Hva yder en CT26 turbo????

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JACDAV
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 aug 2004, 02:13
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

#21 Indlæg af JACDAV »

Hej..

Kører med en CT26 TE og jeg kan ikke banke den over 1 Bar... Så jeg fatter ikke hvordan andre kan..
Hvad skal man lave om, siden der er nogen der kan.? :roll:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Ct26

#22 Indlæg af K-FINN »

Min kammi kører med ct26 twin entry og lader med 1,4 bar i 2 45mm karbonader.Så tryk kan de sagtens give.
MVH Finn.
PS det er på en 2,0 ford motor.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!!

#23 Indlæg af Ronnie »

Hva er så max man kan hive ud af den???

Spørg lige for 1000000 gang!!!

Hva svarer den til i forhold til en Garret Lader T3 eller T4???

Ronnie
JACDAV
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 aug 2004, 02:13
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

#24 Indlæg af JACDAV »

Max...???

Men vil tro en 3.5 .. :?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Max

#25 Indlæg af K-FINN »

Det er svært at sige.Alt efter hvor meget du gør ud af resten.Manifol knaster osv.Men den er størrer end dem dollo kører med,og de laver 372 hk.Westspeed sagde også at han troede kun de kunne lave 300hk.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!

#26 Indlæg af Ronnie »

Så kan det godt være jeg skal satse på en lidt anden turbo!!!!

Skal ha lavet en speciel udstødning og indsugningsmanifold med spjældhuse her til vinter!!!!

Men det var bare meningen jeg ville sætte den på midlertidigt da min gamle har slået en skid!!! :cry:

Lån aldrig en bil med turbo ud!!!! :evil:

Men ellers mange tak for hjælpen!!! :wink:

Ronnie
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#27 Indlæg af K-FINN »

Hvor mange hk sigter du efter.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!!!

#28 Indlæg af Ronnie »

Planen var de 400hk!!!
Er i gang med at samle til projektet!!!!

Men mere vil ha mere!!!!

Regnede med at bygge det på en b21 blok!!! den som sidder standard i!!!

Mange vælger løsningen med en 2.3 i stedet for!!!!

Men lad os se hva tiden bringer!!!!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#29 Indlæg af K-FINN »

Ja 400 hk burde jo ikke være noget problem når man kan lave 370hk på en standart toyota 1,6.
MVH Finn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#30 Indlæg af HenrikGM »

Nu er det ikke uvæsentligt om bilen skal bruges 20x402meter om året, eller om der er tale om en "daily driver".

Hvad man kan mosle ud af en given turbo i 12sekunder kan man ikke nødvendigvist få til at køre rimeligt på gaden. Umiddelbart ser det ud som om du vil bruge bilen til dagligt, og så skal turboen ihvertfald være godt over det, og ikke ude på kanten af ydeevnen(eller godt ude OVER kanten!)

Hvis de 400hk skal i aktion hver dag(det tror jeg kan ske;-)) så ville jeg nok kigge lidt på en større turbo, feks en GT30, eller lign. størrelse, istedet for at piske en mindre turbo gul og blå.

Evt en stor T3/T4 hybrid.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar