Renault 5 GT Turbo - småproblemer

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#11 Indlæg af Transitfar »

og så pludseligt efter et par minutter går det væk igen...

@ Casper: Og hvordan ser så tændrørene ud på dette tidspunkt???
Lad være med at fokusere på een enkelt løsningsmulighed.
Det er muligt at du har antipati mod elektronisk motorstyring, men derfor kan en karburator vel blive slidt alligevel..... :wink:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
C Frimodt

#12 Indlæg af C Frimodt »

Hej transitfar, nu har den godt nok manualchoker, så det er nok næppe der den ligger, men det kan da være jeg skal prøve at fodre den med en større hoveddyse og se om det hjælper.
Tændrørerne er godt kørt til, men ikke "skadede", men jeg prøver nok at sætte de nye uoriginale rør i og ser hvad der så sker... (for man kan vel mærke/høre hvis rørerne bliver så varme at motoren pludselig laver "disel-manøvren"... eller hvad siger du Morten?)

Mvh Casper
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Det er der ingen garenti for min lillebror, brændte en gang sine by rør af på 100 km sideelektroden var forsvundet, og opdagede det først da den ikke kunne starte.
Men lytter man godt efter kan man med rimelig sikkerehed hører det, det skulde efter sigende lyde som tændingsbanken, bare meget værre.
For mig lyder det som et træt tændings modul, der skal hente kræfter efter det er blevet belastet, og ikke et tændrørs problem.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#14 Indlæg af Gæst »

Første gang jeg er herinde.. Kom til at smide mit svar ind som en ny meddelelse.. den hedder UDSÆT.
Thomas GT Turbo
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 apr 2004, 16:10
Kontakt:

#15 Indlæg af Thomas GT Turbo »

Hvad tryk kører du med? Det kan være du skal have motoren jsuteret ind af en som ved hvad han har med og gøre, f.eks på et rullefelt. en anden ting eer hvornår har du sidst skfitet benzinfitleret? det sidder nedenunder bilen før bagbroen lige ved benzin pumpen, skift det ud med et ganske alm benzin filter du køber på en tankstation det koster vel en 20kr og prøv så og se om det ik skulle hjælpe lidt.

Ang. tændrør kan jeg prøve og finde nummeret på de tændrør jeg har fået, jeg skulle gi 120kr stykket for tændrør til min, hvilket jeg syntes var for dyrt, jeg endte med og give for 120 for 4 istedet.

Er det et forkert tændrør du kører med f.eks et til en Renault 5 GTS vil dit tændrør smelte sammen og du vil gå i stå.

Hvor i landet er du fra?
C Frimodt

#16 Indlæg af C Frimodt »

Hej Thomas (og andre) jeg har fundet fejlen - det Var det ski.... tændingsmodul, der var i stykker - købte et fra en Renault 5 std (ku ik finde en til en Turbo-model) og nu hugger den ikke mere (nu er dens tændingsforstillingskurve bare ikke helt optimal (og den tændingsbanker når man skruer helt op fra trykket).

Du har vel ikke sådan en liggende du er interesseret i at sælge vel?
Kommer i øvrigt fra søborg

Mvh Casper
Thomas GT Turbo
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 apr 2004, 16:10
Kontakt:

#17 Indlæg af Thomas GT Turbo »

Hejsa, nej det har jeg ikke. Kan du ik finde et hos en hugger?
C Frimodt

#18 Indlæg af C Frimodt »

Nej - har prøvet, men det er jo ikke så tit at folk kører deres Renault 5 GT Turbo til huggeren... :cry: Så det er ikke lykkedes...

mvh Casper
Gæst

#19 Indlæg af Gæst »

Du kan købe et nyt coil hos f.eks. midt jysk reservedelslager. Den skal bare passe til en 208 eller 209.. er det en phase 2 du har??
C Frimodt

#20 Indlæg af C Frimodt »

Hvad er et coil? Og hvad er phase 2?

Mvh en forvirret Casper
Besvar