Angående fremtiden om ombygning af biler...

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#131 Indlæg af Morten VJ »

En nem løsning ombyg biler fra før 1984, og hold dig under 3,5% i co. :wink:
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#132 Indlæg af lqs »

til JACOB hvad med 20% reglen i den forbindelse? vil give HAVNEREN helt ret i at reglerne er meget usikre på det område. kunne være sjovt at høre hvad JACK har at sige om det emne! men nu vil jeg nøjes med ønske ham god bedring! var inde på en FORD side hvor hans kammerat der var med i bilen (og med på sygehuset) skrev at bilen var HELT LOVLIG!!?? MVH. søren
Gæst

#133 Indlæg af Gæst »

Havneren skrev:Mht. forsikringen er jeg noget i veldrede. De har ikke nogen general offentlig holdning til tuning af hvad jeg har kunne finde ud af i hvert fald. Jeg har faktisk ikke kunne finde et eneste sted hvor der står at du er forpligtiget til at oplyse om en evt. tuning... Der står dog noget omkrin at risikoændring skal oplyset, men hvad er en risikoændring. Ordet "risikoændring"s betydning vil de ikke definerer for mig! Efter alt logik skal man vel oplyse det. Men hvis bilen er tunet, synet, godkendt og har ikke været udsadt for et identitsskift (betalt afgift af større motor f.eks.), så er bilen jo stadig med de "originalt papirer". Og man SKAL overholde færdselsreglerne. Så kan man godt argumenterer for IKKE at skulle oplyse det.

v/h christian


Da jeg ringede tilmit selskab sagde de klart at så skulle de vudere om det i deres verden var en "anden" bil. Men du har ret hvis din bil er synet og godkendt med det du har lavet er det helt iorden og burde være lovligt. MEN det betyder også at du ikke tager f.eks din cossi skruer den ned i tryk køre til syn hvor efter du skruer op for den igen, der med har du lige tunet den og den er ikke lovlig længere. De fleste af dem der har en cossi vil jeg påstå ikke kan få deres bil synet uden at skrue den ned, det kan være at jeg tager fejl. Husk også at hvis du tuner over 20% kan du i de fleste tilfælde regne med en tur til Told og Skat for ny afgift, der en del skræk historier om dette
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#134 Indlæg af Transitfar »

vil give HAVNEREN helt ret


Hvad nu??? En eller anden har da vist hacket Søren´s PC.... :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#135 Indlæg af lqs »

må være overtræt! lavede to fejl i et indlæg. for det første kaldte jeg MORTEN for JACOB! FOR DET ANDET GAV JEG HAVNEREN RET. SKAL ALDRIG SKE IGEN!! MVH. søren
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#136 Indlæg af Havneren »

:shock:
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#137 Indlæg af Havneren »

Anonymous skrev:Da jeg ringede tilmit selskab sagde de klart at så skulle de vudere om det i deres verden var en "anden" bil. Men du har ret hvis din bil er synet og godkendt med det du har lavet er det helt iorden og burde være lovligt. MEN det betyder også at du ikke tager f.eks din cossi skruer den ned i tryk køre til syn hvor efter du skruer op for den igen, der med har du lige tunet den og den er ikke lovlig længere. De fleste af dem der har en cossi vil jeg påstå ikke kan få deres bil synet uden at skrue den ned, det kan være at jeg tager fejl. Husk også at hvis du tuner over 20% kan du i de fleste tilfælde regne med en tur til Told og Skat for ny afgift, der en del skræk historier om dette


Mht. afgiften er det en udbredt misforståelse at hvis man tuner over 20% skal man betale afgift af det. Folk (især Henrik GM) har meget sværet ved at forstå at det altså ikke hænger sådan sammen. Afgifts mæssigt må man tune standartmotoren lige så todset man vil, NÅR man blot holder sig til de originale anlat ccm og det originalt topstykke. Jeg har f.eks. fået mit erklæret som "ingen afgiftmæssig koncekvens. "I de fleste tilfælde", den holder nok ikke. Problemet ligger i at SBI kan kræve større bremser f.eks. hvis du skal over 20%. Disse bremser vil man med STOR sandsynelighed skulle betale afgift af!

