Hvad laver folk?
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Jeg kan da fortælle lidt om mit vinterprojekt.
Hjemme i min garage er det den omvendte verden, min bil er som regel mit sommer projekt og min motorcykel er mit vinter projekt.
Har en 1993 ´Honda CBR900 Fireblade der de sidste 4 vintre har gennemgået noget af en ombygning. hvor sidste vinter var den største.
Den er monteret med en 1998CBR1100 Blackbird motor, med www.lkm.de kit . Bla. hævet komp.bearbejdet top, just.knaster,planet blok og top. 4graders tændings advancer.
Det ender op med 161 hk på hjul.
Denne vinter skal den ha en enarms svinger fra en VFR750 og så skal der bygges indsprøjtning på. Går og rugger lidt på hvordan jeg skal gøre det.
Enten skal jeg finde et komplet sæt fra en 2001-2002 Blackbird eller også bare spjældhusene fra sådan en og så købe et programerbar sæt sprøjt/tænding til den.
Skal også ha slebbet knaster i england til den, regner med at finde 8-10hk mere denne vinter, men ideen med indsprøjtning er ikke effekt, men bedre respons, hvilket den mangler lidt nu.
Poster lige nogle billeder når jeg kommer hjem fra job.
mit sommer projekt kan du/i læse om i Tunning under FORD ESCORT RS-TURBO PROJEKT.
GOD VINTER
Hjemme i min garage er det den omvendte verden, min bil er som regel mit sommer projekt og min motorcykel er mit vinter projekt.
Har en 1993 ´Honda CBR900 Fireblade der de sidste 4 vintre har gennemgået noget af en ombygning. hvor sidste vinter var den største.
Den er monteret med en 1998CBR1100 Blackbird motor, med www.lkm.de kit . Bla. hævet komp.bearbejdet top, just.knaster,planet blok og top. 4graders tændings advancer.
Det ender op med 161 hk på hjul.
Denne vinter skal den ha en enarms svinger fra en VFR750 og så skal der bygges indsprøjtning på. Går og rugger lidt på hvordan jeg skal gøre det.
Enten skal jeg finde et komplet sæt fra en 2001-2002 Blackbird eller også bare spjældhusene fra sådan en og så købe et programerbar sæt sprøjt/tænding til den.
Skal også ha slebbet knaster i england til den, regner med at finde 8-10hk mere denne vinter, men ideen med indsprøjtning er ikke effekt, men bedre respons, hvilket den mangler lidt nu.
Poster lige nogle billeder når jeg kommer hjem fra job.
mit sommer projekt kan du/i læse om i Tunning under FORD ESCORT RS-TURBO PROJEKT.
GOD VINTER
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
Jan
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
Vinterprojekt
Jeg har et vinterprojekt der går ud på følgende:
Nye krumtaplejer.
Nye plejlstangslejer.
Afveje plejlstænger.
Afbalancere krumtap med svinghjul og kobling.
Planslibning af begge sider af blok.
Planslibning af topstykke.
Have fræset skæreringe i blokken.
Have drejet alle gevind "friske".
Male blokken.
Damprensning af en masse motordele.
Polering af motorophæng, koblingshus, dysebro osv.
Ny kobling (Keramisk sintermetal).
Nye bøsninger i bagbro.
Nye dæk for og bag.
Renovering af alle bremsekalibre (Nye pakninger og rustfri stempler, samt polering af kalibre).
2 stk. Air/Fuel Ratiometre (1 pr. 3 cylindre).
Indsugningstemperatur efter intercooler.
Elektrisk vandpumpe til cirkulering af vand til intercooler.
Jeg regner med at det ikke bliver for dyrt, da jeg får hjælp til de ting, jeg ikke selv kan klare
Nye krumtaplejer.
Nye plejlstangslejer.
Afveje plejlstænger.
Afbalancere krumtap med svinghjul og kobling.
Planslibning af begge sider af blok.
Planslibning af topstykke.
Have fræset skæreringe i blokken.
Have drejet alle gevind "friske".
Male blokken.
Damprensning af en masse motordele.
Polering af motorophæng, koblingshus, dysebro osv.
Ny kobling (Keramisk sintermetal).
Nye bøsninger i bagbro.
Nye dæk for og bag.
Renovering af alle bremsekalibre (Nye pakninger og rustfri stempler, samt polering af kalibre).
2 stk. Air/Fuel Ratiometre (1 pr. 3 cylindre).
Indsugningstemperatur efter intercooler.
Elektrisk vandpumpe til cirkulering af vand til intercooler.
Jeg regner med at det ikke bliver for dyrt, da jeg får hjælp til de ting, jeg ikke selv kan klare
...Daniel Slater 
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Mit projekt blev lagt på hylden da det kom frem at de ville tjekke bilerne til DHB '04
Det var min gamle starlet hvor syn udløber lige efter dhb og den kommer alligevel ikke igennem sådan lige. Så der var dømt supra motor og bagtøj + alt for at lette vægten. Så tror jeg ville blive ok skæg med ca 180hk på 650kg og baghjulstræk
Når vi så ver færdige med dhb var der dømt Nos (Nos er jo et kært barn for mig!)
Det var min gamle starlet hvor syn udløber lige efter dhb og den kommer alligevel ikke igennem sådan lige. Så der var dømt supra motor og bagtøj + alt for at lette vægten. Så tror jeg ville blive ok skæg med ca 180hk på 650kg og baghjulstræk
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ligger på hovedet i min nye vogn..... endeligt... der har været en masse EL-problemer..... og så havde de i skyndingen vendt navet forkert inden jeg fik den hehe men den trækker som djevlen....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Gaba
