POWER OG PANDEKAGER 25-9
Redaktør: Moderatorer
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Jack skrev:Var det anti-lag eller hvad, der blev blæst i hovedet på os lige inden den døde? For fuck den sagde svin! Var lige så jeg følte mit tøj blafrede!
launch control, han skulle nok lige have blæst systemet igennem
jeg valgte nu også at stå på modsatte side af bilen, for da jeg var til DHB var vi nabo til ham, så jeg var klar over hvad den kan af sjove ting
det meste af fredag aften der lød det sådan i teltet
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jack skrev:I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!
Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.
Motoren havde 116hk i sit std trim som sugemotor, og sad i noget så sindsoprivende som 240, 740 og 940.
Ærgeligt der ikke blev en rulning, og ærgeligt jeg ikke kunne være der i år
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Jack skrev:I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!
Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.
Motoren havde 116hk i sit std trim som sugemotor, og sad i noget så sindsoprivende som 240, 740 og 940.
Ærgeligt der ikke blev en rulning, og ærgeligt jeg ikke kunne være der i år
Oki sådan en b230 blok eller? Toppen så da rimelig moderne ud ellers. Er det en eller anden 16v top de så tilpasser? Syntes jeg har hørt om det trick før.
Ja kunne ellers have været meget sjovt lige og sætte ansigter på lidt folk her inde fra;-)
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
lqs skrev:ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren
er der nogen ca-effekt på den ? og var der ikke noget med den kører/kørte methanol ??
MVH Luske
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
lqs skrev:ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren
Ja mente nok jeg kunne huske jeg stod på vandel for en del år siden, hvor han rodet en del med køler problemer lignede det. Der lå nemlig en DEJLIG ohc maskine i. Så kiggede lige lidt ekstra da jeg så den motor der.
Ser satme ellers godt ud det han har fået skruet sammen. Dejlig gammel racer sådan en mk2.
Var det ikke også dig Søren der for nogle år siden havde det blå monster af en ford sierra ohc? Kan huske jeg så den på felt ved Otto. Det var også en af de biler man ikke lige glemmer, som også den røde mk2 der.
/Jack
Nissan 200sx S14a
Nissan 200sx S14a