Side 3 af 3
: 13 dec 2006, 22:44
af Wildert
Havneren skrev:Wildert skrev:Der er da i øvrigt også VW Bora i 1.8T SVJH - men den er næppe lettere end f.eks. Ibiza og Golf
Nej... Nemlig - Men det er ellers også absolut en cool nok bil da!
Jep - federe end Golf'en IMO...
: 14 dec 2006, 02:12
af allan_84
jeg ville personlig nok vælge enten seat leon 1,8T eller vw passat 1,8T.
hva skal den bruges til, hurtig hverdagsbil eller race?
: 14 dec 2006, 07:39
af Havneren
Hverdags bil - Men med mulighed for lidt pilleri. Jeg har dog ikke brug for pladsen i en passat.
: 15 dec 2006, 14:36
af corrado vr6
gå efter en a3 fra før 99.. med agu motor.. det er noget nemmere at hente nogle heste på dem og a3éren er den med mest plads til kæmpe ic...

: 15 dec 2006, 17:26
af Havneren
corrado vr6 skrev:gå efter en a3 fra før 99.. med agu motor.. det er noget nemmere at hente nogle heste på dem og a3éren er den med mest plads til kæmpe ic...

Hvorfor er den nemmere at hente heste ud af?
: 15 dec 2006, 20:48
af Jesper H
Havneren skrev:corrado vr6 skrev:gå efter en a3 fra før 99.. med agu motor.. det er noget nemmere at hente nogle heste på dem og a3éren er den med mest plads til kæmpe ic...

Hvorfor er den nemmere at hente heste ud af?
Det er vist noget med efter 99 kører de med e-gas motoren som har mindre kanaler i toppen.
: 15 dec 2006, 20:52
af Havneren
Jesper H skrev:Havneren skrev:corrado vr6 skrev:gå efter en a3 fra før 99.. med agu motor.. det er noget nemmere at hente nogle heste på dem og a3éren er den med mest plads til kæmpe ic...

Hvorfor er den nemmere at hente heste ud af?
Det er vist noget med efter 99 kører de med e-gas motoren som har mindre kanaler i toppen.
Nå ok... Se se... Gad vide om de også har mindre ventiler i så?
: 15 dec 2006, 21:17
af efterz
Havneren skrev:Nå ok... Se se... Gad vide om de også har mindre ventiler i så?
Ikke så vidt jeg ved, men der er betydelig forskel på portene på både indsugnings og udstødningsside.
Her er en sammenligning af indsugningssiden:
Du kan også Golfen med AGU motor'en....
Skulle valget falde på Passat/A4 hedder motoren med store porte AEB.
En anden fordel ved disse motorer er, at de er en smule stærkere end de nyere og "lettere" motorer. F.eks. 20mm krydspind istedet for 19mm i de nyere, samme historie med plejlstænger osv...
: 16 dec 2006, 00:27
af VAG mekaniker
Her er en bil med 1.8T 20V motor med tüv.
Og den vejer knagme ikke meget...
Men det er vel ikke kg alene du går efter eller ......
http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo1.htm
God jagt
