Side 2 af 3
: 18 nov 2003, 19:33
af Gæst
hvad så rane, har du glemt at tjekke vagcars forum portning
der er vist omkring 10 stk der vil have fat i dig angående portning
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12232&SearchTerms=portning
: 19 nov 2003, 13:21
af Guest
Smid også lige mig en mail om en pris på en portning af en golf III 1,8 cl
hh01c-jks@soh.dk
Mvh. Joachim
: 20 nov 2003, 07:43
af Jeg spør bare
Att. RN-porting.
Det lyder mest som om at det du laver er at fræse lidt med en gammel boremaskine og slibe lidt med noget sandpapir.
Nu ved du vel godt at man ødelægge mere end gavne ved bare at gøre hullerne større eller at tilpasse den indsugningen.
Ved bare at tilpasse indsugningen resiker du at miste meget moment gælder både ind og ud,og du skriver Bearbejdning af forbræningskammere hvis du tager ud af det mister du jo comp ikke smart men polering er ok.
Det der rigtigt giver HK er opfræsning af sæder og større ventiler i og højere comp men du laver jo ingen af de dele.og hvis du fræser ind og uds forkert (ikke ens det skal gøres fra mærke til mærke)er toppen jo lige til at smide ud.
top
: 20 nov 2003, 09:58
af Gæst
Hej Jeg spøger bare.
jeg kan godt se det fra din side af. du tænker sikkert at det har jeg ikke forstand på men jeg har brugt meget tid i sin tid på at undersøge en masse før at jeg gik i gang for år tilbage. men hvis du så mit arb. ville du hurtigt få en forståelse for at jeg går meget op i kvalitet for får jeg førest en der ikke er tilfreds og smider det ind på siden så er der ikke andre der vil have lavet noget så mit arb. SKAL være iorden HVER gang.
og jo bearbejdning af forbræningskammer er godt men det kommer and på hvordan toppen er lavet fra fabrikken af. og jo en top der er ikke er lavet ordenligt er ikke meget vær der er det igen det SKAL være iorden det jeg laver.
håber at det har givet dig svar nok og at du har fået et indblik i at jeg tager det seriøst
vh Rane
top
: 20 nov 2003, 10:00
af Rane
hov fik ikke lige logget mig på men det sidste indlæg er fra mig af
Vh RN-Porting
Re: top
: 20 nov 2003, 10:41
af Mig igen
Ok lyder som om du går op i det, men er det ikke mange penge hvis man så skal hen og få planet og nye ventilstyr og hætter oven i.
For en top med affræste ventilstyr køre jo ikke mange km (ca20000km) inden der skal nye styr i.
Og det er jo ikke altid det store man kan hen, jeg ved at man ikke kan hente noget på mange nye motore i dag.
Så er der kun en vej større ventiler så det kunne da være spændene hvis du begyndte at arbejde i det + noget planing af topstykker.
Mvh ham der spør meget

top
: 20 nov 2003, 10:54
af Rane
Hej Mig igen
dine ventilstyr bestemmer du selv om der skal tages noget af
personlige er jeg ikke meget for at tage af af samme grund som du nævner men der er andre måder at få flowet bedre på.
med hensyn til planing af top kan jeg også klare det for en mere pris på 300kr.
med hensyn til efekt på nye motore har du da delvis ret eks. honda´s v-tec motore ville jeg ikke gøre noget ved de er så godt optimeret fra fabrikken af.
med hensyn til støre ventiler så kunne det da være sjovt nok men det tager en del tid og så bliver prisen en hel anden.
og da det er meningen at dette skal være prisbilligt så alle kan være med
så går det ikke at tage 3000-3500 for en top selv om de fleste firmager der bearbejder toppe nemt tager 3500kr for det alene uden støre ventiler
vh Rane
: 20 nov 2003, 11:26
af skovbamsen
ok rane hvilken form vil du anbefale at porten har hvor den går fra runner til ventil plenum
på en 2 ventilet
riktig svar vil blivet postet efter rn portnings svar
: 20 nov 2003, 11:39
af Rane
ATT. Skovbamsen
hvad er din mening med det her? jeg er ikke til eksame og hvis du ikke skal have lavet en top så behøver jeg ikke at spilde min tid på det. du kunne jo sende en top over så kunne du selv bedømme bagefter men ellers vil jeg ikke bruge mere tid på sådan noget
: 20 nov 2003, 17:33
af skovbamsen
jeg tror at ham der nævte noget om en boremaskine har ret