Side 3 af 3
: 01 nov 2007, 22:32
af duckstar
Ja, og folk hopper på den..
: 01 nov 2007, 22:33
af John Sahl
De er jo ikke ensomme om at snige sig udenom, hvilket har skabt den myte om manglende garanti, som man tydeligt ser eksisterer her inde.
.
: 01 nov 2007, 22:47
af Wildert
Finn T Pedersen skrev:duckstar skrev:duckstar skrev:Så længe forhandleren sælger til en privatkunde gælder forbrugerkøbeloven. Uanset hvad man sælger.
Ja men daubjerg sniger sig uden om aligevel..
De FORSØGER.... i princippet har de ikke sneget sig udenom en skid...
Ved "forbrugerkøb" (som det hedder når man som privatperson går ind og handler en vare hos en erhvervsdrivende) kan man ALDRIG stilles ringere end købeloven. Længere er den ganske enkelt ikke...
Det er den erhvervsdrivendes risiko at bære...
: 01 nov 2007, 23:21
af klyfax
duckstar skrev:Så længe forhandleren sælger til en privatkunde gælder forbrugerkøbeloven. Uanset hvad man sælger.
Hmm så vil jeg da lave mig en rally bil af en SPRIT ny corolla og tune den med turbo og gøjl, for garantien gælder jo, uanset hvad? NEJ det gør den satme ikke. Daugbjerg har viden nok til at kunne omgåes loven, hvis de kan se den er mishandlet, så gælder garantien ikke. Og hvem skal sige bevise dem i mod? En advokat? Han aner ik hvad han sidder med, det gør forbrugerrådet heller ikke. Så det kommer til at tage extra lang tid, ud over de latterlige 6-12 månedere det tager i forvejen...
: 02 nov 2007, 06:56
af Wildert
klyfax skrev:duckstar skrev:Så længe forhandleren sælger til en privatkunde gælder forbrugerkøbeloven. Uanset hvad man sælger.
Hmm så vil jeg da lave mig en rally bil af en SPRIT ny corolla og tune den med turbo og gøjl, for garantien gælder jo, uanset hvad?
Hvor i alt verden får du den ide fra?
Du ændrer jo bilen - det er den ene side af sagen. Den anden er at det IKKE er en garanti - det er en reklamationsret for fejl
ved fabrikationen. Hvordan du ødelægger bilen/varen bagefter er ikke forretningens skyld. Hvis det er helt åbenlyst at du har mishandlet bilen eller lignende og kommer og påstår at den nu er i stykker grundet en fabrikationsfejl, så er det ikke det helt store problem for sælger at opfylde sin bevisbyrde.
NEJ det gør den satme ikke.
Nej, men det er jo heller ikke det eksempel vi diskuterer...
Daugbjerg har viden nok til at kunne omgåes loven, hvis de kan se den er mishandlet, så gælder garantien ikke.
Nej og? Der er stadig ingen der snakker om mishandling, men ganske almindelig brug.
Og hvem skal sige bevise dem i mod? En advokat? Han aner ik hvad han sidder med, det gør forbrugerrådet heller ikke. Så det kommer til at tage extra lang tid, ud over de latterlige 6-12 månedere det tager i forvejen...
Det er noget om hvordan det opleves i praksis - det er ikke det samme som at hvad Daubjerg gør er lovligt, eller ville holde i retten. Skal vi ikke prøve at holde æbler og pærer for sig?
: 02 nov 2007, 07:48
af K-FINN
Så lad os da høre fra dem med smadrede lejer på deres garret turbo, har de fået dem byttet, der er da flere af dem her på siden.
: 02 nov 2007, 09:14
af Wildert
Finn T Pedersen skrev:Så lad os da høre fra dem med smadrede lejer på deres garret turbo, har de fået dem byttet, der er da flere af dem her på siden.
Eh - skal vi ikke igen holde æbler og pærer for sig. Bare fordi forretningen eventuelt nægter i første omgang er det jo ikke det samme som at det er lovligt. Vi diskuterer lovligheden her - ikke hvad der er praksis og hvad en stædig ekspedient kan tryne en kunde til.
Går den hele vejen, så har forhandleren et problem - længere er den ikke...