hvad er der galt

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#21 Indlæg af lqs »

hvis du er sikker på den har brugt den mængde olie er der noget galt! hvordan skulle olien komme op oven på stempler der ikke fejler noget? mit råd er at pille stempler ud nu du har toppen af! MVH. søren
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#22 Indlæg af Dagooz »

Boblen i varmeapparatet? Ja det har jeg sgu godt nok også af og til men stort set kun når motoren er kold... Har jo før beskrevet at min uno kan hakke af og til men den tager da fint gas...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#23 Indlæg af skassa »

Hmm

Jeg har dummet mig totalt :lol:

Det er de ventilhætter jeg monterede en mørk aften,som alle mangler omkring 2mm i at være i bund...

Jeg tog blokken ud og afmontere stemplerne,de var helt som nye(hmm de er jo nye)

Men der var så meget koks på ventilerne at de ikke kunne slutte tæt...

Så nu er toppen adskildt helt,og jeg sliber ventilerne,og venter lige nu på nogle nye hætter igen,da jeg vil være helt sikker på at det er iorden denne gang :lol:

Skassa
JACDAV
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 aug 2004, 02:13
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

#24 Indlæg af JACDAV »

Skriv lige hvordan det er gået, med de nye vent.hætter.. :lol:

Sad stempelringene løs... :?:
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#25 Indlæg af skassa »

"Sad stempelringene løs... "

Jep,der er ingen problemer,men jeg havde også badet stemplerne i diesel fra dagen før jeg afmonterede dem,men de var helt rene og nye :D

sikke en go´melodi............Så kan han lære det....så kan han lære det :D
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#26 Indlæg af Transitfar »

skassa skrev:"sikke en go´melodi............Så kan han lære det....så kan han lære det :D

Selv om jeg har en _dårlig_ hukommelse, så vil jeg nu ikke lige synge med på den sang....
Jeg gider ikke komme med eksempler på mine egne "fejl 40", jeg skulle jo gerne kunne sove i nat.. :? :? .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#27 Indlæg af lqs »

se lyst på det... der skal jo ikke købes nogen dyre dele vel? MVH. søren
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#28 Indlæg af skassa »

Der er ikke noget på sådan en Toyota der er dyrt,det har jo været Impreza stumper jeg har købt indtil nu :lol:

Når man skal have den mindste ting til Impreza´en er det altid mellem 800 og 1200£ ,undtagen når man køber gearkasse og motor,så er det noget dyrere :D

Men det er ganske rigtig,at det er jo skønt at der ikke skal ofres mere på motoren,nu skal jeg bare have lavet rusten omkring tankdækslet og så have fundet en go farve, den skal males i..

Også også også...
lige lidt lexan ruder....så er den også ved at være der..
Gæst

#29 Indlæg af Gæst »

Hej..

Har også lige renoveret motor og jeg har også problemer med at den bruger olie, tændrør er lidt kokset ellers pæne grå, Kan se at alle stempler har lidt olie på toppen samt lidt koks krater eller noget, skal lige siges at det er smedet stempler jeg har brugt..Nye.
Bilen har kørt ca. 1900 km. siden renov. og der blev fyldt 5/40 olie på..
Ryger mere ved turbotryk end alm. kørsel..
Har brugt ca 4 liter olie på de 1900 km..

Forslag... :roll:

Er det olieringene der har sat sig fast.... hvordan løser man det uden det helt store afmonteringshelvede... :?:
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#30 Indlæg af skassa »

Hmm,

Jeg har nu haft motoren helt adskildt igen,slebet ventiler og justeret dem igen.

Jeg starter så bilen og håber selfølgelig at det nu virker og den ikke ryger olie af mere......

Men,Det har ikke hjulpet overhovedet,undtagen på kompressionen,den er nu helt som den skal være,men det vælter stadig bagud med olie....


Nu kan den blive afmonteret og jeg laver den anden motor,er der nogen der har en RWD indugningsmanifold der passer på et smallport topstykke?

Skassa
Besvar