2 og 3 afd af Mekonomen cuppen

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#121 Indlæg af morten jønsson »

Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:[quote="Ravnen]
Forklar mig først hvordan man sætter et SFI svinghjul på en Corolla? når dette svinghjul ikke findes![/quote]

Hvad nu hvis man for eksempel sagde:
Biler der kører ned til 8,5 på kvartmilen, kan køre med et hjemmelavet sprængskjold...
Som jeg ser det, er der et stort spring fra 10,00 til 7,50 - måske man kunne gradbøje det.
Måske så kunne biler med rallybur være med der også.
Bare en ide?[/quote]

Det er jo precis lige det denne øvelse går ud på, nemlig at gøre plads til andet end amerikanerbiler i dansk dragracing ved at rette regelement 8 til...[/quote]


vi er enige - hurra :mrgreen:
when the light goes green - the bullshit stops..
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#122 Indlæg af Feldthaus »

morten jønsson skrev:@Feldthaus
hvis man nu kigger hér:
www.sbf.se
under dragrace reglement - tekniske regler - drt 2008
og læser under drt2.2 låsning af axler - så kan jeg ikke lige umiddelbart se at man skal have "sfi godkendt axler" - eller hvad?
ligeledes:
drt2.4 kardanaxler - der står ikke noget om 16 sek 4 cyl biler - eller hvad.

Som jeg har forstået det, så kører vi efter de svenske regler, men er der noget jeg misforstår?


Du har ret i at vi kører efter svenske regler. En mulig forklaring på denne forskel, er at det endnu ikke er rettet i den danske version. MÅSKE kommer det i den reviderede version til februar. Jeg kan ikke svare på om DR-U holder øje med alle svenske reglementer som de bør eller de kun kigger konkurrence reglement. Jeg har ikke kigget i DRT i lang tid, men kun brugt den danske version. Men det kan være vi skal til at grave den frem igen hvis den danske ikke bliver rettet.
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#123 Indlæg af morten jønsson »

[quote="FeldthausDu har ret i at vi kører efter svenske regler. En mulig forklaring på denne forskel, er at det endnu ikke er rettet i den danske version. MÅSKE kommer det i den reviderede version til februar. Jeg kan ikke svare på om DR-U holder øje med alle svenske reglementer som de bør eller de kun kigger konkurrence reglement. Jeg har ikke kigget i DRT i lang tid, men kun brugt den danske version. Men det kan være vi skal til at grave den frem igen hvis den danske ikke bliver rettet.[/quote]

Jeg har før oplevet at man lige skal minde om, at svenskerne/NHRA har lavet rettelser. Seneste gang var da grænsen for hvornår der kræves bøjle i bilen, blev sænket.
Jeg mener jo at i samme sekund der bliver rettet i regelbogen i USA - så går vi det her i DK.
Før var det sådan at hvis NHRA rettede i år 1, så gjorde svenskerne i år 2, og så gjorde danskerne i år 3. Det er det vist ingen hér der har tålmodighed til... :up:
Senest rettet af morten jønsson 20 aug 2008, 15:24, rettet i alt 1 gang.
when the light goes green - the bullshit stops..
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#124 Indlæg af Feldthaus »

morten jønsson skrev:
Jeg har før oplevet at man lige skal minde om, at svenskerne/NHRA har lavet rettelser. Seneste gang var da grænsen for hvornår der kræves bøjle i bilen, blev sænket.
Jeg mener jo at i samme sekund der bliver rettet i reglebogen i USA - så går vi det her i DK.
Før var det sådan at hvis NHRA rettede i år 1, så gjorde svenskerne i år 2, og så gjorde danskerne i år 3. Det er det vist ingen hér der har tålmodighed til... :up:


Du har ret, jeg mener at vide de tilstræber at komme med rettelserne samtidig med svenskerne. Jeg har intet med rettelserne og DR-U at gøre, så jeg kan ikke forklare/bort forklare hvad der er sket.
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#125 Indlæg af John Sahl »

Bare for at det hele ikke skal være brok, vil jeg godt rose folk for tiltagene med at tage fat i det her, det kan jo trods alt næsten kun blive bedre!

