: 24 feb 2006, 18:31
Det er meget essentielle spørgsmål du stiller HenrikGM.
I hvertfald hvad angår pris og tekniske krav.
Men hvad angår de tekniske krav, så har en arrangør (med mindre det er i DASU regi) ikke pligt og myndighed til at afgøre om en bil er i lovlig forsvarlig stand eller afviger fra detailforskrifter for motorkøretøjer.
Så derfor er der som sådan ikke noget at være bange for på den konto, medmindre selvfølgelig at arrangøren begynder at stille specifikke strenge krav.
Men det vil vel egentlig også være lig med nul tilmeldinger???
Holeby og DHB har ganske simple krav til de deltagene køretøjer, og dem synes jeg man skal holde fast i.
Bilen skal faktisk bare være indregistreret for at kunne deltage i konkurrence.
Forsikringsmæssigt er der jo for de indregistrerede køretøjer tilknyttet den lovpligtige ansvarsforsikring, som vil gå ind og dække de skader man med sit køretøj vil forvolde på tredjemand og dennes ting.
Og den vil også dække når skaden er sket på de områder vi kører på!
De uindregistrerede køretøjer er straks værre.
Der er jo ikke knyttet den lovpligtige forsikring på de køretøjer, og derfor ville et evt erstatningskrav kunne rettes mod den der var fører af køretøjet da skaden skete, vel og mærke hvis føreren kan gøres ansvarlig efter alm. dansk erstatningsret.
Men der vil jo også være en generel ansvarsforsikring som arrangøren forhåbentlig tegner, men spørgsmålet er bare hvad den går ind og dækker, og ikke dækker. Det er jo helt konkret fra arrangement til arrangement.
Så man kan sige - for at være dækket 100% ind for dumme skader der ikke vil blive dækket noget sted henne - så er det kun indregistrerede køretøjer der må deltage?!
Men den lille krølle kan de forskellige arrangører jo tænke lidt over....
Prisen for arrangementet skal vel måle sig med det produkt de leverer.
Holeby har et fornuftigt prisleje - og så slipper man også for alt det Briansgejl - som der findes til fx DHB.
Så hvis man i første omgang vil satse alene på ræs-delen, tja så skal det jo ikke koste mere end Holeby og PKJ ihvertfald!!!
I hvertfald hvad angår pris og tekniske krav.
Men hvad angår de tekniske krav, så har en arrangør (med mindre det er i DASU regi) ikke pligt og myndighed til at afgøre om en bil er i lovlig forsvarlig stand eller afviger fra detailforskrifter for motorkøretøjer.
Så derfor er der som sådan ikke noget at være bange for på den konto, medmindre selvfølgelig at arrangøren begynder at stille specifikke strenge krav.
Men det vil vel egentlig også være lig med nul tilmeldinger???
Holeby og DHB har ganske simple krav til de deltagene køretøjer, og dem synes jeg man skal holde fast i.
Bilen skal faktisk bare være indregistreret for at kunne deltage i konkurrence.
Forsikringsmæssigt er der jo for de indregistrerede køretøjer tilknyttet den lovpligtige ansvarsforsikring, som vil gå ind og dække de skader man med sit køretøj vil forvolde på tredjemand og dennes ting.
Og den vil også dække når skaden er sket på de områder vi kører på!
De uindregistrerede køretøjer er straks værre.
Der er jo ikke knyttet den lovpligtige forsikring på de køretøjer, og derfor ville et evt erstatningskrav kunne rettes mod den der var fører af køretøjet da skaden skete, vel og mærke hvis føreren kan gøres ansvarlig efter alm. dansk erstatningsret.
Men der vil jo også være en generel ansvarsforsikring som arrangøren forhåbentlig tegner, men spørgsmålet er bare hvad den går ind og dækker, og ikke dækker. Det er jo helt konkret fra arrangement til arrangement.
Så man kan sige - for at være dækket 100% ind for dumme skader der ikke vil blive dækket noget sted henne - så er det kun indregistrerede køretøjer der må deltage?!
Men den lille krølle kan de forskellige arrangører jo tænke lidt over....
Prisen for arrangementet skal vel måle sig med det produkt de leverer.
Holeby har et fornuftigt prisleje - og så slipper man også for alt det Briansgejl - som der findes til fx DHB.
Så hvis man i første omgang vil satse alene på ræs-delen, tja så skal det jo ikke koste mere end Holeby og PKJ ihvertfald!!!