Side 2 af 3

: 10 jan 2004, 20:08
af brunochristensen
ja hvis han ikke kan mærke forskeld mellem 0,2 og 1 bar så er der noget galt med jeres ure. for man kan sagtens mærke forskeld. hvis den kun køre med 0,2 så her den nok kun ca 90-100 hk og det ville man sagtens kunne mærke.


MVH Bruno

: 11 jan 2004, 00:54
af Yugo Turbo
tjeck alle slanger, dem i så evt har mistanke til om de er tætte, dem sprøjter i lidt dieselstart på... hvis den stiger i omdrejninger ja så er slangen utæt.... super nemt. nu snakker vi jo i bare om at motoren står i tomgang, for så vil vaccumet trække dieselstarten ind i systemet.
dieselstart sku ku skaffes på den lokale tank. hilsen Lasse :wink:

: 11 jan 2004, 13:43
af brunochristensen
jeg tror på at det vil virke.... men hullet behøver ikke være så stort og så når den suger i slangen trækker den sig sammen og altså ingen hul. og så når der tryk så udvider slangen sig og så er der hul. det har jeg haft problemer med på min uno turbo

MVH Bruno

: 11 jan 2004, 16:27
af Transitfar
Yep. En simpel lille fejl kan "nemt" trække een rundt i manegen, så man til sidst føler sig totalt åndssvag.
Det er dog ikke noget jeg selv har oplevet, men jeg har hørt mange "beretninger".... :wink: .

: 11 jan 2004, 16:31
af Anders
Forstår bare ikke hvorfor hans vacum kun ligger på -0,2 da den normal skal ligge på -0,7 og det er jo i manifolden.

mvh Anders

: 11 jan 2004, 17:02
af brunochristensen
tja hvis den ikke suger det den plejer kan det være en ventil der er brændt. eller en slange til besmse forstærkeren der er gået i hul på

: 11 jan 2004, 18:06
af Transitfar
Ups ja, den der med bremseforstærkeren snyder sgu altid :oops: .

: 11 jan 2004, 18:10
af Anders
Ja det var måske en mulighed. Vi har taget en komp. test og det er fint.

mvh Anders

: 11 jan 2004, 19:02
af duckstar
Anders skrev:Ja det var måske en mulighed. Vi har taget en komp. test og det er fint. mvh Anders


Hvis skidtet hvæser når turboen lader er det en slange der er flækket. Jeg vil godt vædde en køretur i min Uno på, at det er den store slange der går på gasspjældsstudsen, de har det med at flække. Ellers ind- eller udgangsslangen på IC'en vil også være gode bud.

: 11 jan 2004, 19:29
af Transitfar
Så vidt jeg har forstået må det nødvendigvis være EFTER gasspjældet, da der heller ikke opstår det vacuum, der plejer at være.