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#126 Indlæg af morten jønsson »

Jeg prøver lige igen:
Alle der har/mener de har problemer med at få deres bil godkendt efter reglement8, opfordres hermed til at sende en mail til mig på:
mail@horsensracing.dk
Skriv hvilken bil du har, og hvor hurtigt den kører, og hvad problemet er.
Eksempel: godkendte aksler, sfi mig hér og dér, bur, kardanring osv.
Alle henvendelser bliver behandlet anonymt (hvis det ønskes)
Jeg tager kontakt til Feldhaus, og vi tager kontakt til dragraceudvalget.
Så ser vi hvad der kan gøres.
Mvh
Morten Jønsson

ikke mere ævl og bævl - kom nu ud af busken, og lad os høre om din bil!
when the light goes green - the bullshit stops..
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#127 Indlæg af Ravnen »

morten jønsson skrev:Jeg prøver lige igen:
Alle der har/mener de har problemer med at få deres bil godkendt efter reglement8, opfordres hermed til at sende en mail til mig på:
mail@horsensracing.dk
Skriv hvilken bil du har, og hvor hurtigt den kører, og hvad problemet er.
Eksempel: godkendte aksler, sfi mig hér og dér, bur, kardanring osv.
Alle henvendelser bliver behandlet anonymt (hvis det ønskes)
Jeg tager kontakt til Feldhaus, og vi tager kontakt til dragraceudvalget.
Så ser vi hvad der kan gøres.
Mvh
Morten Jønsson

ikke mere ævl og bævl - kom nu ud af busken, og lad os høre om din bil!


Jeg skal gerne sende dig en mail, mine problemer kender du jo allerede, det der især interesserer mig er hvordan i vil "omformulere" reglerene og om at en omskrivning osse gælder for alle andre med samme problem(er)...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#128 Indlæg af morten jønsson »

HVIS der kommer nogen regelændring eller rettelser, så vil det jo gælde for alle. :wink:
when the light goes green - the bullshit stops..
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#129 Indlæg af morten jønsson »

morten jønsson skrev:Jeg prøver lige igen:
Alle der har/mener de har problemer med at få deres bil godkendt efter reglement8, opfordres hermed til at sende en mail til mig på:
mail@horsensracing.dk
Skriv hvilken bil du har, og hvor hurtigt den kører, og hvad problemet er.
Eksempel: godkendte aksler, sfi mig hér og dér, bur, kardanring osv.
Alle henvendelser bliver behandlet anonymt (hvis det ønskes)
Jeg tager kontakt til Feldhaus, og vi tager kontakt til dragraceudvalget.
Så ser vi hvad der kan gøres.
Mvh
Morten Jønsson

ikke mere ævl og bævl - kom nu ud af busken, og lad os høre om din bil!


Indtil videre er der kun EN bil der har meldt sig - der må da være flere?? :?
when the light goes green - the bullshit stops..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#130 Indlæg af lqs »

der er MASSER! men enten gemmer de sig...(prøv kig MECA denne weekend) ... grunden til de gemmer sig? ja det gu jo være fordi at de får lov at køre, trods det de ingen muligheder har for at overholde reg. 8. så der er nok en del der vælger at holde m e g e t l a v profil.
endelig er der masser ikke kender ordlyd i reg. 8.... både i og uden for DASU. ægerligt i mine øjne. lidt det samme som at slå kendsgerningerne mht lattergas hen... nå ja det er ikke muligt at bruge lovligt. men masser af andre har det samme problem, så det betaler sig ikke at forholde sig til den virkelige (dk) verden.... MVH søren hjemme fra nordlandet
Besvar