Mark J skrev:ja med varm olie har min 3 bar .. men hvordan kan olien være koldere ved T-Stykket end alle andre steder .. altså det lyder meget sært syntes jeg ...
Hvor er der varmest: inde i en flamme, eller 1 cm. væk fra den?
Hvorfor har man køleribber på vindkølede motorer?
Tror du der er varmere udenpå motoren, end indeni?
Ikke for at spille smart - men prøv lige at tænke over det - det giver da meget god mening gør det ikke?
Det kan jo være forskelligt fra motor til motor ..
på en C16NZ Motor sidder olie kontakten nede i bunden hvis jeg husker rigtigt .. og det er det nok ikke smart.. vil jeg nok følge dig i ..
men på min mazda motor .. der sidder den altså godt oppe på siden af blokken højere oppe end filteret.. er lige ved at tro den er broet ind i en olie kanal der på vej op til toppen ..
Jeg har ikke benzin i blodt & lattergas i hjernen, kan bare godt lidt biler, motor & fart
Det kan jo være forskelligt fra motor til motor ..
på en C16NZ Motor sidder olie kontakten nede i bunden hvis jeg husker rigtigt .. og det er det nok ikke smart.. vil jeg nok følge dig i ..
men på min mazda motor .. der sidder den altså godt oppe på siden af blokken højere oppe end filteret.. er lige ved at tro den er broet ind i en olie kanal der på vej op til toppen ..
Er det ikke olietrykskontakten?
på en 1.6 8v saxo motor sidder olietemp. føleren i bundkaret.
Senest rettet af JerrilD 21 apr 2009, 22:26, rettet i alt 1 gang.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Det kan jo være forskelligt fra motor til motor ..
på en C16NZ Motor sidder olie kontakten nede i bunden hvis jeg husker rigtigt .. og det er det nok ikke smart.. vil jeg nok følge dig i ..
men på min mazda motor .. der sidder den altså godt oppe på siden af blokken højere oppe end filteret.. er lige ved at tro den er broet ind i en olie kanal der på vej op til toppen ..
Er det ikke olietrykskontakten?
Jo det er den jeg lige mener ..
Jeg har ikke benzin i blodt & lattergas i hjernen, kan bare godt lidt biler, motor & fart
Det kan jo være forskelligt fra motor til motor ..
på en C16NZ Motor sidder olie kontakten nede i bunden hvis jeg husker rigtigt .. og det er det nok ikke smart.. vil jeg nok følge dig i ..
men på min mazda motor .. der sidder den altså godt oppe på siden af blokken højere oppe end filteret.. er lige ved at tro den er broet ind i en olie kanal der på vej op til toppen ..
Er det ikke olietrykskontakten?
Jo det er den jeg lige mener ..
Ja men han snakker jo om olietempturfølerern, den som måler hvor varm olie er.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Det kan jo være forskelligt fra motor til motor ..
på en C16NZ Motor sidder olie kontakten nede i bunden hvis jeg husker rigtigt .. og det er det nok ikke smart.. vil jeg nok følge dig i ..
men på min mazda motor .. der sidder den altså godt oppe på siden af blokken højere oppe end filteret.. er lige ved at tro den er broet ind i en olie kanal der på vej op til toppen ..
Er det ikke olietrykskontakten?
Jo det er den jeg lige mener ..
Ja men han snakker jo om olietempturfølerern, den som måler hvor varm olie er.
Jepp, den har jeg sat i et T-Stykke som jeg har monteret der hvor olie tryks kontakten sad..
Jeg har ikke benzin i blodt & lattergas i hjernen, kan bare godt lidt biler, motor & fart
Det kan jo være forskelligt fra motor til motor ..
på en C16NZ Motor sidder olie kontakten nede i bunden hvis jeg husker rigtigt .. og det er det nok ikke smart.. vil jeg nok følge dig i ..
men på min mazda motor .. der sidder den altså godt oppe på siden af blokken højere oppe end filteret.. er lige ved at tro den er broet ind i en olie kanal der på vej op til toppen ..
Er det ikke olietrykskontakten?
Jo det er den jeg lige mener ..
Ja men han snakker jo om olietempturfølerern, den som måler hvor varm olie er.
Jepp, den har jeg sat i et T-Stykke som jeg har monteret der hvor olie tryks kontakten sad..
Så måler du heller ikke den rigtige temperatur. Det du har gang i der virker fint til olietryk, men er ikke måden at måle temperaturen