Side 2 af 3

: 23 jan 2004, 09:15
af Gæst
hvad tror i der ville ske med INTERMOTOR hvis de lavede dele med BOSCH logo og nr. uden det reelt var BOSCH dele der lå i æsken uden BOSCH logo udenpå? jeg tror BOSCH ville fortælle dem hvem der var BOSS!!!

: 23 jan 2004, 10:27
af Gæst
Anonymous skrev:hvad tror i der ville ske med INTERMOTOR hvis de lavede dele med BOSCH logo og nr. uden det reelt var BOSCH dele der lå i æsken uden BOSCH logo udenpå? jeg tror BOSCH ville fortælle dem hvem der var BOSS!!!


Selvfølgelig vil de det :lol:

: 23 jan 2004, 18:28
af Morten VJ
Kunne det evnt. tænkes at Intermotor kan have købt et større parti følere fra bosch og ompakket dem i deres egne æsker. Dette er der hvist ikke noget ulovligt i.

MVH

Morten

: 23 jan 2004, 19:19
af Transitfar
Nej-nej, slap nu lige af. Jeg har aldrig set en Bosch-komponent i en intermotor-kasse, og det tror jeg heller ikke nogen andre har.
Intermotor (og MANGE andre) laver temp-følere, olietrykskontakter, tændingsdele osv. som LIGNER de originale følere fra FOR EKSEMPEL Bosch, GM, Lucas eller andre, men de laver dem altså SELV på deres "egne" fabrikker...
Det må man gerne, da ingen har patent på en gevindtype, DIN-stik, eller temperaturkoefficient-kurve.
Bosch-delene har blot den "rigtige" indpakning, farve, fornemmelse, holdbarhed og virkning.
Derfor har jeg også til min "nye" bil købt en ORIGINAL temp.-føler, selv om en Intermotor-erstatning sikkert vil være mindst lige så god, men kun halvt så dyr.
Kald det bare snobberi, for det er det, men intet er for godt til fars nye vogn!! :D :D .

: 23 jan 2004, 19:35
af Morten VJ
Hej transitfar jeg er heller ikke stødt på det føt. Men fakta er fakta da jeg åbnede intermotor æsken med min nye gasspjældspotmeter lå der en bosch komponent i. Dette overaskede mig en hel del. kan godt følge din tankegang at org. er org og hvis man er afhænig af sin bil kan det ikke svare sig at spare 200 kr. på en komponent der er vital for motoren.

MVH

Morten

: 23 jan 2004, 19:55
af Transitfar
Hmmm, ved nærmere eftertanke er der vist noget med, at leverandør "A" sommetider køber en bunke komponenter hos leverandør "B" for at kunne have et bredere og mere komplet sortiment.
Og "B" vil jo hellere sælge egne dele for IKKE at få "A" til selv at opstarte en endnu billigere produktion.
Og med garanti gemmer der sig tit og ofte et eller andet lille patent et eller andet sted...

Dagens eksempel: Bremsetryksregulatorventil til Fiat Punto 55: Original pris = 600,- + moms, hos FTZ 300,- + moms, hos Midtjysk 200,- + moms

@ Morten: Originalprisen på min føler er ca 150,- vejledende, en uoriginal koster lidt mere end det halve, og holder sandsynligvis ligeså godt.
Jeg valgte derfor kun den originale ud fra snob-effekten..... :oops:

: 23 jan 2004, 20:00
af Morten VJ
Shit var ikke klar over der var så meget snop effekt i en gammel transit, eller du har måske skiftet model. 8)

MVH

Morten

: 23 jan 2004, 20:00
af Gæst
Jeg har også købt et potientometer fra den lokale reservedels grossist den var også i en Intermotor æske, og sørme om der ikke lå en Bosch komponent i, så jeg tror ikke det er nogen tilfældighed.......

Jeg ved desværre ikke hvordan det hænger sammen, og tror bestemt heller ikke det er nogen billig Bosch kopi! men sikkert er at jeg sparede ca. 400kr. :lol:

: 23 jan 2004, 20:12
af Transitfar
@ Morten: Gammel og gammel, ord skal jo altid vejes...
Fx har jeg en FED hustru. Vægt = 46Kg, tøj = str. 36 :D :D .
Og føleren er til min NYE vogn :wink: .

: 23 jan 2004, 20:22
af Morten VJ
Ja men hvilken slæde er det???

Det hedder ikke gammel det er patina!!!

MVH

Morten