c20xe + airesearch t04. Så er der mål på turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#21 Indlæg af Mathias »

Billede

Billede

Så kan du lure Jakob
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#22 Indlæg af JPP »

Hmm ligner noget T25

Og ja, den skal solidt på hylden hvis målet er 500hk :wink:
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#23 Indlæg af Mathias »

Okay. Målet er dog kun 400hk:) Hvad vil du skyde på den kan lave af hk?
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#24 Indlæg af JPP »

Mathias skrev:Okay. Målet er dog kun 400hk:) Hvad vil du skyde på den kan lave af hk?


Så skal vi altså være helt sikre på turbinehjulets diameter.
Tag en skydelære og mål henover turbinehjulet, så bør vi kunne estimere det inden for en træskolængde :wink:
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#25 Indlæg af Mathias »

Jamen, det passer sgu meget godt med lige omkring 50mm, det er svært om den er 49 eller 50.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#26 Indlæg af JPP »

Ok, jeg syntes stadig det er noget af et mismatch.
Er du sikker på exducer på 70mm på kompressorsiden??

Med den turbine side vil jeg sige 250-280hk max. Det er også selvom kompressorsiden, med de tal du lister, har potentiale til effekt mellem 300-380hk IMO. Men der kommer det ikke op med den turbineside IMO.
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#27 Indlæg af Mathias »

Jeg må prøve at skille turbinesiden ad igen i morgen, så melder jeg tilbage.

Hvilken turbo vil du anbefale mig istedet?
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#28 Indlæg af JPP »

En GT3076R med .63 eller.86 A/R turbinehus vil være fint til 400-500hk. Den har også reflow (anti-surge) på kompressorsiden. Dvs. selv om du skulle havne uden for mappet i start omdrejninger på din 2.2, så løber du ikke ind i at turboen går i surge-mode (prop).

Andre turboer bør også ligge i den størrelsesorden IMO.

Dvs. inden for en træskolængde af:

Kompressor
Inducer: 57mm
Exducer: 76mm
A/R >.60

Turbine
Inducer (bagerst) 60mm
A/R: >.60
Hus: T3

Det er mit bud.

Der er nogen som sværger til at blive i T2-hus serien (hvis Garrett) for stadig at få intern wastegate. I såfald hedder den GT3071R. Den hedder GT30, men har T25hus med intern wg og lille udgave af GT30 turbinehjulet. Dertil mindre kompressor. Det er ikke min kop te, men der vil sikkert være nogen som mener det er en mulighed. Den kan lave 400hk, men det koster modtryk og en ægte GT30 lader vil lave flere og nemmere hk. Der findes mange andre turboer end disse nævnte Garrett modeller. Det er blot at gå efter målene og erfaring når der sammenlignes og skal vælges.
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#29 Indlæg af Mathias »

Det lyder godt Jakob, og mange mange tak for din hjælp. Jeg vender tilbage så snart jeg begynder på projektet.

Over and Out, Mathias
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#30 Indlæg af JPP »

Måske en mulig handel her hvis det GT3076R du vil gå efter. http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=22428&start=0
Besvar