Side 12 af 32

: 22 nov 2007, 18:58
af ToLa
Angående det her med synet/ikke synet så bliver det hele ca 39 gange lettere hvis bilen i forvejen er født med trykladning og en fornuftig motorkonstruktion.

Jeg vil vove pelsen og påstå af fx en VW 1.820VT er relativt let at køre gennem en synshal med en 500 hestes motor, det drejer sig om at få CO'en ned i tomgang og så ellers sørge for at det hele er lavet ordentligt og ikke er samlet med strips og piberensere. Det er Jonas fx et godt eksempel på.

Tobias

: 22 nov 2007, 19:05
af klyfax
Nej, det er faktisk ik så let, for overskrider du 20% grænsen, SELV i en turbo bil, så skal du faktisk komme med div. dokumenter for at bevise at det du har lavet er i orden.

En ting er hvad en synshal syner, en anden er om den regelt set stadige er lovlig, ifølge loven. Det nemlig ik synsmanden der skal afgøre om bilen er lovlig, han skal bare sørger for at bilen nu er efter loven. Hvilket de tit og ofte ikke gør.

: 22 nov 2007, 19:16
af Ravnen
klyfax skrev:Nej, det er faktisk ik så let, for overskrider du 20% grænsen, SELV i en turbo bil, så skal du faktisk komme med div. dokumenter for at bevise at det du har lavet er i orden.

En ting er hvad en synshal syner, en anden er om den regelt set stadige er lovlig, ifølge loven. Det nemlig ik synsmanden der skal afgøre om bilen er lovlig, han skal bare sørger for at bilen nu er efter loven. Hvilket de tit og ofte ikke gør.


Skrue ned for ladetrykket inden man kører til syn, ta-daaa..

: 22 nov 2007, 19:27
af HenrikGM
Ravnen skrev:[
Skrue ned for ladetrykket inden man kører til syn, ta-daaa..


Eller bytte kompressor V8eren i kaneren ud med den 150hk V8er den var synet med oprindeligt....taa-daaa....

Eller pille den turboladede 2JZ ud og lægge den gamle 92hk B19 tilbage til syn....taa-daa

Ikke rigtigt nogen forskel, ud over det ene er hurtigere end det andet.

Julenumre og tricks gør ikke bilen "lovligt indregistreret", så her er en god ide:
Lad os stoppe selvbedrageriet, og forholde os til at de biler der møder op på dagen næppe kan klassificeres som lovligt indreg. den dag de kører(og behøver det for den sags skyld hellerikke!)

: 22 nov 2007, 19:30
af K-FINN
Eller sørge for dokumentation er iorden TAAA-DAAAAA

: 22 nov 2007, 20:16
af klyfax
Finn T Pedersen skrev:Eller sørge for dokumentation er iorden TAAA-DAAAAA


Det nemlig det eneste der virker.

Skruer du den ned i ladetryk, ja så er den lovlig. Men den bliver jo ulovlig når du skruer den op igen. Og så er vi lige vidt, bortset fra at vi nu står med en falsk godkendelse...

: 22 nov 2007, 20:26
af audi_claus
Hvis bilen er fra før 84 slipper man for at dokumentere renhedskrav - :grin:
og tuner man på originalblokken sparer det også lidt på bøgeskoven :tooth:

: 23 nov 2007, 10:56
af lqs
nogen der kan huske hvad naivt betyder? tag dog for fanden og forhold jer til virkeligheden. TOMMY, ANDY eller QVARNIS eller hvem ved jeg.... det er samme historie når det kommer til stykket. det der lovligt indreg. kan altså ikke gradbøjes. MVH søren

: 23 nov 2007, 11:01
af lqs
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/nyheter/ ... 82,00.html her er et link til en af de mest kendte LOVLIGT INDREG. gadebiler.... føreren siger han ikke ved hvem der har kørt bilen gennem syn, synsmanden er ikke synsmand mere, gad vide om de overhovedet ved hvem der ejer bilen? MVH. søren

: 23 nov 2007, 12:25
af Ravnen
Alle i denne tråd siger det samme, så hvor længe skal vi klappe hinanden på ryggen, venner, jeg spørger bare...

(men jeg holder stadig på at Andys bil er lovligt synet, eller så ville man vel ikke stå på landsdækkende tv og sige det er sådan)