Tilmelding til DHB 2006

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#111 Indlæg af Ferrari Killer »

Att: Yugo-manden... :D

Helt klart Lasse! Vi mødes hvor vi kan... :wink:

Og så kan vi jo håbe at P-K-J også arrangerer DK´s hurtigeste klubbil igen i år? Sådan så ikke kun skal køre 201m. :(
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#112 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg håber klart på flere ræs i år, blev jo ret sent færdig med bilen sidste år... (skiftede kobling fredag formiddag, der hvor vi i grunden skulle være kørt mod jyllind til DHBrian sidste år og TAK til tinasmartin for hjælpen med også det!) så vi fik fornøjelsen at sove udenfor området og var det koldt? JA!!! :evil:
Brap brap brap...
Billede
MØFFE(uden login)

#113 Indlæg af MØFFE(uden login) »

HenrikGM skrev:
MØFFE(uden login) skrev:[tror nu ikke lars er den eneste der har taget en slurk af natpotten..

er det F1 du er ved at beskrive? tror du mangler sponsore og et pit crew.

nu har jeg selv et par gange været på padborg park og køre. og jeg kan da fortælle dig at du ikke har helt ret. tag en std bil med et godt opsæt. feks en ford focus 1,6 prøv at følge den i sving. den kan nogle seriøse sager med en lidt erfaren køre bag rattet. selvfølgelig kan man begynde at bygge bedre biler og blive dygtigere bag rattet. men mon ikke også en bil med lidt hævet effekt.bedre undervogn og større/bedre bremser og så en mere trænet føre er lidt bedre at have på de danske veje end en bil med mange hk og std bremser og undervogn og en farthungrene ung billist bag rattet som lige skal finde ud af hvor hurtigt han kan køre mellem byskiltene. jeg prøver ikke på at sætte nogen i bås. men jeg har både kørt Qmile en del og lidt sjov på padborgpark er det da også blevet til. og det er padborg park jeg har lært mest af.


Nope, jeg har ikke slubret i natpotten.

Lars skriver direkte at på en DHB bil er det pengene bag der vinder, og på en "track"bil er det førerens evner der vinder, og er han dygtig nok kan han vinde med en gammel spand.

Det er jeg inderligt og dybt uenig med ham i.

Skal en bil laves til en vinder på en bane, så koster det typiskt 3-5x den pris en bil til drag koster. Møffe; prøv at tage et kig på de gutter der bygger konkurrencedygtige biler i specialsaloon klassen, og se deres budgetter. Vi snakker i noget i retningen af eks DTM og eks DTC biler der er tunet yderligere!
Omvendt når du ser på konkurrencedygtige biler i drag, feks DHB; lad os tage lqs´s sierra. Der får du en bil der er højt oppe i top10 for blot 30.000dkr.

30.000dkr kan ikke engang skaffe dig en konkurrencedygtig bil i specialsaloon om så du ganger med 5.

Så hvordan dælen man kan være konkurrencedygtig i en gammel spand til trackday er mig noget af en gåde. Man kan allerhøjest være med. Her er det i langt højere grad OGSÅ pengene der afgør hvor langt fremme man er i placeringen.


det er ikke helt den måde jeg tolker hvad lars skrev.

men det er som lars skriver. mere sikkert at bygge en tunet bil som kan tage sving og med bremser og undervogn som matcher. det er ikke altid tilfældet med en drag bil. og kan føren af den pågældende bil oveni finde ud af at tøjle hestene så svingene ikke mere er dødsfælder, så er det da en bonus der er værd at tage med. og det lære man nok bedre på en bane under kontrollerede forhold. end på en ligeud bane eller på sognevejen foran den lokale skole.

og vil du blande DTC holdene økonomi me i det.. en dragracer (som også tilhøre den dyre ende af den proff liga som en DTC bil gør det) ja så skal der vel også 6 nuller bag det første tal for at betale noget. så det skal vi nok holde helt uden for denne tråd.

men det er rigtigt at heste ikke altid helt er nok når banenslår et 90graders sving. og det derfor ikke helt er den kraftigste bil der nødvendigvis er vinderen på en bane. ikke dem vi typisk har i dk.men ofte har en ganske almindelig peogeut 106 GTI vist at være bedre på en bane end feks en M3. når vi snakker de danske baner. og her sankker vi en std 106. det er skam set ganske ofte at std biler er ganske adrætte på danske baner.

der vil naturligvis altid være nogle der vil skille sig ud og bygge bedre og hurtigere biler. det er uundgåeligt. men os med små pengepunge vil naturligvis altid være der til at have det sjovt. om det så er Qmile eller bane.

men det er smag og behag. drag er sjovt. men kan ikke bruges så meget (ikke ment på en nedlaende måde overhovedet)i dagligdagen. men skridgrænsen er der altid når man køre. så hvorfor ikke vide hvad man skal gøre og ikke gøre når den kommer. kald det en efteruddannelse af kørekortet. man kan trods alt altid blive klogere lige meget hvem man er.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#114 Indlæg af Havneren »

P-K-J holder Danmarks Hurtigste Klubbil i år igen ja. Jeg MENER det er et par weekender FØR DHB... Jeg satser på at komme der op for at træne lidt :).

Hvilken bil kærer ham killer i?
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#115 Indlæg af Ferrari Killer »

Havneren skrev:P-K-J holder Danmarks Hurtigste Klubbil i år igen ja. Jeg MENER det er et par weekender FØR DHB... Jeg satser på at komme der op for at træne lidt :).

Hvilken bil kærer ham killer i?


Jeg kører i en Fiat Marea 20VT. Den eneste i landet med femcylindret Coupe turbomotor og gearkasse.

Yder pt 330-340 hk, men det realistiske mål for denne sæson er 440-450 hk. Det er hvad der skal til for at følge med i forhjulstræk klassen. :(

Beste tid til DHB sidste år var 13,33! Det rakte til en 8 plads.

Og så skal jeg arbejde grundigt med at lette bilen for nogle kilo eller 100.... :shock:

Og på Fiatsiden er Lasse (Yugo Turbo) min værste konkurrent. :wink:
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#116 Indlæg af JBO »

Ferrari Killer skrev:
Og så skal jeg arbejde grundigt med at lette bilen for nogle kilo eller 100.... :shock:


Måske der også ku lettes et par kg på føreren :lol:
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#117 Indlæg af nmb1022 »

Der kan i hvert fald godt lettes lidt kilo i min min på den måde :lol: Det siger damen i hvert fald :oops:
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#118 Indlæg af John Sahl »

Dr.Jones skrev:
Ferrari Killer skrev:
Og så skal jeg arbejde grundigt med at lette bilen for nogle kilo eller 100.... :shock:


Måske der også ku lettes et par kg på føreren :lol:


Du kan da lige vise ham hvordan DET trick udføres ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#119 Indlæg af Yugo Turbo »

ha ha john... ta den jonas...

vejer pt 66 kr, så får ballade hjemme med naja hvis jeg taber mig! men så ved de forskellige hvad de skal ned på... ha ha ha
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#120 Indlæg af Saab-Daniel »

HEHE, så er det godt jeg ikke skal deltage, Lasse er vist rimeligt godt foran med hensyn til de kg :D
Håber sgu i får mulighed for at komme til BÅDE dhb og p-k-j arrangementerne!
DK's hurtigtste klubbil var mega sjovt sidste år, og er klart noget jeg vil stille op til og køre i igen i år... Saab'en skal da have lov til at køre en lille smule træk :twisted:
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar