De seneste års udvikling i toppen gir også mig et indtryk af at vi mangler en EXTREM street klasse... det kan enten defineres netop som svenskerne har gjort, eller kortere sagt ALT hvad der bliver ændret på bilens originale konstruktion såsom benzintank, hjulkasser, osv osv for at få plads til de her mega drag slicks, giver en direkte kvalifikation til EXTREME street klassen.
Tiderne til DHB 2008
Redaktør: Moderatorer
-
Carsten
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Den her debat minder mig lidt om sidste års hurtigste tidssætter til DHB. Den supra der lavede en 9,57 tid. Blev han smidt over i show klassen pga sikkerhedsmæssige årsager??... en klar indikering af at DHB folkene prøvede at håndhæve 9.7 sekunders reglen, men ikke anede hvad der skulle ske med bilen andet end at diske den fra klassen den kørte i.. At smide den i show klassen gjorde den jo ikke langsommere.
dybt godnat.
De seneste års udvikling i toppen gir også mig et indtryk af at vi mangler en EXTREM street klasse... det kan enten defineres netop som svenskerne har gjort, eller kortere sagt ALT hvad der bliver ændret på bilens originale konstruktion såsom benzintank, hjulkasser, osv osv for at få plads til de her mega drag slicks, giver en direkte kvalifikation til EXTREME street klassen.
De seneste års udvikling i toppen gir også mig et indtryk af at vi mangler en EXTREM street klasse... det kan enten defineres netop som svenskerne har gjort, eller kortere sagt ALT hvad der bliver ændret på bilens originale konstruktion såsom benzintank, hjulkasser, osv osv for at få plads til de her mega drag slicks, giver en direkte kvalifikation til EXTREME street klassen.
-
Elnef
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:27
Jeg mener helt klart de regler der er skrevet skal overholdes og hvis de ikke kan håndhæves/overholdes så ser jeg ingen grund til at lave dem
er også enig i at ekstreme biler bør køre uden plader
evt i egen klasse så de klasser med nummerplader ikke domineres af racerbiler med tvivlsomme nummerplader/syn det tror jeg også vil lokke evt nye til
Til feks DHB hersker der jo en ligegyldighed med det skrevne reglement og dem der forsøger at lave bilen efter det står jo tilbage med en lang næse og flad tegnebog når næsten intet bliver tjekket
er også enig i at ekstreme biler bør køre uden plader
evt i egen klasse så de klasser med nummerplader ikke domineres af racerbiler med tvivlsomme nummerplader/syn det tror jeg også vil lokke evt nye til
Til feks DHB hersker der jo en ligegyldighed med det skrevne reglement og dem der forsøger at lave bilen efter det står jo tilbage med en lang næse og flad tegnebog når næsten intet bliver tjekket
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Elnef skrev:Jeg syns bare uanset hvem er laver regler så er der nogle der efter dem jeg ved godt at det er svært at gøre alle tilfredse osv
med den blandet land handel der er af regler og biler til div løb her i landet ja så er det jeg mener at alle ender i en "outlaw" klasse hvor alle klasser kører mod alle dog med samme sikkerheds regler som i feks gjorde sidste år til blackrace
håber da andre får lov/ret til at lave race
Lige præcist den blandede landhandel af regler er jo det vi forsøger at gøre oprør imod.
Den udtalte misbrug(regler der opstilles højt og flot, og derefter voldtages på kryds og tværs) er primær årsag til at man ikke kan bygge sin bil " til en klasse". Hvis man overholder reglerne er chancen for en konkurrence dygtig bil nær lig nul (DER ER UNDTAGELSER). Den trykladede baghjulstræks klasse er et ualmindeligt godt eksempel på biler der generelt ikke overholder reglementerne.
Når man som arrangør har alle muligheder for selv at skrive regelsættet, hvorfor pokker er det så man spilder tiden på at skrive noget man helt åbenlyst ikke hverken VIL eller KAN kontrollere.
OutLaw klassen vil blive vel besøgt, ja, men hellere det, end at arrangøren stiller krav om lovligt indregistrerede biler og samtidigt accepterer biler der er mere end 10sekunder hurtigere på en 1/4mile end de var fra ny!
En kløgtigt lavet klasseinddeling kan fikse det problem.
Alt dette her handler faktisk bare om at være reel om det man laver, og ikke meget andet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!