Ildelugtende Alfa 156

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Allanw

#11 Indlæg af Allanw »

Tak skal i ha.
Den med posen havde jeg sq ikke tænkt på.

Synes godt nok det lyder underligt med katten, men den skal væl være varm inden den kan lugte brændt?
For der er ikke nødvendigvis når bilen er varm det sker.
Det mest underlige er nok, at det kun sker én gang pr køretur :?:

En løsning ville vel være at køre den på et Alfa værksted, men det er hurtigt meget dyrt. Hvis de skal fejlsøge x antal timer x 550kr , av av
Jørgen

#12 Indlæg af Jørgen »

Det kan være der kommet noget ind i dit udluftningsanlæg, der kan ligge og lugte. Det ligger så og rådner om natten og om morgenen når du starter bilen og blæseren får du hele dunsen lige i smasken.
Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Geografisk sted: Horsens

#13 Indlæg af McCoy SPC »

Hej Allan, kender du ikke en med en lift, eller grav, så du selv kunne se din bil neden under, og spare timelønen.

Var den brugt, da du købte den??
Der var nemlig en a mine kamerater, der kendte en der havde en 156'er. Han skulle hente nogle der havde været til fest, og der var en a dem der var meget fuld. Den fulde person sad på føre sædet, og lige pludselig brækkede han sig ud over instrument bordet, og ned i luft kanalerne.
Ham der havde bilen, syntes albolut ikke at den var sjov at køre i bag efter, især ikke hvis der skulle varme på.
Nu ved jeg ikke helt om det passer, men det er da en go historie :)
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
allanw

#14 Indlæg af allanw »

Ja den er købt brugt.

Men det er nu ikke bræk den lugter af :roll:

Nu har jeg fået anbefalet Alfa i birkerød, som skulle være en godt og seriøst værksted. Så enden på den historie bliver at jeg sætter den derop, så må jeg betale mig fra det.
Havde i går morges bilen til syn, og bilen gik fint igennem. Men jeg øjnede jo chancen for at kikke under den :wink: , der er ikke noget at se umiddelbart.

Når det er løst må, jeg se om jeg kan få hevet nogle flere HK ud af den, hvis jeg altså har råd
allanw

Update

#15 Indlæg af allanw »

Tja.
Det går sq ikke for godt med den bil.

I aftes da jeg kørte kom der RØG op fra højre side af motorhjelmen (set fra føresædet)
Der er ikke noget oliespild at se....Det er kraftedderpærkeme mærkelig!

Gode råd er dyre :?:

Allan
David vvv

#16 Indlæg af David vvv »

Er du kommet over dit lugt problem??
Lugter det lidt råddent eller er det kun brændt??
Allanw

#17 Indlæg af Allanw »

Hej.
Næh har stadig problemet, synes ikke det lugter råddent - "bare" brændt.

Det er til at gå amok over
Allan W

#18 Indlæg af Allan W »

Hej.
Næh det er der stadig, ikke rådent synes jeg - "bare" brændt.....

Lorte Bil!
David

#19 Indlæg af David »

Tænkte bare hvis du havde Airconditioning i slæden? så kan det komme til at lugte råddent eller som noget surt vasketøj/"syrebasser"
Pga. pollen filteret.
Allan w

#20 Indlæg af Allan w »

Desværre har jeg ikke Aircon, så det er ikke der hunden ligger begravet.... Ellers en god idé :)
Besvar