Side 3 af 10

: 20 sep 2009, 07:05
af møffe
martin høj skrev:
møffe skrev:BTW, hvor mange herinde har parpire på at deres bil er lovlig med de små ændringer de har? sporvidde,åbentfilter,ombygget fra karb eller mekanisk sprøjt til elektronisk?


Det er nok ikke mange.Der skal jo ikke så meget til det ikke er lovligt.
så nok mange der ikke behøver og være så hellige.


nemlig. lige der jeg vil hen.
:wink:

man skal ikke kaste med burgere hvis man selv bor på MC donals.

er der nogen her inde der ved hvad man skal betale for en evt overskridelse af effekt OG lidt af det sædvanelige med store bremser etc?

det er nye tider i streetrace miljøet. kender EN med en stor regning over hovedet. og det er ikke helt eller halvt teori.

: 20 sep 2009, 07:16
af møffe
martin høj skrev:
møffe skrev:BTW, hvor mange herinde har parpire på at deres bil er lovlig med de små ændringer de har? sporvidde,åbentfilter,ombygget fra karb eller mekanisk sprøjt til elektronisk?


Det er nok ikke mange.Der skal jo ikke så meget til det ikke er lovligt.
så nok mange der ikke behøver og være så hellige.


lige der jeg vil hen. :wink:

er der nogen der kender konsekvenserne ved en evt overskridelse af effekt? efter 20% reglen. kender EN der gør. og det er på den std sugemaskine med 8hk for meget. prisen er IKKE lille. og der er ingen halv eller hel teori i det.

: 20 sep 2009, 15:03
af klyfax
Andy skrev:Klart der er nogle ting der ikke er mulige, mit syns punkt er at lave ændringer der kan godkendes mod betaling, og så "udsætte" betalingen til den dag man bliver knaldet....hvis man ikke bliver taget har det været "gratis" og have det sjovt

Reglerne har jo ændret sig en del siden den gang jeg rodede med biler, men vil stadig mene min måde og gøre det på vil virke, hvis man bygger en bil så meget om man ikke har råd til og betale hvis hammeren falder skal man lade være....


Bare husk at snak med forsikring for det er dem der dækker din røv hvis du køre galt. Og er den ik forsikret ordenligt, så er skattefar dit mindste problem...

: 20 sep 2009, 16:35
af lqs
nu handler tråden jo så om RACE dvs ulovligt race. der dækker forsikringen så slet ikke!

: 20 sep 2009, 16:43
af K-FINN
"Ja jeg har i mine unge dage heller ikke haft rent mel i posen angående biler... "

Andy: Det er der MANGE der ikke har, også nogle der gerne vil fremstå som det modsatte...

: 20 sep 2009, 17:35
af møffe
lqs skrev:nu handler tråden jo så om RACE dvs ulovligt race. der dækker forsikringen så slet ikke!
sjovt nok så dækker forskiringen ofte ikke ved væddeløbskørsel, dvs også lovlig streetrace, sådan som jeg forstår reglerne. men køreteknik med indstruktør dækker det.

: 20 sep 2009, 17:37
af møffe
klyfax skrev:
Andy skrev:Klart der er nogle ting der ikke er mulige, mit syns punkt er at lave ændringer der kan godkendes mod betaling, og så "udsætte" betalingen til den dag man bliver knaldet....hvis man ikke bliver taget har det været "gratis" og have det sjovt

Reglerne har jo ændret sig en del siden den gang jeg rodede med biler, men vil stadig mene min måde og gøre det på vil virke, hvis man bygger en bil så meget om man ikke har råd til og betale hvis hammeren falder skal man lade være....


Bare husk at snak med forsikring for det er dem der dækker din røv hvis du køre galt. Og er den ik forsikret ordenligt, så er skattefar dit mindste problem...
der er kommet nyelige stramninger, den bil jeg kender til har 8HK for meget i ren NA tun på orginal motor, der er så monteret større bremser (310mm kontra 280mm) prisen er betydelig. og selv når han betaler hans beløb med 5 nuller så skal den stadig DEtunes med 8hk.

: 20 sep 2009, 19:56
af JerrilD
splynk skrev:j

jeg skammer mig ikke over at køre noget "semilegalt" ræs
ene og alene af den grund at der er for få muligheder for legalt,,

så må man jo vælge, og det har jeg gjort,
men med mere legal, vil mit "illegeale" falde tilsvarende, eller mere,
men vil ikke køre flere hundrede kilometer efter legalt hver gang.

Sindal, for langt
Holeby, sygt meget for langt og sygt meget for kort bane
DHB, overkommelig afstand, korrupt styring og afvikling
et par arrangementer i Thy/Frederikshavn,, for langt.

altså, hvis jeg vil kører lidt ræs, uden enorme transportudgifter, og udgifter til indkøb af transportværktøj (bil/trailer)
er jeg pisketvunket ind i den illegale del af sporten,

det er de simple facts, og vilkår, de fleste har at beslutte udfra
beklageligt men sandt


Har det på samme måde. Kommer selv i vejle/hedensted og engang imellem i esbjerg.

: 20 sep 2009, 21:05
af Slavteren
Transitfar skrev:
Slavteren skrev:med baggrund i at de har fået lov at komme ud og filme striben esbjerg mod hvisse aftaler.

Det skal de vel ikke spørge nogen om lov til?
Hvad er det for aftaler du snakker om?


søg på video på børnegalleri striben esbjerg- station 2 eller noget i den stil.. gider ikke citere noget andre har sagt for bagefter at blive sablet ned for "mine" meninger og holdninger..

kan kun tale ud fra egne erfaringer, både med lovligt og ulovligt race om tv2 og deres forretningsmåder...

:damn:

: 20 sep 2009, 21:12
af JerrilD
Kan huske i tidernes morgen, da der var Ulovlig Ræs i Kolding. Der lavede de samme nummer. Og det virkede perfekt :) Der var ingen der pev hvis de blev taget for noget ulovlig... :)