Side 2 af 4
: 15 feb 2004, 21:31
af Bror Fusk
jo jeg er desværre nødt til at have det tryk da den hvæser fuldstændig sindsygt når den får pedal!!!!
: 15 feb 2004, 21:42
af Gæst
har sat slangerne på rigtig så? for da satte mit til i går virker det fint uden den sidste trykslange .prøv at bytte rundt på dem . husk det virker kun ved belastning dvs du skal ud og køre... vær opmærksom på at hvis du bruger vmax artiklen til monteringen så er der en fejl i den ang placeringen af vacumbeholderen, beholderen skal være mellem bremseforstærkeren (eller hvor du tager vacuum fra) og til omskifterventilen (solenoideventil))
: 15 feb 2004, 21:48
af Gæst
i øvrigt kan det være at ledningerne på microswitchen er byttet om måske?? er der gennemgang på switchen når den er aktiveret?(dvs gassen er sluppet)
: 15 feb 2004, 22:22
af Bror Fusk
ja ja det hele sidder rigtigt... prøver bare på at gøre arbejdet færdigt for bil xperten.. det er dem der har monteret det for en kammy, men det har aldrig virket og efter et hurtigt kig her i weekenden kunne jeg jo godt se at der ingen vacuum beholder var og at der heller var sat tryk til ventilen hvilket jo så forklarer hvorfor den hvæser når han kører
: 15 feb 2004, 23:29
af lqs
det er vel sådanne ting man må regne med når man kigger i V-pop-max! MVH. søren
: 16 feb 2004, 00:40
af Transitfar
så-så, ikke rakke ned på V-Max, det er bedre end Ugens Rapport.
Tøserne er næsten ligeså flotte, og bladet kan ligge frit fremme, uden at konen blir sur...

HOV!
: 16 feb 2004, 01:07
af beamer
Hovsa, HER kan jeg sgu hjælpe, da det er min Pug 206 der er i vmax med BOV, og mig der har hjulpet vmax med artiklen..
Vaccum har du siger du, perfekt. -> Trykket kan du tage fra slangen mellem wastegate og turbo, men det er IKKE nemt at komme til dér... jeg vil egentlig i stedet for anbefale dig at gøre én af 2 ting.
1. lave en gevindskæring i indsugnings-studsen der sidder på indsugningsmanifolden. og tage det derfra.
2. Fjerne EGR ventilen og blænde hullet i indsugnings-studsen af og lave en lille plade med en fitting i og spænde på.
... og så er der faktisk en 3. løsning.... afhængigt af hvilken BOV du har, så kan du putte en fjeder i (der skal kunne holde 1bar ca) og så helt udlade at bruge tryk. Kender flere der har det kørende på denne måde, og det kan godt fungere... dog vil jeg anbefale at køre med tryk, da så er du HELT sikker på at ventilen lukker ordentligt til.
: 16 feb 2004, 10:51
af Gæst
hvad så hvis man har en dobbel stempel bov ska man så stadigvæk ha tryk på eller en xtra fjeder i???
: 16 feb 2004, 11:04
af Havneren
Jeg har en kammerart der lige har monteret det på hans 206. Nu lyser hans motorlampe. Jeg har ikke selv set monteringen, men han siger at ALT er i orden... Det vil jeg jo så mene at det jo nok ikke er så. Men har noget andre haft ligende problemer?
: 16 feb 2004, 11:30
af beamer
Guest: well det er bedst med en dobbeltstemplet,... kører selv med en, men det afgørende er om der er fjeder i.... hvis der er fjeder i til 1 bar, burde det kunne lade sig gøre uden tryk. ellers skal du have tryk på... men som jeg skrev tidligere ville jeg stadig lave tryk, for at være sikker på at den er helt lukket..
havneren: well så er der helt sikkert noget galt.... bov monteringen i sig selv kan slet ikke få motorlampen til at lyse... så der er lavet noget helt galt... mit bud er måske at man har forsøgt at koble EGR systemet fra, og så taget stikkene af solenoid styringerne, det kan nemlig melde fejl.. jeg har selv koblet mit fra, men kun fysisk, altså sidder stik osv. stadig på plads, så bilen TROR det virker. -> men vaccum slangerne er proppet af og ventilerne fjernet.