1. bliv siddende i bilen
2.set den i baggear og køre den over igen
3. blev ved med det indtil du er sikker på at den ikke lever eller er lige så flad som en karklud..
joke!! men i kan tag det
Redaktør: Moderatorer
møffe skrev:ja nu må jeg nok sige at aflivning af dyr jo nok mere er min hverdag. det er aldrig rart men til tider en nødvendighed. men hvis da bare folk kunne gøre sig den ulejlighed at finde dyret og aflive det hurtigst mugligt, der er sjældent noget at gøre når de har været under bilen. så frem med hjulnøglen og ram rigtigt 1. gang, tjek derefter hjertet. det stopper oftest efter ca 1-2 min og bliv lige ved dyret yderligere 5-10 min for at sikre sig at det er ordenteligt død, og er der id eller tato så er det bare at kontakte en dyrelæge eller politiet. jeg skriver ikke for at være ondskabsfuld men man har som billist og alt andet pligt til at aflive dyr der lider så hurtigt så muligt.og er det et større dyr der stikker af så har man swejser hunde til at ta sig af det. så der skal man bare kontakte falck
Transitfar skrev:Og lige i den situation er jeg ligeglad med, hvor mange indopererede chips, tatoveringer eller halsbånd kræet er udstyret med.
Hvis dyret lider, og JEG vurderer at det ikke kan reddes, så er det altså bare frem med hjulnøglen....![]()
Alt andet er jo dyremishandling, og det er NOGET mere strafbart end at skyde naboens præmiekat.