Sådanne set det jeg BS'er overJakobM skrev:Du har snakket om top i kompressionstakten??? Soleklart at brændstofmængden ikke ændrer sig under kompressionen - hvor skulle den dog løbe hen???
Nu er det så dig selv der drager indsugningstakten ind i detJakobM skrev:Du må undskylde mig, og jeg skriver/siger dette med et glimt i øjet, men jeg kan ikke helt blive klog på dig.....også når du nu spørger til indsugningstakten i forbindelse med pre-ignition
JakobM skrev:Når jeg f.eks. beskriver hvor risikoen for pre-ignition er størst ved lav kompression og størst brændstofmængde (BDC - læs indsugningstakten færdig)
Nu er vi lige blevet enig om at indsugningstakten er færdig .. og at "ground zero" for pre-ignition, som du udtrykker det, finder sted et sted mellem BDC og TDC i selve kompressionstakten ... ikke ?? .. hvorfor snakker du så stadigt om at brændstofmængden er størst ??? er vi ikke lige blevet enig om at den er at anse som værende konstant... altså den samme i bund, ved BDC og næsten i top, lidt før TDC, altså inden selve forbrændingen... de fleste biler tænder lidt før top