Den med cossi´en... Ja selvfølgelig. Problemet ligger jo bare i at synsassistenterne ikke aner hvor hurtig sådan en er. De kan ikke på vildkår vurderer om den har 220hk eller (220*1,2+lidt) 270hk... Desuden han de intet bevise. Så derfor ville den med stor sandsynelighed blive synet, men det bliver det ikke mere lovligt af. Havde den efter den var skruet op kun 264hk ville det jo være lovligt.

v/h christian

v/h christian
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#138 Indlæg af Havneren »

Transitfar skrev:
vil give HAVNEREN helt ret


Hvad nu??? En eller anden har da vist hacket Søren´s PC.... :wink: .


Nu når jeg lige sidder og tænker mig om... Så er det faktisk sket før. Bl.a. inde på wwwtoyotaextreme.dk hvor de havde rottet sig sammen mod Søren og hvor jeg så måtte komme og rede ham ud... Og hvor blev takken af for det :evil:

v/h christian
BAI
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#139 Indlæg af BAI »

Havneren skrev:Mht. afgiften er det en udbredt misforståelse at hvis man tuner over 20% skal man betale afgift af det. Folk (især Henrik GM) har meget sværet ved at forstå at det altså ikke hænger sådan sammen. Afgifts mæssigt må man tune standartmotoren lige så todset man vil, NÅR man blot holder sig til de originale anlat ccm og det originalt topstykke. Jeg har f.eks. fået mit erklæret som "ingen afgiftmæssig koncekvens. "I de fleste tilfælde", den holder nok ikke. Problemet ligger i at SBI kan kræve større bremser f.eks. hvis du skal over 20%. Disse bremser vil man med STOR sandsynelighed skulle betale afgift af!

Den med cossi´en... Ja selvfølgelig. Problemet ligger jo bare i at synsassistenterne ikke aner hvor hurtig sådan en er. De kan ikke på vildkår vurderer om den har 220hk eller (220*1,2+lidt) 270hk... Desuden han de intet bevise. Så derfor ville den med stor sandsynelighed blive synet, men det bliver det ikke mere lovligt af. Havde den efter den var skruet op kun 264hk ville det jo være lovligt.

v/h christian

v/h christian


Nej det er ikke en misforståelse, du kan selv gå ind på T&S hjemmeside dere r nogen afgørelser at gå efter. Som hovedregl kan du tune som du vil, men du må ikke ombygge din motor, d.v.s at alle større stumper skal være de samme som org. Endvidre skal man passe på med at f.eks tage undervogn og bremser fra f.eks en Cossi og sætte over på en Alm sierra sætte turbo på og ellers være glad, dette betyder en ny afgift som var det en Cossi, og nej det er ikke noget jeg gætter mig til jeg har haft ringet rundt til SBI og T&S da jeg selv overvejede at tune min egen, mit råd er hold dig tilde 20 % det kræver ikke en ny godkendelse og bilen er lovlig, skal man have flere heste så må man købe en bil som har det og betale hvad det koster.


Ang. forsikring spurgte jeg hvad der vil ske hvis jeg var ligeglad med reglerne og bare tunede løs. Hvis jeg var ude i et uheld, og bilen skulle komme forbi SBI, ville de til at starte med betale men de ville efetr alt at dømme sende regningen vidre til mig. Derfor mener jeg at det folk de gør idag er dybt godnat, har men ikke penge til at betale for den ægte vare må man jo lade være.

Ang. det med f.eks en cossi, hvis du bliver stoppet af politiet og de mener at den ikke er lovlig ryger din bil til syn, den kommer nok også på rullefelt hvorefter du midster dine plader, sådan er det nu engang.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#140 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:
Mht. afgiften er det en udbredt misforståelse at hvis man tuner over 20% skal man betale afgift af det. Folk (især Henrik GM) har meget sværet ved at forstå at det altså ikke hænger sådan sammen. Afgifts mæssigt må man tune standartmotoren lige så todset man vil, NÅR man blot holder sig til de originale anlat ccm og det originalt topstykke. Jeg har f.eks. fået mit erklæret som "ingen afgiftmæssig koncekvens. "

v/h christian


Tak skal du da ha! :?

De diskussioner vi har haft har jo gået på hvordan T&S nu også ville tolke det som en ombygning eller ej. Spørger man T&S direkte så kan det blive enten "go" eller "no-go" alt afhængigt af hvordan du spørger dem. Man kan jo(som du selv ved) langt hen af vejen spørge på den "rigtige" måde.


At jeg skulle ha meget svært ved at forstå det synes jeg er under bæltestedet.... :(
Besvar