Side 3 af 3

: 20 sep 2011, 22:53
af Jack
Ja hold kæft stål toppakninger kan være svære og se skader på!

: 21 sep 2011, 12:04
af dinmor
HenrikGM skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?

Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)

I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.

Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.


Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...


Ok, hvad er årsagen da så?


Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.

: 21 sep 2011, 12:50
af Gummispoiler
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?

Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)

I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.

Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.


Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...


Ok, hvad er årsagen da så?


Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.


Det kan man vel også kalde en "fejl 40" ??!?

: 21 sep 2011, 16:14
af dinmor
Gummispoiler skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?

Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)

I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.

Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.


Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...


Ok, hvad er årsagen da så?


Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.


Det kan man vel også kalde en "fejl 40" ??!?


Ved ikke om man kan kalde det fejl40 når det er forkert når det forlader fabrikken :/ ?

: 21 sep 2011, 17:14
af HenrikGM
Forkert proces fra fabrikken er seriefejl aka kronisk.

: 21 sep 2011, 18:59
af Morten VJ
Så kan du jo relatere alle fejl til konstruktionsfejl, eller fejl 40!!

Det man må tage i betraktning er at fabrikkerne ikke konstruerer en evighedsmaskine, men forsøger at få en fornuftig levetid ud af deres produkter.
Og denne levetid er også styret af økonomiafdelingen.
Så hvis en toppakning typisk dør på samme sted efter 5 år eller 250 k.km.
Så er det en konstruktionsfejl?
Hvis den dør før er det en fejl 40?
Det første senarie ville jeg dømme som almindeligt slid, og ikke en konstruktionsfejl.

MVH

Morten