Side 3 af 13
: 28 dec 2007, 23:06
af Ravnen
Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Carsten skrev:Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Det er en bil der ikke har fået fjernet ting som benzintank, varmeanlæg og andre vægtbesparende finesser. Dog mener jeg ikke det er et problem at strippe kabinen da dette jo også gør sig gældende i en f.eks gulpladebil hvor der alligevel kun er 2 sæder.
En gadebil er en bil der kan benytte de danske tankstationer for at tanke benzin, og ikke må hamstre flybenzin fra lufthavnene.
Og sidst men ikke mindst en bil hvor den kan klare et syn som den står, når den kører på banen.
Klistermærker og sponsorer!? Igen Jantelov...hvem eller hvor mange har ikke fået en stump billigere mod at påmontere et klistermærke og er det ikke en gadebil hvis man kar klistermærker på sin bil?
Hvis farmand har sponseret junior med en ny(synet) Ferrari, er det så ikke en gadebil?
INGEN eller kun ganske få biler ville kunne klare et ÆGTE syn i denne forbindelse, det er naivt at tro andet.
Jeg kører på oktan 95 med min bil er det så en gadebil?
Kan en bil synes uden varmeanlæg? og hvis den kan, er det så en gadebil?

mener ikke det er så fandens svært at et emne...
kør lortet til syn så finder man ud af om bilen kan komme i den kategori
der er gadebil

Tingleff's bil er synet, er det så en gadebil?
Re: Definer ordet Gadebil...
: 28 dec 2007, 23:07
af Darth Sidious
Finn T Pedersen skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Den holdning skriger af uvidenhed og Jantelov og heldigvis har den ikke mange tilhængere...
Hvad fanden har det med jantelov at gøre?
.
Hvad er problemet med at bruge trailer, hvorfor er en bil på en trailer lige pludselig ikke en gadebil, det er så langt ude, at jeg kun kan se det som at man har ondt i røven over at der er nogle der kan bruge trailer (læs: kommer langvejs fra og gerne vil kunne komme hjem igen hvis lortet går i stykker)
Mener så helt klart, at uanset hvad, så skal ravn have dispention for den regel om og køre til og fra DHB

LOOOOL

: 28 dec 2007, 23:09
af K-FINN
Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Carsten skrev:Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Det er en bil der ikke har fået fjernet ting som benzintank, varmeanlæg og andre vægtbesparende finesser. Dog mener jeg ikke det er et problem at strippe kabinen da dette jo også gør sig gældende i en f.eks gulpladebil hvor der alligevel kun er 2 sæder.
En gadebil er en bil der kan benytte de danske tankstationer for at tanke benzin, og ikke må hamstre flybenzin fra lufthavnene.
Og sidst men ikke mindst en bil hvor den kan klare et syn som den står, når den kører på banen.
Klistermærker og sponsorer!? Igen Jantelov...hvem eller hvor mange har ikke fået en stump billigere mod at påmontere et klistermærke og er det ikke en gadebil hvis man kar klistermærker på sin bil?
Hvis farmand har sponseret junior med en ny(synet) Ferrari, er det så ikke en gadebil?
INGEN eller kun ganske få biler ville kunne klare et ÆGTE syn i denne forbindelse, det er naivt at tro andet.
Jeg kører på oktan 95 med min bil er det så en gadebil?
Kan en bil synes uden varmeanlæg? og hvis den kan, er det så en gadebil?

mener ikke det er så fandens svært at et emne...
kør lortet til syn så finder man ud af om bilen kan komme i den kategori
der er gadebil

Tingleff's bil er synet, er det så en gadebil?
Ja hvis den er synet og godkent med de konstruktive ændringer der er lavet, ellers ikke.
Min er også synet med turbomotor i, det bliver den ikke lovlig af.
: 28 dec 2007, 23:10
af Darth Sidious
Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Carsten skrev:Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Det er en bil der ikke har fået fjernet ting som benzintank, varmeanlæg og andre vægtbesparende finesser. Dog mener jeg ikke det er et problem at strippe kabinen da dette jo også gør sig gældende i en f.eks gulpladebil hvor der alligevel kun er 2 sæder.
En gadebil er en bil der kan benytte de danske tankstationer for at tanke benzin, og ikke må hamstre flybenzin fra lufthavnene.
Og sidst men ikke mindst en bil hvor den kan klare et syn som den står, når den kører på banen.
Klistermærker og sponsorer!? Igen Jantelov...hvem eller hvor mange har ikke fået en stump billigere mod at påmontere et klistermærke og er det ikke en gadebil hvis man kar klistermærker på sin bil?
Hvis farmand har sponseret junior med en ny(synet) Ferrari, er det så ikke en gadebil?
INGEN eller kun ganske få biler ville kunne klare et ÆGTE syn i denne forbindelse, det er naivt at tro andet.
Jeg kører på oktan 95 med min bil er det så en gadebil?
Kan en bil synes uden varmeanlæg? og hvis den kan, er det så en gadebil?

mener ikke det er så fandens svært at et emne...
kør lortet til syn så finder man ud af om bilen kan komme i den kategori
der er gadebil

Tingleff's bil er synet, er det så en gadebil?
med alt ære og respekt.. tror du selv den kan synes som den er???
Re: Definer ordet Gadebil...
: 28 dec 2007, 23:12
af Ravnen
Finn T Pedersen skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Den holdning skriger af uvidenhed og Jantelov og heldigvis har den ikke mange tilhængere...
Hvad fanden har det med jantelov at gøre?
.
Hvad er problemet med at bruge trailer, hvorfor er en bil på en trailer lige pludselig ikke en gadebil, det er så langt ude, at jeg kun kan se det som at man har ondt i røven over at der er nogle der kan bruge trailer (læs: kommer langvejs fra og gerne vil kunne komme hjem igen hvis lortet går i stykker)
Mener så helt klart, at uanset hvad, så skal ravn have dispention for den regel om og køre til og fra DHB

