Utæt brændstofspumpe
Redaktør: Moderatorer
-
DksMester
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 06 aug 2006, 20:07
Ja så kan jeg godt se at det ik kan betale sig... Men mon ik man kan finde en pumpe hos en skrothandler. Jeg har oz set at man kan få en ukomplet vw 1,9 td motor til 1400,- hvor der var pumpe med... Men hvad står en ny pumpe til? For tror sgu det bliver et for stort arbejde selv at skulle finde en pumpe, afmonterer den gamle og påsætte den nye, så smc trækker lidt. Men det skulle ik undre mig det hele kommer til at koste 5000 kr.
Her er en side om en pumpe som min, dog hedder den Q til sidst hvor min er RX? http://www.anthes.com/Golf+III+Einsprit ... 54459.html
jeg har oz taget et billede som er vedlagt
mvh
jacob
Her er en side om en pumpe som min, dog hedder den Q til sidst hvor min er RX? http://www.anthes.com/Golf+III+Einsprit ... 54459.html
jeg har oz taget et billede som er vedlagt
mvh
jacob
- Vedhæftede filer
-
- untitled.JPG (109.12 KiB) Vist 2529 gange
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
DksMester skrev:Nå oki20-30 kilo er lige volsom nok! skrothandleren er næste punkt så...
mvh
Jacob
Ja men pas på, som klyfax skriver, skal der bare en lille smule vand til så er pumpen ødelagt, hvis du skal have en fra en skrotbil, skal du ikke vælgen en der har stået stille for længe, de har det med at diesel olien render fra pumpen så den er tom og når temperaturen svinger dannes der kondens inde i pumpen....
Jeg vil vælge og få en fra England...de giver 3 mdr. garanti..
Mvh
Andy
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Andy, sådan en lille rotor pumpe kan da renoveres for et tusind maks..
Men det ville nok være smart at få en der har prøvet det før til at af og påmontere pumpen, mest for timingens skyld...
Det er jo ikke sikkert at at stemplet fejler noget..
Dksmester, spørg da lige hvad de skal ha' for det på et pumpeværksted..
Ikke hos vw...
Men det ville nok være smart at få en der har prøvet det før til at af og påmontere pumpen, mest for timingens skyld...
Det er jo ikke sikkert at at stemplet fejler noget..
Dksmester, spørg da lige hvad de skal ha' for det på et pumpeværksted..
Ikke hos vw...
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
hYe skrev:Andy, sådan en lille rotor pumpe kan da renoveres for et tusind maks..
Men det ville nok være smart at få en der har prøvet det før til at af og påmontere pumpen, mest for timingens skyld...
Det er jo ikke sikkert at at stemplet fejler noget..
Dksmester, spørg da lige hvad de skal ha' for det på et pumpeværksted..
Ikke hos vw...
Det kan ikke gøres incl. en test og justering af pumpen....hvilket er en rigtig god ide efter den har været skilt ad....
Men spørg bare på et diesel værksted, kan oplysa at Ketner i Holstebro tager 2500,- + moms for bare at teste en pumpe.........
Mvh
Andy
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Andy skrev:hYe skrev:Andy, sådan en lille rotor pumpe kan da renoveres for et tusind maks..
Men det ville nok være smart at få en der har prøvet det før til at af og påmontere pumpen, mest for timingens skyld...
Det er jo ikke sikkert at at stemplet fejler noget..
Dksmester, spørg da lige hvad de skal ha' for det på et pumpeværksted..
Ikke hos vw...
Det kan ikke gøres incl. en test og justering af pumpen....hvilket er en rigtig god ide efter den har været skilt ad....
Men spørg bare på et diesel værksted, kan oplysa at Ketner i Holstebro tager 2500,- + moms for bare at teste en pumpe.........
Mvh
Andy
Sorry Andy. Der skulle stå et PAR som i 4-5K ikke 1K ..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
DksMester
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 06 aug 2006, 20:07
Heh, hvad er det nu jeg læser
skal man teste en pumpe efter den er blevet skilt ad. Hvad skal man teste den for? Jeg har bestilt en tid ved et mekanikerværksted, det skulle koste 800 kr at skifte pakningen (regner jeg med). Men som jeg forstå så er det kun begyndelsen? Åhh nej
Snakkede med bosch i århus, de havde ik tid til at kigge på den før den 28., men de sagde samtidig at en mekaniker sagtens kunne skifte det. Hvorfor sagde han ik noget med at teste pumpen
Den bil tager livet af mig...
mvh
Jacob
mvh
Jacob
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Rolig nu Jacob....
Det jeg mener er at hvis alle pakninger er skiftet, så har pumpen været skilt ad i atomer, og så skal pumpe/regulator justeres igen, men hvis man kun skifter pakningen til akslen til gasarmen skal pumpen ikke justeres.
Jeg syntes at 800,- er en god pris for at få pakningen skiftet....
Mvh
Andy
Det jeg mener er at hvis alle pakninger er skiftet, så har pumpen været skilt ad i atomer, og så skal pumpe/regulator justeres igen, men hvis man kun skifter pakningen til akslen til gasarmen skal pumpen ikke justeres.
Jeg syntes at 800,- er en god pris for at få pakningen skiftet....
Mvh
Andy