Dom over motor....
Redaktør: Moderatorer
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
-
dinmor
- Medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54
HenrikGM skrev:dinmor skrev:HenrikGM skrev:Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?
Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)
I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.
Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.
Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...
Ok, hvad er årsagen da så?
Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
dinmor skrev:HenrikGM skrev:dinmor skrev:HenrikGM skrev:Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?
Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)
I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.
Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.
Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...
Ok, hvad er årsagen da så?
Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.
Det kan man vel også kalde en "fejl 40" ??!?
MVH Niels P.
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
-
dinmor
- Medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54
Gummispoiler skrev:dinmor skrev:HenrikGM skrev:dinmor skrev:HenrikGM skrev:Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?
Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)
I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.
Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.
Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...
Ok, hvad er årsagen da så?
Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.
Det kan man vel også kalde en "fejl 40" ??!?
Ved ikke om man kan kalde det fejl40 når det er forkert når det forlader fabrikken :/ ?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Forkert proces fra fabrikken er seriefejl aka kronisk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Så kan du jo relatere alle fejl til konstruktionsfejl, eller fejl 40!!
Det man må tage i betraktning er at fabrikkerne ikke konstruerer en evighedsmaskine, men forsøger at få en fornuftig levetid ud af deres produkter.
Og denne levetid er også styret af økonomiafdelingen.
Så hvis en toppakning typisk dør på samme sted efter 5 år eller 250 k.km.
Så er det en konstruktionsfejl?
Hvis den dør før er det en fejl 40?
Det første senarie ville jeg dømme som almindeligt slid, og ikke en konstruktionsfejl.
MVH
Morten
Det man må tage i betraktning er at fabrikkerne ikke konstruerer en evighedsmaskine, men forsøger at få en fornuftig levetid ud af deres produkter.
Og denne levetid er også styret af økonomiafdelingen.
Så hvis en toppakning typisk dør på samme sted efter 5 år eller 250 k.km.
Så er det en konstruktionsfejl?
Hvis den dør før er det en fejl 40?
Det første senarie ville jeg dømme som almindeligt slid, og ikke en konstruktionsfejl.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html