Den der med Eu og fri indførsel holder ikke.... Har snakket med told og skat og du må kun frit indføre hvad der kan være i din tank evt. reserve dunk. Alt der over skal du oplyse og betale 2,10 pr liter.
Der må max tages 80 kg med (80 liter) så længe det er godkendte dunke, for at der må medtages mere skal man have en "FAST TANK" der er sådan en DK trailer bruger og er godkendt som.
Så max 80 liter og 2,10 pr. liter ! Facts! og max 50 liter hvis det er i din kabine eller i kontakt med føreren...
Hilsen
Per hansen
Har snakket med Politi & Told og skat mm.
Så jeg kommer til at betale 420 kr i afgift for mine 200 liter + 500kr til politiet for at overstige de tilladte 80 liter!
Hvis andre har nogle paragraffer der modsiger alt dette hører jeg gerne fra dem!
Import af fyringsolie....
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det der lyder faktisk meget troværdigt
.
Det er jo efterhånden også 6-7 år siden, jeg selv prøvede at finde ud af reglerne.
Hvad så med de entrepenør-biler, med en tank på ladet, som de bruger til at tanke maskinerne med????
Er sådanne tanke så også "faste tanke"???
Går ud fra, at "fast" betyder, at tanken er boltet fast til karosseriet.
Det er jo efterhånden også 6-7 år siden, jeg selv prøvede at finde ud af reglerne.
Hvad så med de entrepenør-biler, med en tank på ladet, som de bruger til at tanke maskinerne med????
Er sådanne tanke så også "faste tanke"???
Går ud fra, at "fast" betyder, at tanken er boltet fast til karosseriet.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Per Hansen
Ved ikke helt hvad der kræves for at det er en fast tank, men der står noget med matriale og montering og så skal den være godkendt. "synet"
Så frem over nøjes jeg bare med 80 liter og køre lidt oftere.....
Underligt nok skal man betale det samme hos told og skat, lige gyldigt om man oplyser hvad man skal betale afgift af eller man bliver snuppet ved grænsen.... Så det kan jo ikke betale sig ikke at prøve at smutte uden at opgive hvad man har at fortolde...
Altid 2,10 pr liter
Så frem over nøjes jeg bare med 80 liter og køre lidt oftere.....
Underligt nok skal man betale det samme hos told og skat, lige gyldigt om man oplyser hvad man skal betale afgift af eller man bliver snuppet ved grænsen.... Så det kan jo ikke betale sig ikke at prøve at smutte uden at opgive hvad man har at fortolde...
Altid 2,10 pr liter
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Ved ikke helt hvad der kræves for at det er en fast tank, men der står noget med matriale og montering og så skal den være godkendt. "synet"
Så vidt jeg ved, så skal tanken først fastgøres til rammen, hvis det er mere end 4000L...
Men det er self. på en lastbil.
Alt andet lige så skal den bare være forsvarligt fastgjort...
F.eks. hvis man skal have en 1500L brændstoftank med indhold på en byggeplads, så skal den ikke være fastgjort(monteret) til rammen...
Bare være forsvarligt suret fast...
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov