Side 3 af 6
: 25 sep 2008, 22:35
af Andy
Trode ikke det ville ske men jeg blev klogere....
Kina stumper har fundet vej til tractorpulling også....
Den første traktor (JD) kører IKKE med kina stumper men krumtappen knækker ved svinghjulet, shit happens når der er tryk på...
Men den næste traktor havde købt en krumtap til 500 USD.... Billig ja, men made in China....knald og så ligger næsten hele krumtappen på jorden, der hvor kina stumper hører hjemme......
http://www.youtube.com/watch?v=VJgBsMiBCfI
Mvh
Andy.....
: 25 sep 2008, 23:10
af Wildert
Nu er det muligt at jeg er inderligt ignorant hvad angår detaljerne i den sammenligning - men hvordan gør det en krumtap bedre at den knækker ved svinghjulet, end ved at den "bare" disintegrerer?
Hvad er det der betyder at den første er bedre?
: 26 sep 2008, 00:36
af klyfax
Syntes faktisk mere det ligner lejet der giver slip, end krumtappen smadre. Hvis de river dem over kommer der ik store stykker krumtap ud. Det syntes jeg kun sker når det er lejet der giver slip først...
: 26 sep 2008, 06:17
af lqs
flere af MÆRKE krumtappene til us V8 motorer laves i KINA. de sælges under flere kendte usa navne. det er ikke en gang noget de rigtigt prøver at holde hemmeligt mere! MVH søren
: 26 sep 2008, 08:29
af HenrikGM
Hej Andy.
Hvor er det lige der fremgår at den kinakrumptap går i stykker pga krumptappen, og ikke pga blokken ikke kunne holde fast i den?
Jeg er helt neutral hvad angår kina/ikke kina, MEN, ret skal sgu være ret, den video ligner ikke et problem med krumptappen. Blot fordi krumptappen kommer ud, så behøves det sguitte have noget at gøre med oprindelseslandet.
..
: 26 sep 2008, 16:12
af BANDIT
Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler , en gammel cykel fra 70 erne med platin tændig er ligeså pålidelig (hvis ikk mere taget i betraktning af alder og km) end en cykel fra dette årtusinde ofte kan være. Det kan da snart ikke passe, men mange af delene på fx honda,bmw,kawasaki osv står osse made in taiwan , slovenien osv

Så jeg forholder mig retten til at være skeptisk overfor for billige dele

Re: ..
: 26 sep 2008, 17:33
af luske
BANDIT skrev:Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler , en gammel cykel fra 70 erne med platin tændig er ligeså pålidelig (hvis ikk mere taget i betraktning af alder og km) end en cykel fra dette årtusinde ofte kan være. Det kan da snart ikke passe, men mange af delene på fx honda,bmw,kawasaki osv står osse made in taiwan , slovenien osv

Så jeg forholder mig retten til at være skeptisk overfor for billige dele

ehh har du prøvet at sammenligne litereffekter ? 1970 vs 2008 ?
i 1970 var det uhørt at en gadecykel havde 80hk , idag er man nærmest til grin hvis man køber en 4cylindret 600 med mindre end 110 hk
delene er ikke ligefrem blevet kraftigere i takt med effektforøgelsen , tværtimod
MVH Luske
Re: ..
: 26 sep 2008, 19:20
af Westmus
BANDIT skrev:Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler .
Det gælder vist alt i vores moderne verden. At kalde tingene dårligere er måske en forkert beskrivelse. Det er nærmere at ALLE fabrikanter/producenter i konkurrencens og tallene på bundliniens hellige navn, rationalisere max på alt, så det kun lige precist er godt nok og kan produceres billigst muligt. Kan der spares 5 øre et sted gør de det. Brug og smid væk kulturen, har jo også gjort at tingene ikke behøver at skulle have den samme langtids holdbarhed og reperations muligheder som tidligere.
: 26 sep 2008, 19:28
af HenrikGM
Prøv så at se hvad der sker når man sætter KINA til at spænde noget for:
http://www.youtube.com/watch?v=Tx9VFG04JMw
Eller har det reelt ikke noget med kina at gøre?

: 26 sep 2008, 20:36
af K-FINN