Side 3 af 4

: 27 sep 2010, 19:11
af needspeed
Video video video ??? :mrgreen:

: 27 sep 2010, 19:22
af natmekanikeren
tak for at i besøgte mig

det er da vist ikke på mit felt den er målt til 288 hk,har en måling fra foråret på samme bil på 255 hk,og i lørdags 266
og så er det en ALTEA

Otto

: 27 sep 2010, 21:06
af Jack
I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!

: 27 sep 2010, 21:59
af m power
Jack skrev:Var det anti-lag eller hvad, der blev blæst i hovedet på os lige inden den døde? For fuck den sagde svin! Var lige så jeg følte mit tøj blafrede!


launch control, han skulle nok lige have blæst systemet igennem :D

jeg valgte nu også at stå på modsatte side af bilen, for da jeg var til DHB var vi nabo til ham, så jeg var klar over hvad den kan af sjove ting 8)
det meste af fredag aften der lød det sådan i teltet :mrgreen:

: 27 sep 2010, 22:50
af HenrikGM
Jack skrev:I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!


Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.

Motoren havde 116hk i sit std trim som sugemotor, og sad i noget så sindsoprivende som 240, 740 og 940.

Ærgeligt der ikke blev en rulning, og ærgeligt jeg ikke kunne være der i år :cry:

..

: 27 sep 2010, 23:08
af BANDIT
Lige et klip af escorten der smed lidt indmad ud :coffee:


http://www.youtube.com/watch?v=avQ-OHCqobs

: 28 sep 2010, 11:22
af Jack
HenrikGM skrev:
Jack skrev:I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!


Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.

Motoren havde 116hk i sit std trim som sugemotor, og sad i noget så sindsoprivende som 240, 740 og 940.

Ærgeligt der ikke blev en rulning, og ærgeligt jeg ikke kunne være der i år :cry:


Oki sådan en b230 blok eller? Toppen så da rimelig moderne ud ellers. Er det en eller anden 16v top de så tilpasser? Syntes jeg har hørt om det trick før.
Ja kunne ellers have været meget sjovt lige og sætte ansigter på lidt folk her inde fra;-)

: 28 sep 2010, 14:47
af lqs
ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren

: 28 sep 2010, 20:19
af luske
lqs skrev:ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren


er der nogen ca-effekt på den ? og var der ikke noget med den kører/kørte methanol ??

MVH Luske

: 28 sep 2010, 20:36
af Jack
lqs skrev:ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren


Ja mente nok jeg kunne huske jeg stod på vandel for en del år siden, hvor han rodet en del med køler problemer lignede det. Der lå nemlig en DEJLIG ohc maskine i. Så kiggede lige lidt ekstra da jeg så den motor der.
Ser satme ellers godt ud det han har fået skruet sammen. Dejlig gammel racer sådan en mk2.

Var det ikke også dig Søren der for nogle år siden havde det blå monster af en ford sierra ohc? Kan huske jeg så den på felt ved Otto. Det var også en af de biler man ikke lige glemmer, som også den røde mk2 der.