DASU Streetrace Cup 2008 ???
Redaktør: Moderatorer
-
ToLa
- Junior Medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 26 jun 2007, 08:52
Angående det her med synet/ikke synet så bliver det hele ca 39 gange lettere hvis bilen i forvejen er født med trykladning og en fornuftig motorkonstruktion.
Jeg vil vove pelsen og påstå af fx en VW 1.820VT er relativt let at køre gennem en synshal med en 500 hestes motor, det drejer sig om at få CO'en ned i tomgang og så ellers sørge for at det hele er lavet ordentligt og ikke er samlet med strips og piberensere. Det er Jonas fx et godt eksempel på.
Tobias
Jeg vil vove pelsen og påstå af fx en VW 1.820VT er relativt let at køre gennem en synshal med en 500 hestes motor, det drejer sig om at få CO'en ned i tomgang og så ellers sørge for at det hele er lavet ordentligt og ikke er samlet med strips og piberensere. Det er Jonas fx et godt eksempel på.
Tobias
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Nej, det er faktisk ik så let, for overskrider du 20% grænsen, SELV i en turbo bil, så skal du faktisk komme med div. dokumenter for at bevise at det du har lavet er i orden.
En ting er hvad en synshal syner, en anden er om den regelt set stadige er lovlig, ifølge loven. Det nemlig ik synsmanden der skal afgøre om bilen er lovlig, han skal bare sørger for at bilen nu er efter loven. Hvilket de tit og ofte ikke gør.
En ting er hvad en synshal syner, en anden er om den regelt set stadige er lovlig, ifølge loven. Det nemlig ik synsmanden der skal afgøre om bilen er lovlig, han skal bare sørger for at bilen nu er efter loven. Hvilket de tit og ofte ikke gør.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
klyfax skrev:Nej, det er faktisk ik så let, for overskrider du 20% grænsen, SELV i en turbo bil, så skal du faktisk komme med div. dokumenter for at bevise at det du har lavet er i orden.
En ting er hvad en synshal syner, en anden er om den regelt set stadige er lovlig, ifølge loven. Det nemlig ik synsmanden der skal afgøre om bilen er lovlig, han skal bare sørger for at bilen nu er efter loven. Hvilket de tit og ofte ikke gør.
Skrue ned for ladetrykket inden man kører til syn, ta-daaa..
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ravnen skrev:[
Skrue ned for ladetrykket inden man kører til syn, ta-daaa..
Eller bytte kompressor V8eren i kaneren ud med den 150hk V8er den var synet med oprindeligt....taa-daaa....
Eller pille den turboladede 2JZ ud og lægge den gamle 92hk B19 tilbage til syn....taa-daa
Ikke rigtigt nogen forskel, ud over det ene er hurtigere end det andet.
Julenumre og tricks gør ikke bilen "lovligt indregistreret", så her er en god ide:
Lad os stoppe selvbedrageriet, og forholde os til at de biler der møder op på dagen næppe kan klassificeres som lovligt indreg. den dag de kører(og behøver det for den sags skyld hellerikke!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Finn T Pedersen skrev:Eller sørge for dokumentation er iorden TAAA-DAAAAA
Det nemlig det eneste der virker.
Skruer du den ned i ladetryk, ja så er den lovlig. Men den bliver jo ulovlig når du skruer den op igen. Og så er vi lige vidt, bortset fra at vi nu står med en falsk godkendelse...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/nyheter/ ... 82,00.html her er et link til en af de mest kendte LOVLIGT INDREG. gadebiler.... føreren siger han ikke ved hvem der har kørt bilen gennem syn, synsmanden er ikke synsmand mere, gad vide om de overhovedet ved hvem der ejer bilen? MVH. søren
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Alle i denne tråd siger det samme, så hvor længe skal vi klappe hinanden på ryggen, venner, jeg spørger bare...
(men jeg holder stadig på at Andys bil er lovligt synet, eller så ville man vel ikke stå på landsdækkende tv og sige det er sådan)
(men jeg holder stadig på at Andys bil er lovligt synet, eller så ville man vel ikke stå på landsdækkende tv og sige det er sådan)
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”