En ny kina tråd?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Andy
Senior Medlem

#21 Indlæg af Andy »

Trode ikke det ville ske men jeg blev klogere....

Kina stumper har fundet vej til tractorpulling også....

Den første traktor (JD) kører IKKE med kina stumper men krumtappen knækker ved svinghjulet, shit happens når der er tryk på...

Men den næste traktor havde købt en krumtap til 500 USD.... Billig ja, men made in China....knald og så ligger næsten hele krumtappen på jorden, der hvor kina stumper hører hjemme......

http://www.youtube.com/watch?v=VJgBsMiBCfI

Mvh

Andy.....
Wildert
Mester Medlem
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#22 Indlæg af Wildert »

Nu er det muligt at jeg er inderligt ignorant hvad angår detaljerne i den sammenligning - men hvordan gør det en krumtap bedre at den knækker ved svinghjulet, end ved at den "bare" disintegrerer?
Hvad er det der betyder at den første er bedre?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#23 Indlæg af klyfax »

Syntes faktisk mere det ligner lejet der giver slip, end krumtappen smadre. Hvis de river dem over kommer der ik store stykker krumtap ud. Det syntes jeg kun sker når det er lejet der giver slip først...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
lqs
Mester Medlem

#24 Indlæg af lqs »

flere af MÆRKE krumtappene til us V8 motorer laves i KINA. de sælges under flere kendte usa navne. det er ikke en gang noget de rigtigt prøver at holde hemmeligt mere! MVH søren
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#25 Indlæg af HenrikGM »

Hej Andy.

Hvor er det lige der fremgår at den kinakrumptap går i stykker pga krumptappen, og ikke pga blokken ikke kunne holde fast i den?

Jeg er helt neutral hvad angår kina/ikke kina, MEN, ret skal sgu være ret, den video ligner ikke et problem med krumptappen. Blot fordi krumptappen kommer ud, så behøves det sguitte have noget at gøre med oprindelseslandet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#26 Indlæg af BANDIT »

Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler , en gammel cykel fra 70 erne med platin tændig er ligeså pålidelig (hvis ikk mere taget i betraktning af alder og km) end en cykel fra dette årtusinde ofte kan være. Det kan da snart ikke passe, men mange af delene på fx honda,bmw,kawasaki osv står osse made in taiwan , slovenien osv :? Så jeg forholder mig retten til at være skeptisk overfor for billige dele :coffee:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
luske
Mester Medlem

Re: ..

#27 Indlæg af luske »

BANDIT skrev:Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler , en gammel cykel fra 70 erne med platin tændig er ligeså pålidelig (hvis ikk mere taget i betraktning af alder og km) end en cykel fra dette årtusinde ofte kan være. Det kan da snart ikke passe, men mange af delene på fx honda,bmw,kawasaki osv står osse made in taiwan , slovenien osv :? Så jeg forholder mig retten til at være skeptisk overfor for billige dele :coffee:

ehh har du prøvet at sammenligne litereffekter ? 1970 vs 2008 ?
i 1970 var det uhørt at en gadecykel havde 80hk , idag er man nærmest til grin hvis man køber en 4cylindret 600 med mindre end 110 hk
delene er ikke ligefrem blevet kraftigere i takt med effektforøgelsen , tværtimod

MVH Luske
Westmus
Mester Medlem
Geografisk sted: Holstebro

Re: ..

#28 Indlæg af Westmus »

BANDIT skrev:Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler .

Det gælder vist alt i vores moderne verden. At kalde tingene dårligere er måske en forkert beskrivelse. Det er nærmere at ALLE fabrikanter/producenter i konkurrencens og tallene på bundliniens hellige navn, rationalisere max på alt, så det kun lige precist er godt nok og kan produceres billigst muligt. Kan der spares 5 øre et sted gør de det. Brug og smid væk kulturen, har jo også gjort at tingene ikke behøver at skulle have den samme langtids holdbarhed og reperations muligheder som tidligere.
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#29 Indlæg af HenrikGM »

Prøv så at se hvad der sker når man sætter KINA til at spænde noget for:

http://www.youtube.com/watch?v=Tx9VFG04JMw

Eller har det reelt ikke noget med kina at gøre? :coffee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem

#30 Indlæg af K-FINN »

:popcorn:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar