Hvordan ser folks drømmeværksted ud?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
efterz
Mester Medlem
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#101 Indlæg af efterz »

Henrik, Jeg har en 75Kw Diesel Varmekanon med udtag til skorsten, du evt. kan låne, indtil det rigtige fyr dukker op :)

Den skal bare lige have renset dysen, da der vist er blevet eksperimenteret med forskellige renheder af olie i den...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#102 Indlæg af HenrikGM »

efterz skrev:Henrik, Jeg har en 75Kw Diesel Varmekanon med udtag til skorsten, du evt. kan låne, indtil det rigtige fyr dukker op :)

Den skal bare lige have renset dysen, da der vist er blevet eksperimenteret med forskellige renheder af olie i den...

Fint tilbud.

Jeg er iforvejen ved at være i træning til at reppe diverse mere eller mindre defekte oliebrændere, så lad os bare tage en mere. Så kan det være du får et fungerende fyr retur ;-)
Bare lige.... :coffee:

Kommer du med den, så giver jeg aftensmad? Eller skal jeg hente?

Hvad størrelse skorsten er den til?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
efterz
Mester Medlem
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#103 Indlæg af efterz »

Jeg skal lige finde en trailer, så skal jeg nok kigge ud med den, men det er ikke sikkert det bliver før på søndag...

Skorsten, bop bop... 6-7 tommer vil jeg tro...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Wildert
Mester Medlem
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#104 Indlæg af Wildert »

HenrikGM skrev:Det ender med at blive Douglas plader tror jeg. Prisforskellen er noget mere end et par tusinde....

Jeg så en fyr på et engelsk forum der brugte noget der minder om OSB-plader - han havde så et eller andet nams han smurte på den nederste meter som beskyttede mod fugt.
Ved ikke om der findes noget sådan herhjemme?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
lqs
Mester Medlem

#105 Indlæg af lqs »

mon det der mams, er det man vådrumssikrer træplader med?
eller?
MVH søren
Wildert
Mester Medlem
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#106 Indlæg af Wildert »

lqs skrev:mon det der mams, er det man vådrumssikrer træplader med?
eller?
MVH søren

Det eneste jeg kender af sådan noget, er decideret vådrumsmembran. Det man bruger på badeværelser, etc.
Ud fra det jeg kender til vådrumsmembran og det jeg kunne se på billederne, så var det ikke det samme.

Det her noget som han smurte pladerne med trængte nærmere sådan ind i pladen og imprægnerede, modsat vådrumsmembran der nærmest er sådan en gummihinde man smører udenpå.

At bruge vådrumsmembran bliver nok så bekosteligt at det ikke rigtigt kan konkurrere med bare at bruge selv oliehærdet krydsfiner (aka "karosseriplade", aka støbeplade) :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem

#107 Indlæg af ae86 »

HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#108 Indlæg af HenrikGM »

Nogen der har adgang til DanskStandard blade, DS2187 helt konkret?

Jeg mangler lige at vide hvor gammel den nyeste udgave er, samt om den indeholder forureningskrav til varmluft aggregater?

(Som i måske kan læse mellem linierne har jeg ikke helt opgivet projekt oliefyret kalorifere)
Henrik
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Brisse
Mester Medlem
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#109 Indlæg af Brisse »

I flg DS er den nyeste fra 1982 http://webshop.ds.dk/product/4833/ds-21871982.aspx

Om ikke andet er den måske de 191 kr +moms værd.

(man kan så diskuterer om det er rimeligt at de vil have 30 kr i "ekspeditionsgebyr" for noget materiale man downloader eller modtager pr email :damn: )
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#110 Indlæg af HenrikGM »

Hmm....1982....

Jeg tror det IGEN betaler sig at læse det der faktisk står i reglerne, og ikke det nogen tror de kan se mellem linierne!

Jeg er pt overbevist om at min skorstensfejer ikke aner hvad han snakker om, men det kan myndighederne passende afgøre. Hvis jeg har ret i det jeg læser i BR10, så er der stadigt masser afmuligheder for at opstille kaloriferefyr, stik imod det skorstensfejere mener. Lad os se hvem der læser rigtig....
Henrik
Citat slut.
Besvar