Angående fremtiden om ombygning af biler...

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mazdarati
Medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: KBH
Kontakt:

#151 Indlæg af mazdarati »

Jeg ved bare at jeg synes det er latterligt at vi skal være jaget vildt. Min bil er fra fabrikken forsynet med skiver på alle 4 hjul - bremsesystemet er FULDSTÆNDIG identisk på alle 626 GE modeller helt op til den japanske 200 hk's V6 model. Dvs. at mine bremser fra mazda er godkendt op til 200 hk (indirekte). Jeg kører med Green Stuff klodser og snart også EBC skiver som jo forbedrer bremseevnen.
Motoren har fået turbo og kører med en beskeden halv bar = ca. 160 hk som er mindre end standard V6'eren herhjemme.
Man kan også få en standard 2.0 med 170 hk i japan der uden modifikationer af ophæng osv kan monteres i bilen - i sådant et tilfælde forstår jeg ikke hvorfor at der skal være noget problem i at jeg har pillet lidt ved dytten... hvis jeg kører pænt kører den LÆNGERE på literen ved bykørsel end den gjorde før, men jeg har fandeme ikke lyst til at betale 70000+moms for at bevise det.
Regeringen er latterligt afsporet i denne her sag, og SBI er mere eller mindre inkompetente til at varetage syn/kontrol af tunede/stylede biler. Man slår bare ned på folk i stedet for at blive enige om noget - man kunne satme lære noget af vores nabolande! Hvem der bare kunne finde en toppolitiker der vil tale vores sag - for det her er simpelt hen for LATTERLIGT! Lysten til at flytte 40 km østpå til Jönsson og Co. bliver større dag for dag...
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#152 Indlæg af Havneren »

mazdarati skrev:Jeg ved bare at jeg synes det er latterligt at vi skal være jaget vildt. Min bil er fra fabrikken forsynet med skiver på alle 4 hjul - bremsesystemet er FULDSTÆNDIG identisk på alle 626 GE modeller helt op til den japanske 200 hk's V6 model. Dvs. at mine bremser fra mazda er godkendt op til 200 hk (indirekte). Jeg kører med Green Stuff klodser og snart også EBC skiver som jo forbedrer bremseevnen.
Motoren har fået turbo og kører med en beskeden halv bar = ca. 160 hk som er mindre end standard V6'eren herhjemme.
Man kan også få en standard 2.0 med 170 hk i japan der uden modifikationer af ophæng osv kan monteres i bilen - i sådant et tilfælde forstår jeg ikke hvorfor at der skal være noget problem i at jeg har pillet lidt ved dytten... hvis jeg kører pænt kører den LÆNGERE på literen ved bykørsel end den gjorde før, men jeg har fandeme ikke lyst til at betale 70000+moms for at bevise det.
Regeringen er latterligt afsporet i denne her sag, og SBI er mere eller mindre inkompetente til at varetage syn/kontrol af tunede/stylede biler. Man slår bare ned på folk i stedet for at blive enige om noget - man kunne satme lære noget af vores nabolande! Hvem der bare kunne finde en toppolitiker der vil tale vores sag - for det her er simpelt hen for LATTERLIGT! Lysten til at flytte 40 km østpå til Jönsson og Co. bliver større dag for dag...


Ja...
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#153 Indlæg af Transitfar »

Ja, vi har meget at takke Miljø-Svend for.

### - Socialdemokratiet - hvis du er tilfreds med laveste fællesnævner - ###
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#154 Indlæg af Yugo Turbo »

så faktisk svend-svin cykle afsted på østre farimagsgade på østerbro engang... overvejede at skubbe ham af cyklen og spørge om han var stolt af sig selv... ku jo altid tilføje et velplaceret spark ca på næsen, nu han alligevel lå ned... :twisted:
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#155 Indlæg af Transitfar »

Det behøver du ikke at spørge ham om, jeg er sikker på at han synes at han har gjort Danmark en stor, god gerning.
I bund og grund er det vel egentlig det, vi allesammen prøver på...... :? .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#156 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg sku ellers hurtigs få banket ind i hovedet på ham at han kun har været skyld i flere udgifter for den danske menig mand i den tid han har siddet og forvoldt skade på det ganske danske land.
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#157 Indlæg af Transitfar »

Du er nu også så venlig og diplomatisk..... :lol: .
Jeg er sikker på, at du nok skulle være manden for at give Miljø-Svend kam til hans hår....
Tag nu og find det GODE julehumør frem.
Tænk på, at når det hele en gang er overstået, så ender vi alligevel allesammen et sted, hvor der VIRKELIG er KUL på!!!!! :twisted:
Og lige der tror jeg ikke, at Svend kommer ret langt med miljøkrav....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#158 Indlæg af Transitfar »

Mazdarati skrev:
Jeg kører med Green Stuff klodser og snart også EBC skiver som jo forbedrer bremseevnen.


Interessant...... Kunne du ikke forklare det nærmere????
Jeg går ud fra at din bil har ABS, men er det med alb-ventil, eller med elektronisk styret bremsekraftfordeling (EBD)????
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mazdarati
Medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: KBH
Kontakt:

#159 Indlæg af mazdarati »

jeg ved godt at ABS'en optimerer bremseevnen, men de klodser og skiver gør at bremserne ikke fader ved hård kørsel. De giver også mindre bremsestøv(mindre fælgrengøring). Ved ikke hvilken type ABS jeg har - men jeg tror det er med EBD.
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#160 Indlæg af Transitfar »

Det var faktisk lige det, jeg gerne ville høre. :D .
Ingen bil får jo kortere bremselængde, blot fordi klodserne er "smarte".
Men husk, at hvis din bil er med EBD, så bruges bagbremserne betydeligt mere end man er vant til, og hvis du så bremser "til grænsen" risikerer du muligvis fading fra bagenden....
På fx de nye mondeoer (som jo har EBD) ser vi, at bagbremserne er færdige efter 30-40.000, mens forbremserne holder betydeligt længere.
Det ville aldrig være sket på min gamle Transit. Den får KUN ordnet bagbremser når der er gået en hjulcylinder.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar