: 14 jun 2004, 11:13
Morten, jeg kan udemærket følge dig i dine argumenter. Men netop som du selv siger, så flyttes vægtfordelingen frem når man bremser. Derfor mener jeg at det må være logisk at have de bedste dæk her.
Et godt dæk må unægteligt bremse og styre bedre end et slidt dæk, der mister grebet hurtigt.
Kun hvis det er en meget kraftig opbremsning og med meget dårlige bagdæk, samt en eller anden grad af styrudslag, kan jeg forstille mig at bagenden begynder at skride.
Men selvfølgelig kun hvis man ikke har ABS. Og nu hvor IPS-systemerne (og hvad de ellers hedder) er kommet, så er chancherne for at kunne styre sig ud af uheldene større end nogensinde.
Et godt dæk må unægteligt bremse og styre bedre end et slidt dæk, der mister grebet hurtigt.
Kun hvis det er en meget kraftig opbremsning og med meget dårlige bagdæk, samt en eller anden grad af styrudslag, kan jeg forstille mig at bagenden begynder at skride.
Men selvfølgelig kun hvis man ikke har ABS. Og nu hvor IPS-systemerne (og hvad de ellers hedder) er kommet, så er chancherne for at kunne styre sig ud af uheldene større end nogensinde.