Side 2 af 2
: 19 aug 2004, 00:21
af Transitfar
Tjaa, BMW 750 kan jo også kun købes med automatgear....
Og den der V6-blok er vist nok temmelig stærk, begrænsningerne ligger i topstykkerne. Det er jo ikke for sjov, at Ford øger effekten med over 30% "blot" ved at sætte andre topstykker på. Husk på, at Ford plejer at være temmelig restriktive i deres motoreffekter.
Venlig hilsen Lars.
: 19 aug 2004, 00:42
af ford p7 biturbo
Transitfar skrev:Tjaa, BMW 750 kan jo også kun købes med automatgear....
Og den der V6-blok er vist nok temmelig stærk, begrænsningerne ligger i topstykkerne. Det er jo ikke for sjov, at Ford øger effekten med over 30% "blot" ved at sætte andre topstykker på. Husk på, at Ford plejer at være temmelig restriktive i deres motoreffekter.
Venlig hilsen Lars.
Ford 2.4 og 2.9efi har 3 udstødningshuller i toppen hvor i mod de andre 2.0-2,8 kun har 2 huller det skulle give lidt bedre flow men der skal tryk på hvis du vil frem af. har lige modtaget mine møller i dag. 2 dage fra usa til dk også 9 dage i dk før jeg blev nød til at hente dem ved fragtmanden regningen på fortoldningen kunne de sgu nok sende men det kneb lidt med pakken. når jeg er nået lidt længere med mit projekt sender jeg lige lidt billeder og tekst så det kommer på siden.
: 19 aug 2004, 00:44
af ford p7 biturbo
Transitfar skrev:Tjaa, BMW 750 kan jo også kun købes med automatgear....
Og den der V6-blok er vist nok temmelig stærk, begrænsningerne ligger i topstykkerne. Det er jo ikke for sjov, at Ford øger effekten med over 30% "blot" ved at sætte andre topstykker på. Husk på, at Ford plejer at være temmelig restriktive i deres motoreffekter.
Venlig hilsen Lars.
Ford 2.4 og 2.9efi har 3 udstødningshuller i toppen hvor i mod de andre 2.0-2,8 kun har 2 huller det skulle give lidt bedre flow men der skal tryk på hvis du vil frem af. har lige modtaget mine møller i dag. 2 dage fra usa til dk også 9 dage i dk før jeg blev nød til at hente dem ved fragtmanden regningen på fortoldningen kunne de sgu nok sende men det kneb lidt med pakken. når jeg er nået lidt længere med mit projekt sender jeg lige lidt billeder og tekst så det kommer på siden.
: 19 aug 2004, 12:50
af jj
Det er kun capri der er opgivet til 160 hk De har doppelt udstødning og muligvis andre forrør
: 20 aug 2004, 14:12
af Transitfar
Ifølge Autodata-programmet er Granada 2,8 med motorkode PRB fra 1978 til 1981 med 160 Hk (Ta-daaaa)

.
Jeg har ikke på NOGEN af de andre kunnet finde flere heste end 151.
Hvis nogen spørger til en specifik model, så skal jeg da gerne kigge igen.
Forresten har jeg fundet mine piller....

.
: 20 aug 2004, 16:09
af lqs
ang. de piller er det så ikke dem der stå på dit natbord? tror der står VIAGRA på æsken.... det var XR4i du skulle kigge efter! ang. 24v så har den kun kørt sammen med automatgear. sådan en COSSIE 24v er ellers en rigtig fin sugemotor. MVH. søren
: 20 aug 2004, 16:55
af Transitfar
Jeg har (også

) kigget på alle XR4i......
Ingen af dem havde over 151 Hk.
Angående pillerne, så skal de netop FORHINDRE iltmangel i overetagen!

: 21 aug 2004, 19:16
af Rododendon
Transitfar...kan du ikke kigge efter i dit program hvad du kan finde på en 2.8 med PYA som motorkode..
På forhånd tak!
Mvh. Rododendon
: 22 aug 2004, 00:24
af Transitfar
Det skal jeg prøve at huske til på mandag/tirsdag...
Så kan jeg også få genopfrisket motorkodebogstavernes betydning, jeg kan huske at 1.ste bogstav viser motorvolumen, og 2.nd bogstav fortæller om brændstofsystem.
Vender tilbage i løbet af ugen... (hvis mine piller ikke bliver væk igen

).
: 23 aug 2004, 21:29
af Rododendon
Jeg har fået tilbudt en motor:
En 2.8'er der efter sigende kun skulle have kørt 83.000km - den skulle være fra 1986 - er der nogen måde hvorpå man kan se om årstallet er korrekt?
Manden siger at den skulle kunne køre på blyfri - er der nogen der ved hvornår Ford begundte at sætte hærdede ventilsæder i?
På forhånd tak..
