Frank skrev: Skiverne er skiftet ud hos Ford forhandleren, så der skulle det være iorden.
Mine svigerforældre har haft en Sierra i 12 år, og den erfaring min svigerfatter har med bremseskiver er, at Fords originale er dem der hurtigst blir skæve. De bedste var faktisk dem fra Høyer. Det var den melding han gav mig da jeg købte min første Sierra. Jeg har så valgt at købe dem de kalder "sportsskiver" der er hullede og dem har jeg go erfaring med.
Hva angår toplejer, så sidder de i toppen af de forreste støddæmpere.
Whosa skrev:Min kammi har et par bremse kaliber så du kan montere 260mm fra xr4i/Rst de kan da tåle noget mere.
Hvad skal han have for de kaliber ??? og er du sikker op at de kan side på en RST ?[/quote]
En Rst mak4 og xr4i køre Org med 260mm skiver og ja de passer på flere mindre modeller sierra og Escorter. prisen er 400 eller 500kr kan jeg ikke lige huske, men det er mage billigt da de mange steder tager 1000kr bare i depositum
hej frank, detter er ved at være et gammelt emne men vi tager den da bare igen. bremserne på en sierra er ikke gode fra starten men de kan nemt opgraderes til det der er bedre. som nævnt 260mm fra en ABS sierra model eller XR4I/RST om du vil, de gør noget ved størrelsen. men ellers har jeg med MEGET gode resultater kørt med ATE powerdisc og greenstuff klodser,de sidste 3år.og jeg vil ikke bytte dem med noget. det virker(de sucks lidt her om vinteren fordi at greenstuff klodserne lige skal varmes lidt op, men det er ikke sådan de ikke kan bremse, de er bare bedre når de er "lune)
men den samlede pris er ca 1100kr ffhændig af hvor meget rabat du kan få ved MERKONOMEN.
møffe skrev:men de kan nemt opgraderes til det der er bedre. som nævnt 260mm fra en ABS sierra model eller XR4I/RST om du vil, de gør noget ved størrelsen.
Så spørger jeg på denne måde: Kan jeg nøjes med at købe kalibre og skiver til en RST/XR4i eller ska kalibrens ankerkonsol osse skiftes
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!