DASU Streetrace Cup 2008 ???

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ToLa
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26 jun 2007, 08:52

#111 Indlæg af ToLa »

Angående det her med synet/ikke synet så bliver det hele ca 39 gange lettere hvis bilen i forvejen er født med trykladning og en fornuftig motorkonstruktion.

Jeg vil vove pelsen og påstå af fx en VW 1.820VT er relativt let at køre gennem en synshal med en 500 hestes motor, det drejer sig om at få CO'en ned i tomgang og så ellers sørge for at det hele er lavet ordentligt og ikke er samlet med strips og piberensere. Det er Jonas fx et godt eksempel på.

Tobias
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#112 Indlæg af klyfax »

Nej, det er faktisk ik så let, for overskrider du 20% grænsen, SELV i en turbo bil, så skal du faktisk komme med div. dokumenter for at bevise at det du har lavet er i orden.

En ting er hvad en synshal syner, en anden er om den regelt set stadige er lovlig, ifølge loven. Det nemlig ik synsmanden der skal afgøre om bilen er lovlig, han skal bare sørger for at bilen nu er efter loven. Hvilket de tit og ofte ikke gør.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#113 Indlæg af Ravnen »

klyfax skrev:Nej, det er faktisk ik så let, for overskrider du 20% grænsen, SELV i en turbo bil, så skal du faktisk komme med div. dokumenter for at bevise at det du har lavet er i orden.

En ting er hvad en synshal syner, en anden er om den regelt set stadige er lovlig, ifølge loven. Det nemlig ik synsmanden der skal afgøre om bilen er lovlig, han skal bare sørger for at bilen nu er efter loven. Hvilket de tit og ofte ikke gør.


Skrue ned for ladetrykket inden man kører til syn, ta-daaa..
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#114 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:[
Skrue ned for ladetrykket inden man kører til syn, ta-daaa..


Eller bytte kompressor V8eren i kaneren ud med den 150hk V8er den var synet med oprindeligt....taa-daaa....

Eller pille den turboladede 2JZ ud og lægge den gamle 92hk B19 tilbage til syn....taa-daa

Ikke rigtigt nogen forskel, ud over det ene er hurtigere end det andet.

Julenumre og tricks gør ikke bilen "lovligt indregistreret", så her er en god ide:
Lad os stoppe selvbedrageriet, og forholde os til at de biler der møder op på dagen næppe kan klassificeres som lovligt indreg. den dag de kører(og behøver det for den sags skyld hellerikke!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#115 Indlæg af K-FINN »

Eller sørge for dokumentation er iorden TAAA-DAAAAA
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#116 Indlæg af klyfax »

Finn T Pedersen skrev:Eller sørge for dokumentation er iorden TAAA-DAAAAA


Det nemlig det eneste der virker.

Skruer du den ned i ladetryk, ja så er den lovlig. Men den bliver jo ulovlig når du skruer den op igen. Og så er vi lige vidt, bortset fra at vi nu står med en falsk godkendelse...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#117 Indlæg af audi_claus »

Hvis bilen er fra før 84 slipper man for at dokumentere renhedskrav - :grin:
og tuner man på originalblokken sparer det også lidt på bøgeskoven :tooth:
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#118 Indlæg af lqs »

nogen der kan huske hvad naivt betyder? tag dog for fanden og forhold jer til virkeligheden. TOMMY, ANDY eller QVARNIS eller hvem ved jeg.... det er samme historie når det kommer til stykket. det der lovligt indreg. kan altså ikke gradbøjes. MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#119 Indlæg af lqs »

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/nyheter/ ... 82,00.html her er et link til en af de mest kendte LOVLIGT INDREG. gadebiler.... føreren siger han ikke ved hvem der har kørt bilen gennem syn, synsmanden er ikke synsmand mere, gad vide om de overhovedet ved hvem der ejer bilen? MVH. søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#120 Indlæg af Ravnen »

Alle i denne tråd siger det samme, så hvor længe skal vi klappe hinanden på ryggen, venner, jeg spørger bare...

(men jeg holder stadig på at Andys bil er lovligt synet, eller så ville man vel ikke stå på landsdækkende tv og sige det er sådan)
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Besvar