Så køre min MegaSquirtnSpark
Redaktør: Moderatorer
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg havde samme problem med Unoen - det var også TPS'en der drillede, den virkede ikke ordentligt og gav sporadiske udslag så den huggede godt og grundigt mens man sejtrak. Jeg pillede den fra og fik aldrig monteret en anden TPS, men det kørte også fint uden. Jeg er derfor enig i Henrik - væk med TPS'en mens man kører de basale justeringer ind. Når det så er perfekt kørt ind kan man lege med acc. enrichment.
Vh. Anders
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
[quote="HenrikGM
Hvorfor er det du mener omdr signalet er ustabilt??
Logget antyder intet om dette.
[/quote]
Det kunne godt minde lidt om at den "glemmer" at tænde en cylinder engang imellem
Men du kan da godt få en lytte prøve over telefon, hvis det er
Jeg har lavet en ny log med TPS thrs. 5 og det er kun tomgang og midt i er det med TPS på 5%
http://cossie.adsl.dk/~cossie/datalog200406221529.xls
Hvorfor er det du mener omdr signalet er ustabilt??
Logget antyder intet om dette.
[/quote]
Det kunne godt minde lidt om at den "glemmer" at tænde en cylinder engang imellem
Men du kan da godt få en lytte prøve over telefon, hvis det er
Jeg har lavet en ny log med TPS thrs. 5 og det er kun tomgang og midt i er det med TPS på 5%
http://cossie.adsl.dk/~cossie/datalog200406221529.xls
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Cossie skrev:[quote="HenrikGM
Hvorfor er det du mener omdr signalet er ustabilt??
Logget antyder intet om dette.
Det kunne godt minde lidt om at den "glemmer" at tænde en cylinder engang imellem
Men du kan da godt få en lytte prøve over telefon, hvis det er
Jeg har lavet en ny log med TPS thrs. 5 og det er kun tomgang og midt i er det med TPS på 5%
http://cossie.adsl.dk/~cossie/datalog200406221529.xls[/quote]
Det kan godt være spikes i signalet, men de er ikke ret store, og det undrer mig lidt.
Har du dave cap monteret?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Ingen Dave Cap...
Men det lader til at være tændnings delen som ikke er ordenlig indstillet,
jeg har næsten fået det helt væk nu..
Men det lader til at være tændnings delen som ikke er ordenlig indstillet,
jeg har næsten fået det helt væk nu..
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Aaaaaa... ja. Har lige læst tråden. Det er bare justering der skal til... Det kan godt være lidt svært at finde dn helt perfekte tænding/blandeing så den ikke gør det. Typisk skal du måske køre en annnnnnelse mere magert end man udmiddelbart skulle have lyst til samt en annnnelse mere fortændinge i tomgang end man havde lyst til. Så er det det nok væk i tomgang...
v/h christian
v/h christian
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det er skam ikke kun i tomgang den gør det, lige meget hvilken omdr. jeg holder den på, så laver den det men dog ikke når jeg accel.
Og jeg målte at trigger angle skulle være 71 grader, efter den "installations procedure" som han havede lavet men så er helt oppe på 130 lige nu
så enten har jeg lavet noget forkert eller også er det "Timeing Wheel" jeg brugt er rent sagt noget lort.!
Men det hele er godt nok målt på knastakslen, så det skulle ikke undre mig at den skal op på 142 gader, syntes bare at det er lidt vildt.
Så den får lige lov til at stå til weekenden, og så må jeg prøve at måle op igen samt at får at fat i et andet grade hjul.
Og jeg målte at trigger angle skulle være 71 grader, efter den "installations procedure" som han havede lavet men så er helt oppe på 130 lige nu
Men det hele er godt nok målt på knastakslen, så det skulle ikke undre mig at den skal op på 142 gader, syntes bare at det er lidt vildt.
Så den får lige lov til at stå til weekenden, og så må jeg prøve at måle op igen samt at får at fat i et andet grade hjul.
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
135grader er max på 4cyl.
Du kommer ikke derover uden problemer
Du kommer ikke derover uden problemer
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
RoadRunner
- Nyt Medlem
- Indlæg: 43
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:35
- Geografisk sted: På føresædet
- Kontakt:
Cossie skrev:Men det hele er godt nok målt på knastakslen, så det skulle ikke undre mig at den skal op på 142 gader, syntes bare at det er lidt vildt.
Så den får lige lov til at stå til weekenden, og så må jeg prøve at måle op igen samt at får at fat i et andet grade hjul.
Yo, Cossie. Håber du får det til at spille denne weekend. Det lyder dog lidt vildt med de 142 grader. Nu har jeg godt nok ikke læst installationen manualen til MegaSnS, men skal trigger anglen ikke måles på selve krumtappen??
Jeg basere det lidt på TECII systemet, som jeg overvejede, før jeg hentede MS hjem. Der har man et 60 tandshjul, hvor at trigger anglen, sættes ca. 12 tænder før TDC. ( alt efter motor type.. )
Nå ja, har endelig fået mit EFI indsug hjem til 8'eren. Og har samlet det. Mangler stadig en Holley Carb som jeg kan slagte og bruge som Gasspjæld. Med en smule held, så kan jeg installere det til efteråret.
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Havneren skrev:Aaaaaa... ja. Har lige læst tråden. Det er bare justering der skal til... Det kan godt være lidt svært at finde dn helt perfekte tænding/blandeing så den ikke gør det. Typisk skal du måske køre en annnnnnelse mere magert end man udmiddelbart skulle have lyst til samt en annnnelse mere fortændinge i tomgang end man havde lyst til. Så er det det nok væk i tomgang...
v/h christian
Det kan være formålstjenligt at gå den anden vej. Mindre fortænding i tomgang, og mere luft for at få sat lufthastigheden op i tomgang. Og dermed få en bedre forstøvning fra dyserne.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00