Dyse-størrelse udregner

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#21 Indlæg af efterz »

Lige for at følge op på det her... Ville lige prøve 1 squirt pr. cyklys, men det kan jo kun lade sig gøre ved at ændre Injector Staging fra "Alternating" til "Simultanous" og så er vi jo tilbage ved samme REQ-FUEL, samme PW på 1.7-1.8ms i tomgang og dyser der knapt når at åbne før de lukkes igen. Jeg kører dyser der er opgivet til 630ml@3bar men med 4 bars regulator, ved godt dette er forholdsvis store dyser til 1798cc, men jeg ligger over 90%DC på dyserne ved full-boost, så tror ik der er benz nok hvis jeg kører med 3bars regulator i istedet... :?
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#22 Indlæg af Morten VJ »

Den mest elegante løsning er nok denne
http://www.wowway.com/~kgrider/saab/hr_08d.zip

Men det kræver nok at man læser 36 sider for at blive overbevist om at det virker
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0

Jeg har i sinde at prøve den imorgen, kun fordi jeg har lyst, og ikke af nød.

Det mere sikre alternativ er vel en progessiv benzintryks regulator.
Bare brugt omvendt, af det normale.

Eller kører med 2 dyser pr cyl, og staging funktionen.

Mulighederne er mange.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#23 Indlæg af Havneren »

efterz skrev:Lige for at følge op på det her... Ville lige prøve 1 squirt pr. cyklys, men det kan jo kun lade sig gøre ved at ændre Injector Staging fra "Alternating" til "Simultanous" og så er vi jo tilbage ved samme REQ-FUEL, samme PW på 1.7-1.8ms i tomgang og dyser der knapt når at åbne før de lukkes igen. Jeg kører dyser der er opgivet til 630ml@3bar men med 4 bars regulator, ved godt dette er forholdsvis store dyser til 1798cc, men jeg ligger over 90%DC på dyserne ved full-boost, så tror ik der er benz nok hvis jeg kører med 3bars regulator i istedet... :?


Ja... Det er godt nok også store dyser. Du har jo 800ml eller sådan noget ud af dem. De 1,7 ms i tomgang er måske ikke længere så urealistisk så.

Hummm... Jammen så har du måske allerede samme REQ.FUEL værdi stående i de to felter der ude til venstre? Altså både i det mørkegrå og det lyse felt? Hvis du har det så skyder du allerede nu kun én gang hver cyklus...
I så fald er der ikke noget at gøre for åbningstiden længere så.

Er det lavohms dyser?

Hvis det heller ikke er din sonde opsætning der driller, så er det nok noget som bliver svært at komme til livs end bare lige at justere.

V/h Chr
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#24 Indlæg af Havneren »

Morten VJ skrev:Den mest elegante løsning er nok denne
http://www.wowway.com/~kgrider/saab/hr_08d.zip

Men det kræver nok at man læser 36 sider for at blive overbevist om at det virker
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0

Jeg har i sinde at prøve den imorgen, kun fordi jeg har lyst, og ikke af nød.

Det mere sikre alternativ er vel en progessiv benzintryks regulator.
Bare brugt omvendt, af det normale.

Eller kører med 2 dyser pr cyl, og staging funktionen.

Mulighederne er mange.

MVH

Morten


Ja... Hi-res - Det ville muligvis nok kunne gøre en forskel. Men det er da ikke i en stabil erklæret version endnu?
(Der er vi ude i noget med en forbedring af opløsningen på åbningstiden, faktisk noget vi har været lidt inde på tidliger)

Jeg kører jo med 8 dyser - 4*580ml og 4*304ml

Jeg har forsøgt at køre dem som staging, og der gik lige lidt inden det gik op for mig, at den formel de bruger til at regne forholdet ud på dyserne ikke er rigtig. Jeg kunne i hvert fald ikke få det til at virke med den formel. Ændrede det så og så kørte det egentligt ok. Alligevel kører jeg dem dog pt som dual tabel. Men det er jo en lidt større ombygning og måske også for stor i forhold til behovet?

V/h Chr
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#25 Indlæg af Morten VJ »

Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det har snydt før at en pumpe bliver opgivet til xxx l/t ved y bar.
Men monteret på bilen giver den xx l/t mindre.

Havner

Nej Hires coden er ikke erklæret stabil, og det er et spørgsmål om den nogensinde bliver det.

Som jeg har forstået det så kører den på 5 biler, der har givet tilbagemeldinger, som alle er posetive.

Man må jo helt selv bestemme om det er nok grundlag for selv at prøve.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#26 Indlæg af Havneren »

Morten VJ skrev:Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det har snydt før at en pumpe bliver opgivet til xxx l/t ved y bar.
Men monteret på bilen giver den xx l/t mindre.

Havner

Nej Hires coden er ikke erklæret stabil, og det er et spørgsmål om den nogensinde bliver det.

Som jeg har forstået det så kører den på 5 biler, der har givet tilbagemeldinger, som alle er posetive.

Man må jo helt selv bestemme om det er nok grundlag for selv at prøve.

MVH

Morten


Ja... Jeg har jo tidligere købt pumpe (Bosch 910) opgivet til 200l/min ved 5 bar. Jeg testede den og ved 5 bar gav den så vidt jeg husker kun ca. 110l/min.
Ikke at det har så meget at sige for din tomgang (Ud over at du måske kunne skrue dit tryk lidt ned), så kunne man måske godt forestille sig atpumpen allede giver op ved f.eks. 70% DC på dine dyser.


Ikke erklæret stabil - Det var måske en rar nok oplysning lige at have med. Så er det jo op til folk selv ja.

V/h Chr
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#27 Indlæg af xillur »

Havneren skrev:200l/min
:shock:
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#28 Indlæg af efterz »

Morten VJ skrev:Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det er en Walbro in-line 255 liter/t, der skulle give rigeligt op til 6-7 bar, har en flow-chart liggende, kan bare ikke lige finde den.. poster den lige senere hvis jeg finder den.


Men nej, tror ikke lige jeg tager springet til experimental-koden lige pt., så hellere leve med at den hakker lidt i det i tomgang, med mindre jeg kører AFR 12 eller lign.

Tak for hjælpen drenge.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#29 Indlæg af Havneren »

xillur skrev:
Havneren skrev:200l/min
:shock:


Ja... Det er en ret kraftig pumpe :lol:

Mente selvf. l/h
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#30 Indlæg af Havneren »

efterz skrev:
Morten VJ skrev:Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det er en Walbro in-line 255 liter/t, der skulle give rigeligt op til 6-7 bar, har en flow-chart liggende, kan bare ikke lige finde den.. poster den lige senere hvis jeg finder den.


Men nej, tror ikke lige jeg tager springet til experimental-koden lige pt., så hellere leve med at den hakker lidt i det i tomgang, med mindre jeg kører AFR 12 eller lign.

Tak for hjælpen drenge.


Nååå ok... Den pumpe. Den Niels sælger, right?

Den ser ikke ret stor ud. JEg har studset lidt over den. Jeg syntes det er en helt vild opgivelse på noget der set så småt ud (PÅ BILLEDET).

Det kunne være RIGTIG sjovt at teste den siddende på bilen alligevel!

V/h Chr
Besvar