Helt klart Lasse! Vi mødes hvor vi kan...
Og så kan vi jo håbe at P-K-J også arrangerer DK´s hurtigeste klubbil igen i år? Sådan så ikke kun skal køre 201m.
Redaktør: Moderatorer

HenrikGM skrev:MØFFE(uden login) skrev:[tror nu ikke lars er den eneste der har taget en slurk af natpotten..
er det F1 du er ved at beskrive? tror du mangler sponsore og et pit crew.
nu har jeg selv et par gange været på padborg park og køre. og jeg kan da fortælle dig at du ikke har helt ret. tag en std bil med et godt opsæt. feks en ford focus 1,6 prøv at følge den i sving. den kan nogle seriøse sager med en lidt erfaren køre bag rattet. selvfølgelig kan man begynde at bygge bedre biler og blive dygtigere bag rattet. men mon ikke også en bil med lidt hævet effekt.bedre undervogn og større/bedre bremser og så en mere trænet føre er lidt bedre at have på de danske veje end en bil med mange hk og std bremser og undervogn og en farthungrene ung billist bag rattet som lige skal finde ud af hvor hurtigt han kan køre mellem byskiltene. jeg prøver ikke på at sætte nogen i bås. men jeg har både kørt Qmile en del og lidt sjov på padborgpark er det da også blevet til. og det er padborg park jeg har lært mest af.
Nope, jeg har ikke slubret i natpotten.
Lars skriver direkte at på en DHB bil er det pengene bag der vinder, og på en "track"bil er det førerens evner der vinder, og er han dygtig nok kan han vinde med en gammel spand.
Det er jeg inderligt og dybt uenig med ham i.
Skal en bil laves til en vinder på en bane, så koster det typiskt 3-5x den pris en bil til drag koster. Møffe; prøv at tage et kig på de gutter der bygger konkurrencedygtige biler i specialsaloon klassen, og se deres budgetter. Vi snakker i noget i retningen af eks DTM og eks DTC biler der er tunet yderligere!
Omvendt når du ser på konkurrencedygtige biler i drag, feks DHB; lad os tage lqs´s sierra. Der får du en bil der er højt oppe i top10 for blot 30.000dkr.
30.000dkr kan ikke engang skaffe dig en konkurrencedygtig bil i specialsaloon om så du ganger med 5.
Så hvordan dælen man kan være konkurrencedygtig i en gammel spand til trackday er mig noget af en gåde. Man kan allerhøjest være med. Her er det i langt højere grad OGSÅ pengene der afgør hvor langt fremme man er i placeringen.
Havneren skrev:P-K-J holder Danmarks Hurtigste Klubbil i år igen ja. Jeg MENER det er et par weekender FØR DHB... Jeg satser på at komme der op for at træne lidt.
Hvilken bil kærer ham killer i?
