Side 3 af 3

: 10 jan 2011, 14:45
af Jakobsen
Tak for rådet Søren den havde jeg ikke hørt før :) Den skal ha en komp test, skal lige finde en i Kbh's området det ka hjælpe..

: 10 jan 2011, 16:55
af HenrikGM
lqs skrev:er værdien så dårlig... ved første forsøg, prøver du en gang mere, efter at have give en sjat motorolie ned gemmen tændrørshul. stiger værdien er det ringerne det er galt med, stiger den ikke, ligger fejlen højere oppe!
MVH søren


Og når du bruger det råd, så vær lige obs på at det altså er primære årsag til ekstra meget røg efter opstart!! :popcorn:

Du kan også lave en leak-down test med trykluft. Pas på fingerne hvis du ikke får motoren stillet rigtigt.

: 12 jan 2011, 09:24
af jesperhj
men hvis turbo er defekt skulle det jo være nemt at se med de olie mængder der bliver brugt..så skal trykslanger fra turbo være sovset godt ind i olie..det var ret tydeligt på min(revnet turbo)og jeg brugte endda ikke ligeså meget olie som du siger.. :)

mvh jesper

: 12 jan 2011, 09:45
af HenrikGM
Hvis han kører med den originale intercooler, så er det faktisk en bundprop på den der er beregnet til at tappe olien af ved service.

Hvis man ikke gør det, og IC er småfuld af olie, så vil den give nogle gevaldige puls røg især i svingkørsel....

: 12 jan 2011, 21:50
af Jakobsen
Altså det flyder ik med olie i turbo'en eller min slanger man kan godt se de er lidt fedtede.. Intercooleren er en lækker alu fætter, men det burde ik være et problem hvis den sku renses da studser sidder nederest, så tvivler på olien kravler op i selve elementet hehe..

: 13 jan 2011, 10:28
af jesperhj
hvordan kører den når den feks lige har stået i et kvarters tid og så du starter den?tøffer den og laver ekstra røg?

mvh jesper

: 14 jan 2011, 17:02
af Jakobsen
Ja hvis den lige har stået i tomgang i nogle minutter og man sætter den og starter op igen så kommer der extra røg, men det er olie det lugter ufattelig fælt :stop:

: 15 jan 2011, 14:41
af C Madsen
da min lavede det nummer var det mine gamle/hårde olietyve der skulle skiftes. jeg tænker lidt at med alle de lyskryds derinde, bliver det jo til en del tomgang, og dermed en del olie den smider igennem.

hvis det var ringene ville det så ikke være specielt tydeligt når du trykker lidt til den.

: 15 jan 2011, 15:03
af Jakobsen
Det er et godt spørgsmål, altså ku jo godt skifte de tyve, toppen er fra en F motor kender ikke km stand på den, de blev ik skiftet da jeg fik toppen på.

Men jo når jeg køre er der mange lyskryds og ikke så meget tid hvor den får lov at arbejde :? Når man køre ryger den ikke eller ik hvad man kan se i vært fald :)

Men håber og tror det er turbo'en men igen ved ik har ik haft mulighed for at lave comp test, eller at teste med en anden turbo motor T3T4Top turbo for at se om det er den.