod blade, hvor de giver en simpel opskrift på lette HK, baseret på gamle V8'er som de har fundet på en skrotplads, ved brug af brugte eller billig dele. 8)
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#19 Indlæg af jens »

En lille instruktion til 500 cui cadillac i g-body 81 cutlass http://www.geocities.com/gafmasterslash ... _swap.html. 7.5" Bagtøj kan ikke holde (den laver hjulspin i alle gear uden spær) Det nemmeste er 400 smallblock chevy til dit edelbrock kit flere kubik gør tomgangen bedre og rpm knasten er for hidsig til en 305.
Besvar