Ja sjovt og jeg kunne osse bare have valgt en standard nysynet Toyota Yaris der helt sikkert ikke ville have gået i stykker og efter jeg havde været ude at køre en kvartmile på 36 sek. vil åbne mit motorum og se folk komme løbende for at se ned i motorummet på hvor flot det er skruet sammen...
: 28 dec 2007, 23:12
af K-FINN
Hold nu med alle de exempler på tunet biler der er synet, dem er der squ mange af, men meget få står der konstrutiv ændringer i papire, og så er de ikke mere lovlig synet, end en rumraket med plader på.
Re: Definer ordet Gadebil...
: 28 dec 2007, 23:13
af Darth Sidious
Ravnen skrev:Finn T Pedersen skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Den holdning skriger af uvidenhed og Jantelov og heldigvis har den ikke mange tilhængere...
Hvad fanden har det med jantelov at gøre?
.
Hvad er problemet med at bruge trailer, hvorfor er en bil på en trailer lige pludselig ikke en gadebil, det er så langt ude, at jeg kun kan se det som at man har ondt i røven over at der er nogle der kan bruge trailer (læs: kommer langvejs fra og gerne vil kunne komme hjem igen hvis lortet går i stykker)
Mener så helt klart, at uanset hvad, så skal ravn have dispention for den regel om og køre til og fra DHB

Ja sjovt og jeg kunne osse bare have valgt en standard nysynet Toyota Yaris der helt sikkert ikke ville have gået i stykker og efter jeg havde været ude at køre en kvartmile på 36 sek. vil åbne mit motorum og se folk komme løbende for at se ned i motorummet på hvor flot det er skruet sammen...
jeg ku nu godt forestille mig at du ville passe godt i overnævnte..LOOOOL
Re: Definer ordet Gadebil...
: 28 dec 2007, 23:14
af John Sahl
Ravnen skrev:Hvad er problemet med at bruge trailer, hvorfor er en bil på en trailer lige pludselig ikke en gadebil, det er så langt ude, at jeg kun kan se det som at man har ondt i røven over at der er nogle der kan bruge trailer (læs: kommer langvejs fra og gerne vil kunne komme hjem igen hvis lortet går i stykker)
Køb et Falck abonnement, det koster kun 500
Problemet som jeg ser det er blandt andet at en del af dem som vælger at bruge trailer, gør det fordi de enten ikke tør køre i deres biler på offentlig vej, eller har bygget dem så meget om at de ikke kan køre længere strækninger. Ting som blandt andet mindre kølere, mindre tanke og andre krumspring for at gøre deres biler hurtigere.
De ting kunne man så, om ikke undgå, men i det mindste formindske omfanget af.
Hvis der er en ting du ikke skal skyde mig i foden med, så er det janteloven, for det vil aldrig nogensinde have noget på sig.
.
Re: Definer ordet Gadebil...
: 28 dec 2007, 23:14
af K-FINN
Ravnen skrev:Finn T Pedersen skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Den holdning skriger af uvidenhed og Jantelov og heldigvis har den ikke mange tilhængere...
Hvad fanden har det med jantelov at gøre?
.
Hvad er problemet med at bruge trailer, hvorfor er en bil på en trailer lige pludselig ikke en gadebil, det er så langt ude, at jeg kun kan se det som at man har ondt i røven over at der er nogle der kan bruge trailer (læs: kommer langvejs fra og gerne vil kunne komme hjem igen hvis lortet går i stykker)
Mener så helt klart, at uanset hvad, så skal ravn have dispention for den regel om og køre til og fra DHB

Ja sjovt og jeg kunne osse bare have valgt en standard nysynet Toyota Yaris der helt sikkert ikke ville have gået i stykker og efter jeg havde været ude at køre en kvartmile på 36 sek. vil åbne mit motorum og se folk komme løbende for at se ned i motorummet på hvor flot det er skruet sammen...
Rart du er ved og indse at toyota er kram, og man ikke bare lige ødelægger det på 402m

: 28 dec 2007, 23:14
af Ravnen
Finn T Pedersen skrev:Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Carsten skrev:Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Det er en bil der ikke har fået fjernet ting som benzintank, varmeanlæg og andre vægtbesparende finesser. Dog mener jeg ikke det er et problem at strippe kabinen da dette jo også gør sig gældende i en f.eks gulpladebil hvor der alligevel kun er 2 sæder.
En gadebil er en bil der kan benytte de danske tankstationer for at tanke benzin, og ikke må hamstre flybenzin fra lufthavnene.
Og sidst men ikke mindst en bil hvor den kan klare et syn som den står, når den kører på banen.
Klistermærker og sponsorer!? Igen Jantelov...hvem eller hvor mange har ikke fået en stump billigere mod at påmontere et klistermærke og er det ikke en gadebil hvis man kar klistermærker på sin bil?
Hvis farmand har sponseret junior med en ny(synet) Ferrari, er det så ikke en gadebil?
INGEN eller kun ganske få biler ville kunne klare et ÆGTE syn i denne forbindelse, det er naivt at tro andet.
Jeg kører på oktan 95 med min bil er det så en gadebil?
Kan en bil synes uden varmeanlæg? og hvis den kan, er det så en gadebil?

mener ikke det er så fandens svært at et emne...
kør lortet til syn så finder man ud af om bilen kan komme i den kategori
der er gadebil

Tingleff's bil er synet, er det så en gadebil?
Ja hvis den er synet og godkent med de konstruktive ændringer der er lavet, ellers ikke.
Min er også synet med turbomotor i, det bliver den ikke lovlig af.
Er din en gadebil?