Side 3 af 12
: 24 apr 2011, 19:06
af HenrikGM
lqs skrev:HENRIK GM slog bilen op på nettet. den er født som lavtryksturbo. der er ikke noget at sige til at den er død. 135hk på en 2,3liters turbomotor.... en mere end sugemotoren er opgivet til.
lad os nu se hvad der sker med en større turbolader.
den har jo 940 udstødningsmanifolden, som 240 drengene siger er fin.
synes egentlig ikke den ser så god ud?
MVH søren
Det er faktisk værre end som så.
B230FK motoren er opgivet til 135hk. Samme motor uden turbo laver 136hk. Så det er een mindre end sugemotoren....
940manifolden er LANGT bedre end 240manifolden. Om den er god....Den er god nok til plejlstængerne, aka ikke svageste punkt pt.
: 25 apr 2011, 12:29
af Spirillen
HenrikGM skrev:lqs skrev:HENRIK GM slog bilen op på nettet. den er født som lavtryksturbo. der er ikke noget at sige til at den er død. 135hk på en 2,3liters turbomotor.... en mere end sugemotoren er opgivet til.
lad os nu se hvad der sker med en større turbolader.
den har jo 940 udstødningsmanifolden, som 240 drengene siger er fin.
synes egentlig ikke den ser så god ud?
MVH søren
Det er faktisk værre end som så.
B230FK motoren er opgivet til 135hk. Samme motor uden turbo laver 136hk. Så det er een mindre end sugemotoren....
940manifolden er LANGT bedre end 240manifolden. Om den er god....Den er god nok til plejlstængerne, aka ikke svageste punkt pt.
Jeg så faktisk en på Savarturbo, der havde lavet 462hk på en std 940 manifold.
Jeg kan bare ikke huske hvilken tråd det var.
¨
Ps. jeg har en 940turbo stationsvogn, jeg egentlig ville til at af med. Måske den skulle have chance for endnu en synsperiode, evt med lidt ekstra heste?
: 25 apr 2011, 17:10
af wukshady
: 25 apr 2011, 19:11
af lqs
det er kæmpe sjovt der lige linkes til den motor.
den har aldrig kørt. delene har ikke en chance for lave, eller holde til at lave 1000hk. det er et rigtig godt eksempel på bare fyld i kurven (uden omtanke).
MVH søren
ps. der en anden motor tilsalg på samme side. den har kørt, den har kørt stærkt. mener 7,6sek på 402m. den har flere (rigtige) hk og er billigere!
det her er den modsatte grøft. altså modsatte af at drømme.
: 25 apr 2011, 19:17
af lqs
: 25 apr 2011, 20:55
af luske
lqs skrev:det er kæmpe sjovt der lige linkes til den motor.
den har aldrig kørt. delene har ikke en chance for lave, eller holde til at lave 1000hk. det er et rigtig godt eksempel på bare fyld i kurven (uden omtanke).
MVH søren
ps. der en anden motor tilsalg på samme side. den har kørt, den har kørt stærkt. mener 7,6sek på 402m. den har flere (rigtige) hk og er billigere!
nu er jeg ikke den store volvokender , men hvorfor skulle den ikke potentielt kunne lave de 1000 HK hvis den anden kan ??
har jeg overset noget ?? er blokken blevet for svag pga boring på trods af den skulle være "specielstøbt i volvos forme uden frostpropper" ??
EDIT : er det hele bare salgsgas/spil for galleriet ?
MvH Luske
: 27 apr 2011, 13:59
af lqs
ja det er salgsgas. kinadele af den ikke bedste kvalitet.
ret sikker på billedet med motoren i volvoen er lavet på pc, dvs ikke taget i virkeligheden. man kan jo tænke over hvorfor manden ikke vælger at få den ud at køre? der er jo angiveligt ofret rigtig mange penge.
bunden kan ikke holde. knasterne er ikke vilde nok til den omtalte ydelse.
tvivler meget på gearkassen er videre egnet heller.
har aldrig set en virkelig højtydende volvomotor der har været stor.
max 2.5 og gerne mindre.
den anden motor ved jeg kan levere. har selv set den i aktion flere gange.
skulle man lave en volvo med lignende ydelse, var det måske billigere at gå 2jz vejen? det kunne så passende være en 960 stationvogn...
MVH søren der har fået købt spacere til brianhjulene.
: 28 apr 2011, 23:30
af luske
lqs skrev:ja det er salgsgas. kinadele af den ikke bedste kvalitet.
ret sikker på billedet med motoren i volvoen er lavet på pc, dvs ikke taget i virkeligheden. man kan jo tænke over hvorfor manden ikke vælger at få den ud at køre? der er jo angiveligt ofret rigtig mange penge.
bunden kan ikke holde. knasterne er ikke vilde nok til den omtalte ydelse.
tvivler meget på gearkassen er videre egnet heller.
har aldrig set en virkelig højtydende volvomotor der har været stor.
max 2.5 og gerne mindre.
den anden motor ved jeg kan levere. har selv set den i aktion flere gange.
skulle man lave en volvo med lignende ydelse, var det måske billigere at gå 2jz vejen? det kunne så passende være en 960 stationvogn...
MVH søren der har fået købt spacere til brianhjulene.
kinadele ligefrem ?? det havde jeg sgu ikke liiige set
MVH Luske
: 29 apr 2011, 04:20
af lqs
ret sikker den omtalte supermotor er lavet af SPM dele. i min verden er det kinadele. noget af det skal nok være ok...
MVH søren
: 29 apr 2011, 12:51
af luske
lqs skrev:ret sikker den omtalte supermotor er lavet af SPM dele. i min verden er det kinadele. noget af det skal nok være ok...
MVH søren
SPM=stenparnermotor=kina ?? har altid troet det var svenskerstål i bedste række , men man lærer lidt hver dag
MVH Luske