Side 2 af 3

: 09 okt 2003, 10:36
af Jan
jeg kan ik huske om det er 1325 ell. 1375kg. sådan en vejer, så det er ik så slemt...

: 09 okt 2003, 10:40
af MartinHannemann
Yugo Turbo skrev:medmindre man kender en der har et momsregistreret værksted. de kan "købe" prøveplader for i omegenen af 7000 kr om året inklusiv forsikring og vægtafgift. det er da ok billigt. mon du slipper med 7000 om året i forsikring på sådan en subaro? :wink:


Kan man så undgå at betale afgift, forsikring og vægtafgift... :?:
Det lyder da for godt til at være sandt.. :wink:

: 09 okt 2003, 11:21
af Yugo Turbo
hvis du kender en der har sådan et værksted så kan han jo købe nogle prøveplader til værkstedet og så kan du jo leje dem af ham. det er dog ikke helt lovligt, men hvad der er sjovt er det? dog ville det være bedst hvis det var dig selv der var ejer af pladerne. prøveplader til en hund om dagen er jo eks incl forsikring og vægtafgift. så det mener jeg også værkstedsplader er. der kan jo bare følge en del forklaringsproblemer med hvis du kører for meget i weekender og om natten

: 09 okt 2003, 12:25
af Jan
Glem det der med at køre på prøve plader, chancen for at blive knaldet er for stor. For slet ik at tale om bøden, de konfiskere bilen og så får du den ik før du har betalt afgiften+ en bøde som er lige så stor som afgiften. Ergo kommer du til at betale afgiften 2 gange og i forvejen betaler vi vist rigeligt herhjemme :?

: 09 okt 2003, 12:29
af MartinHannemann
Ja, det kan jeg godt se... :shock:

Men hvor længe kan jeg køre med prøvepladerne før det bliver ulovligt??

Og er der noget der ved hvor meget det koster at sætte rattet i den rigtig side hvis jeg køber en i Japan?? Kan man ikke bare købe delene hos en skrotter??

MVH Martin...

: 09 okt 2003, 13:34
af Saab-Daniel
Køb bilen i England hvis du tænker højrestyret... Har undersøgt det en del, da jeg selv er ejer af saab 900T8 fra England... Udbuddet er kæmpe stort, og lidt hovedregning gjorde, at jeg regnede med en pris på ca. 150.000 for en indregistreret impreza fra først i 90'erne... Hvis du kan vende dig til at køre højrestyret (og det kan man godt), så skærer de 20% den pris der skal betales afgiften af, hvis bilen er højrestyret, da værdien af bilen vurderes som værende mindre med rattet i den forkerte side...
Tror godt du kan skifte delene over i den anden side senere, det kan man i det mindste på min saab, hvis man gider...
Angående prøve-plader, så må du kun benytte disse i forbindelse med fremvisning til salg og til/fra værksted...
Du kan finde impreza'er til salg i England her: http://www.autotrader.co.uk/

: 09 okt 2003, 13:39
af MartinHannemann
Alletiders, mange tak for rådet... :)

Kan man så ikke få den indregistreret men rattet i den forkerte side og så skifte det bagefter, og håbe på de ikke opdager det til syn... :D

Du siger 150.000 Er det incl. selve bilen også??

MVH Martin...

: 09 okt 2003, 14:20
af Yugo Turbo
jep den slags er billigt alle andre steder end i lille lorte dk

: 09 okt 2003, 14:25
af MartinHannemann
Det var netop det jeg tænkte på, fordi jeg ved at en impreza WRX fra først i 90'erne koster ca 50.000Kr uden afgift i UK...

alternativet er at købe en normal Impreza 2,0 GT og så sætte turbo på bagefter, men en Impreza WRX er vel andet end bare en turbo??

Så er spørgsmålet bare hvad afgiften er... :?: Kan man ikke bare stille KM tælleren frem så de tror den har kørt langt og så stille den tilbage igen efter de har kigget på den???

MVH Martin...

: 09 okt 2003, 14:26
af McCoy SPC
Jeg ved ikke helt hvordan det fungere, men hvad med grænseplader. Så er der jo ingen afgift på....... Men mener det er noget med at ens adresse skal være i et andet land. Men er ikke helt siker.

Der må være nogen der ved noget mere om det her inde........