Side 2 af 3
: 17 apr 2004, 23:35
af Morten VJ
Det viktigste er om der er en vektra med 150 hk og den samme bremse opsætning.
Findes der en vektra med 150 hk
Hvis denne findes kan SBI ikke indvende noget, men derimod er der stadig told og skvat.
MVH
MOrten
: 18 apr 2004, 00:03
af hYe
Mener da der findes vectra med 150 hypper.... Før at den røg ned på 136hk....
Men vigtigere endnu ved jeg at der findes en vectra med samme motor og transmission som en calibra turbo 4x4.....
Se eks. vis her...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5646
: 18 apr 2004, 00:21
af Cossie
Der findes en Vectra med 150 hk, og bruger samme bremser som min gør
Men Calibra 2.0i 16V bruger ikke samme bremser som en Calibra Turbo
Så er det bare med afgiften, hvad mon den vil komme til at lyde på efter som SBI ikke godtager turbo som +20% !?!?!
: 18 apr 2004, 02:18
af Buus
Calibra 2,0 16V og Vectra 2000 16V (c20xe motorer) bruger begge 256*24 mm bremser foran...
Vectra og Calibra turbo og V6 kører med 284*24 mm bremser....
Udover forskellen i bremsestørrelsen på de biler skal man lige tænke på at c20xe-biler er 4 huls undervogne og c20let og c25xe er 5 huls undervogne.....
Men kan godt finde 284 mm skiver i tyskland i 4 huls, men disse skulle efter min viden være specialfremstillet........ prøv evt.
www.pink-opel.de
: 19 apr 2004, 14:06
af Saab-Daniel
Efter min overbevisning, kan man finde oversigter fra de forskellige bilfabrikker, der viser, hvor mange heste bremserne på ens bil kan håndtere. Jeg ved f.eks at min saab er godkendt til 220 HK med de eksisterende bremser, spørgsmålet er så, om jeg nogensinde får brug for denne dokumentation, hehe...! Mener ligeledes at jeg har set en sådan oversigt til volvo'er ligeledes...
Daniel.
: 19 apr 2004, 23:16
af Havneren
Tjaaaa... Cossi. Det er jo ikke bare at skifte det og så kører til syn.
Du kan godt være heldig at kunne skift dele rundt mellem modellerne, MEN lige meget hvad, kommer det hele i sidste ende kun ud på ÉN eneste ting. DOKUMENTATION!!!
SBI accepterer KUN dokumentation fra fabrikken eller dens repræsentant (impotøren) med sådan nogle ting. Hvis du kan få impotøren til at sende en erklæring på at du med netop disse ændringer på netop din bil vil få en bil godkendt til f.eks. 130kw. SÅ er den hjemme, men ellers er det så godt som umuligt!!!
v/h christian
: 20 apr 2004, 00:03
af Cossie
Den har skam været synet med det før.
Det blev monteret på den, da den var 1 år gl. ude hos Opel, og har været synet med det lige siden undtagen sidste år, da jeg skriftet motor på den.
Men det står desværre ikke på min reg. attest.
: 20 apr 2004, 00:37
af Shelby 500
hvad hvis man finder en i udlandet der er godkendt af dette lands "synsmyndighed" - burde den så ikke gå igennem syn?? - et eksempel er jo kitcars, der kan reg herhjemme hvis de er godkendt i udlandet..? - har selv prøvet og givet op mht turbokonversion og SBI/Told&Skat..!!

: 20 apr 2004, 17:06
af Cossie
Shelby 500 skrev:hvad hvis man finder en i udlandet der er godkendt af dette lands "synsmyndighed" - burde den så ikke gå igennem syn?? - et eksempel er jo kitcars, der kan reg herhjemme hvis de er godkendt i udlandet..? - har selv prøvet og givet op mht turbokonversion og SBI/Told&Skat..!!

Det bør den kunne, hvis den ellers kommer fra et EU land og muligvis også fra USA.
: 20 apr 2004, 20:53
af Havneren
Ja... Du siger det jo næsten selv Cossi

. Hvis det ikke står i reg. attesten så er det altså ikke GODKENDT af SBI. Godt nok er den synet, men det tæller desværre ikke.
Alt hvad der har køret indregistreret i 3 år i et EF/EU land SKAL de syne i DK samt skal de godkende alt hvad der er godkendt i et andet EU land og altså står i bilens udenlandske papirer ved indførelsen til dk. Har endda selv været vidne til at FÆLGE som var skrevet i papirerne i Tyskland blev synet og godkendt i DK. De stak nok 15mm ud over skærmkanterne!
v/h christian