Utæt brændstofspumpe

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
DksMester
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 aug 2006, 20:07

#21 Indlæg af DksMester »

Ja så kan jeg godt se at det ik kan betale sig... Men mon ik man kan finde en pumpe hos en skrothandler. Jeg har oz set at man kan få en ukomplet vw 1,9 td motor til 1400,- hvor der var pumpe med... Men hvad står en ny pumpe til? For tror sgu det bliver et for stort arbejde selv at skulle finde en pumpe, afmonterer den gamle og påsætte den nye, så smc trækker lidt. Men det skulle ik undre mig det hele kommer til at koste 5000 kr.

Her er en side om en pumpe som min, dog hedder den Q til sidst hvor min er RX? http://www.anthes.com/Golf+III+Einsprit ... 54459.html

jeg har oz taget et billede som er vedlagt

mvh
jacob
Vedhæftede filer
untitled.JPG
untitled.JPG (109.12 KiB) Vist 2529 gange
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#22 Indlæg af Andy »

Hej Jacob

En ny pumpe ved jeg ikke hvad koster, men jeg kan ikke tro du får den for under 20.000 til 30.000 kr...jeg kan fortælle dig nogle af de pumper jeg bygger til traktortræk koster fra ny ca 100.000,- kr....

Din lokale mekaniker burde da kunne skifte pumpen....

Mvh

Andy
DksMester
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 aug 2006, 20:07

#23 Indlæg af DksMester »

Nå oki :D 20-30 kilo er lige volsom nok! skrothandleren er næste punkt så...

mvh
Jacob
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#24 Indlæg af Andy »

DksMester skrev:Nå oki :D 20-30 kilo er lige volsom nok! skrothandleren er næste punkt så...

mvh
Jacob


Ja men pas på, som klyfax skriver, skal der bare en lille smule vand til så er pumpen ødelagt, hvis du skal have en fra en skrotbil, skal du ikke vælgen en der har stået stille for længe, de har det med at diesel olien render fra pumpen så den er tom og når temperaturen svinger dannes der kondens inde i pumpen....

Jeg vil vælge og få en fra England...de giver 3 mdr. garanti..

Mvh

Andy
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#25 Indlæg af hYe »

Andy, sådan en lille rotor pumpe kan da renoveres for et tusind maks..
Men det ville nok være smart at få en der har prøvet det før til at af og påmontere pumpen, mest for timingens skyld...
Det er jo ikke sikkert at at stemplet fejler noget..

Dksmester, spørg da lige hvad de skal ha' for det på et pumpeværksted..
Ikke hos vw...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#26 Indlæg af Andy »

hYe skrev:Andy, sådan en lille rotor pumpe kan da renoveres for et tusind maks..
Men det ville nok være smart at få en der har prøvet det før til at af og påmontere pumpen, mest for timingens skyld...
Det er jo ikke sikkert at at stemplet fejler noget..

Dksmester, spørg da lige hvad de skal ha' for det på et pumpeværksted..
Ikke hos vw...


Det kan ikke gøres incl. en test og justering af pumpen....hvilket er en rigtig god ide efter den har været skilt ad....

Men spørg bare på et diesel værksted, kan oplysa at Ketner i Holstebro tager 2500,- + moms for bare at teste en pumpe.........

Mvh

Andy
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#27 Indlæg af hYe »

Andy skrev:
hYe skrev:Andy, sådan en lille rotor pumpe kan da renoveres for et tusind maks..
Men det ville nok være smart at få en der har prøvet det før til at af og påmontere pumpen, mest for timingens skyld...
Det er jo ikke sikkert at at stemplet fejler noget..

Dksmester, spørg da lige hvad de skal ha' for det på et pumpeværksted..
Ikke hos vw...


Det kan ikke gøres incl. en test og justering af pumpen....hvilket er en rigtig god ide efter den har været skilt ad....

Men spørg bare på et diesel værksted, kan oplysa at Ketner i Holstebro tager 2500,- + moms for bare at teste en pumpe.........

Mvh

Andy


Sorry Andy. Der skulle stå et PAR som i 4-5K ikke 1K .. :oops:
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#28 Indlæg af Andy »

Ok så er vi enige igen..... :gnaek: :gnaek:

Mvh

ANdy
DksMester
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 aug 2006, 20:07

#29 Indlæg af DksMester »

Heh, hvad er det nu jeg læser :( skal man teste en pumpe efter den er blevet skilt ad. Hvad skal man teste den for? Jeg har bestilt en tid ved et mekanikerværksted, det skulle koste 800 kr at skifte pakningen (regner jeg med). Men som jeg forstå så er det kun begyndelsen? Åhh nej :) Snakkede med bosch i århus, de havde ik tid til at kigge på den før den 28., men de sagde samtidig at en mekaniker sagtens kunne skifte det. Hvorfor sagde han ik noget med at teste pumpen :) Den bil tager livet af mig...

mvh
Jacob
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#30 Indlæg af Andy »

Rolig nu Jacob....

Det jeg mener er at hvis alle pakninger er skiftet, så har pumpen været skilt ad i atomer, og så skal pumpe/regulator justeres igen, men hvis man kun skifter pakningen til akslen til gasarmen skal pumpen ikke justeres.

Jeg syntes at 800,- er en god pris for at få pakningen skiftet....

Mvh

Andy
Besvar