Side 3 af 5
: 05 jan 2007, 20:13
af hYe
HAHA..

Ok .. lige sygt

nok til mig Henrik.. Jeg vil helst ha' mig et fartøj med lidt mere kontrol..
Men landingen oplever man jo højst sandsynligt ikke, når nu man er gået ud som et lys..
Så lad os håbe det med skærmene er automatisk..
PS: En del af de me163'ere sprang på jorden.. Noget med at man skal passe meget på med det brændstof.. Nå ja.. hehe.. NASA fik vidst også smadret for et par mill. $ x-15... Noget med at motorene sprang..
Mener dens tophastighed var 7290km/t
Men jo, lavet ordentlig, så smadrer man da bare bagagerummet op til dhb og fyrer lortet af...
: 05 jan 2007, 20:21
af Lars E
Den burde da kunne synes med et sæt E godkente lygter og reflekser, jeg ved bare ikke lige med forurenings normerne.... måske med en katalysator????
DHB.... så ville jeg nok nærmere finde en turbine motor fra en helikopter, en lille en burde kunne være i motorrummet på 2cv'en.

og så stille op i dieselklassen......
: 06 jan 2007, 12:41
af Havneren
Lars E skrev:Den burde da kunne synes med et sæt E godkente lygter og reflekser, jeg ved bare ikke lige med forurenings normerne.... måske med en katalysator????
DHB.... så ville jeg nok nærmere finde en turbine motor fra en helikopter, en lille en burde kunne være i motorrummet på 2cv'en.

og så stille op i dieselklassen......
Jeg tror sku en turbine motor er svær sådan lige at bruge til 402m... Jeg ved godt man bruger dem til træktortræk, men der VIL man jo så også gerne lave hjulspind hele vejen.
Ellers skal man i hvert fald til 402m finde på et snedigt variabelt gear af en art eller en kobling der kan files hele vejen hehe.
V/h Chr
: 08 jan 2007, 17:23
af Lars E

lyseslukker... du har nok ret, selv om det da var en ok idé.
hva med komverter fra en amerikaner?????
: 08 jan 2007, 18:43
af Havneren
Lars E skrev::cry: lyseslukker... du har nok ret, selv om det da var en ok idé.
hva med komverter fra en amerikaner?????
For stor varmeudvikling, hvis det er meningen at den skal "file"... Jeg har i øvrigt set flere konvertere flået fra hinanden pga. højt moment.
V/h Chr
: 08 jan 2007, 19:12
af lqs
der er lavet flere hundrede biler med turbine motor! i halv og hel tredserne kørte flere bilfabrikker test med bilerne på offentlig vej. langtidstest! respons og varme er de største problemer. ikke mange år siden det svenske POWER (bilblad) lavede en rigtig flot en som projekt over måske et år. til hastighedsrekorder er der regler for hvor mange % af fremdriften der skal komme fra hjulene, ved turbine drift. MVH. søren
: 08 jan 2007, 22:38
af Havneren
lqs skrev:der er lavet flere hundrede biler med turbine motor! i halv og hel tredserne kørte flere bilfabrikker test med bilerne på offentlig vej. langtidstest! respons og varme er de største problemer. ikke mange år siden det svenske POWER (bilblad) lavede en rigtig flot en som projekt over måske et år. til hastighedsrekorder er der regler for hvor mange % af fremdriften der skal komme fra hjulene, ved turbine drift. MVH. søren
Ja... Det er rigtigt nok.
De biler man lavede til vejene - Det trak mig bekendt på hjulene. Ved du egentligt hvordan koblingssystem og gearkasser (Hvis de havde gearkasser) så ud til sådan nogle. Man kobler jo ikke bare en turbine motor sammen med almindeligt issenkram (TROR JEG). En turbine motor bliver jo først effektiv ved temlig mange omdr. når kompressoren begynder at levere et ordentligt tryk.
V/h Chr
: 08 jan 2007, 23:54
af Slavteren
jeg ved at der er en amrikaner der har bygget en lille turbine i en crx, og den virker ved hjælp af hydrulik og bilen originale gearkasse. men kan sq ikke finde hans side lige nu...
: 09 jan 2007, 10:42
af Havneren
Slavteren skrev:jeg ved at der er en amrikaner der har bygget en lille turbine i en crx, og den virker ved hjælp af hydrulik og bilen originale gearkasse. men kan sq ikke finde hans side lige nu...
Ok... Det må være noget udvekslingsforhold i det hydraulik så - Andet kan da næsten ikke passe.
: 09 jan 2007, 18:16
af hYe
Man skal nok kigge i retning af hvordan en helikopter gearkasse er konstrueret. Hovedrotoren på helikoptere drejer ikke meget mere 200omd/min..
Så man skal "BARE" lave den rigtige gearing, så kan det vel lade sig gøre..
