Dyr vs billig Olie?
Redaktør: Moderatorer
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Just because your mates use it and have had no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the correct oil.
Cheers
Simon
Prøv at se hvad min guru siger til SYNTURO RACING SAE 10W60 i indlæg nr. 901-912
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ost4294581
Denne tråd er fra 2004 og er stadig aktiv med mere end 1000 indlæg.
Hvor varm bliver sådan BMW?
Cheers
Simon
Prøv at se hvad min guru siger til SYNTURO RACING SAE 10W60 i indlæg nr. 901-912
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ost4294581
Denne tråd er fra 2004 og er stadig aktiv med mere end 1000 indlæg.
Hvor varm bliver sådan BMW?
Nissan 200sx
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvad foreslår bilfabrikanten du skal bruge til den aktuelle motor?
Har du ændret noget i motoren der i den forbindelse der kan retfærdiggøre at skifte olien, og i så fald i hvilken retning vil du gå og med hvilken begrundelse?
Prøv at komme med de 2 svar, så kan vi se om den kan drejes mere over på virkelighed, end på hvad kammeraterne gør på tanken.
Mange gange er det bedre med en billig olie, feks en landbrugsuniversalolie, fordi de bla stadigt indeholder visse interessante additiveringer som olie til personbilsmotorer (til moderne motorer) ikke må have grundet netop de fine normer på siden.
Det er derfor ikke ubetinget en fordel at den er godkendt af alle de nyeste standarder, modsat hvad folk normalt ellers går og forestiller sig!!
Har du ændret noget i motoren der i den forbindelse der kan retfærdiggøre at skifte olien, og i så fald i hvilken retning vil du gå og med hvilken begrundelse?
Prøv at komme med de 2 svar, så kan vi se om den kan drejes mere over på virkelighed, end på hvad kammeraterne gør på tanken.
Mange gange er det bedre med en billig olie, feks en landbrugsuniversalolie, fordi de bla stadigt indeholder visse interessante additiveringer som olie til personbilsmotorer (til moderne motorer) ikke må have grundet netop de fine normer på siden.
Det er derfor ikke ubetinget en fordel at den er godkendt af alle de nyeste standarder, modsat hvad folk normalt ellers går og forestiller sig!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
dykkerdahl skrev:Supra MK4 skrev:"Ingen af dem har endnu taget lejer med 10/60, men derimod set folk køre lejer af deres 2jzgte med den olie ham englænderen forslår på UK supra forum"
Så længe der ingen ændringer er i det, holder vi os til 10/60.
Ok! Det bliver svært at argumentere imod....
Kan jo også være en tilfældighed, men har ikke mod på og teste om det er
Men må indrømme, jeg har overvejet en 10/50 istedet. Men igen, jeg kan ikke lade være med og tænke på at det holder fint i de andres, især den ene, helvede han er hård ved motor, RIGTIG hård.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Hvad foreslår bilfabrikanten du skal bruge til den aktuelle motor?
Har du ændret noget i motoren der i den forbindelse der kan retfærdiggøre at skifte olien, og i så fald i hvilken retning vil du gå og med hvilken begrundelse?
Prøv at komme med de 2 svar, så kan vi se om den kan drejes mere over på virkelighed, end på hvad kammeraterne gør på tanken.![]()
Mange gange er det bedre med en billig olie, feks en landbrugsuniversalolie, fordi de bla stadigt indeholder visse interessante additiveringer som olie til personbilsmotorer (til moderne motorer) ikke må have grundet netop de fine normer på siden.
Det er derfor ikke ubetinget en fordel at den er godkendt af alle de nyeste standarder, modsat hvad folk normalt ellers går og forestiller sig!!
1:Nissan skriver vist 10W40 olie i 1992
2:Min motor yder næsten 100% mere uden bedre kølling og det gør at den lægger sig på 110 grader hvor den før lå lige under 100 grader.
Nu har jeg anskaffet mig en oliekøler, så efter ombygning mm. kommer der 5W40 olie på igen.
HenrikGM
Hvornår ville du selv bruge billig landbrugsuniversalolie?
Nissan 200sx
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens