mazdarati skrev:Jeg ved bare at jeg synes det er latterligt at vi skal være jaget vildt. Min bil er fra fabrikken forsynet med skiver på alle 4 hjul - bremsesystemet er FULDSTÆNDIG identisk på alle 626 GE modeller helt op til den japanske 200 hk's V6 model. Dvs. at mine bremser fra mazda er godkendt op til 200 hk (indirekte). Jeg kører med Green Stuff klodser og snart også EBC skiver som jo forbedrer bremseevnen.
Motoren har fået turbo og kører med en beskeden halv bar = ca. 160 hk som er mindre end standard V6'eren herhjemme.
Man kan også få en standard 2.0 med 170 hk i japan der uden modifikationer af ophæng osv kan monteres i bilen - i sådant et tilfælde forstår jeg ikke hvorfor at der skal være noget problem i at jeg har pillet lidt ved dytten... hvis jeg kører pænt kører den LÆNGERE på literen ved bykørsel end den gjorde før, men jeg har fandeme ikke lyst til at betale 70000+moms for at bevise det.
Regeringen er latterligt afsporet i denne her sag, og SBI er mere eller mindre inkompetente til at varetage syn/kontrol af tunede/stylede biler. Man slår bare ned på folk i stedet for at blive enige om noget - man kunne satme lære noget af vores nabolande! Hvem der bare kunne finde en toppolitiker der vil tale vores sag - for det her er simpelt hen for LATTERLIGT! Lysten til at flytte 40 km østpå til Jönsson og Co. bliver større dag for dag...
Prøv nu at høre her, bare fordi du synes DK er latterlig, glemmer du nogen ting. I DK har vi afgift som du "glememr" at betale ved ikke at få din bil synet og godkendt, og det er vel helelr ikke helt uretfærdig at du skal overholde emmisons kravende på din øse. Og hvis du mener at du er jaget vildt er det vel fordi du kommer steder hvor du bliver jaget. Det er vel helelr ikke helt uretfærdigt at din bil skal være lovlig og at du skal betale mere i forsikring og grønne afgifter hvis din bil ikke er standard længere.
Det hele er to ting der bestemmer reglerne, afgifter som alle betale men som nogen prøver at snyde med, og sikkerhed.
Det har helelr ikke ret med EBC bremser at gøre det bliver din bremselængde ikke væsentlig kortere af.