POWER og PANDEKAGER d-24-9

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#21 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:
Captain Slow skrev:det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)


Det har også hele tiden undret mig at HK vs NM lå ret tæt op af hinanden, hvilket det ikke burde på så mange ccm og lavt ladetryk.

Så jeg er også ret sikker på at den måling hos Otto er den mest presise rulning der er lavet på KEXUS.


Lige det samme jeg tænkte, markus laver 395hk og 600nm i hans hiace.

Men som LQS siger, du kan hurtig få en fejlmåling når der er mange hk på spil, men man kan somregel se det på nedrulningen.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#22 Indlæg af Captain Slow »

m power skrev:
Captain Slow skrev:det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)


Det har også hele tiden undret mig at HK vs NM lå ret tæt op af hinanden, hvilket det ikke burde på så mange ccm og lavt ladetryk.

Så jeg er også ret sikker på at den måling hos Otto er den mest presise rulning der er lavet på KEXUS.


OGSÅ mig, og ved næsten samme rpm. det har rumsteret i baghovedet lige siden 1. rulning, at noget var "uldent"
I love everything thats fast enough to do something stupid with
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#23 Indlæg af natmekanikeren »

Allerførst mange tak til alle jer der var forbi i går,håber at i havde en god dag

Captain Slow
Kl. 05.oo imorges kørte jeg til Sturup racewai for at kontrolmåle til motorløb, og er lige kommet hjem,så i morgen vil jeg sove, ring til mig på tirsdag , så prøver jeg at kigge på de målinger vi lavede på din bil

Mvh Otto
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#24 Indlæg af natmekanikeren »

PS

hvis du lige vil skrive filnavnet har jeg meget nemmere ved at finde dine målinger, det står øverst i venstre hjørne på din udskrift
der står dynodat/11/OTTERUP/ --------------------------

Otto
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#25 Indlæg af Captain Slow »

tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)
Vedhæftede filer
datalog201109241428.rar
(82.58 KiB) Downloadet 553 gange
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
svensson
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 11 sep 2003, 21:27
Kontakt:

#26 Indlæg af svensson »

Hej ja tak for sidst.

Jeg rullede bilen, og omdrejninger er indtastet efter omdrejningstælleren, men jeg kunne jo selvfølgelig have taget dem fra computeren, da den var i bilen. Men hvis tælleren passer, passer målingen også. Jeg ved ikke hvornår max ladetryk er, måske det kan give lidt mening i forhold til målingen?

Mvh Martin
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#27 Indlæg af Captain Slow »

ladetrykket er 0,87 bar @ 4958 rpm, og peaker med 0,92 bar @ 5951 rpm. laveste tryk mellem 5-6000 rpm er 0,80 (synes godt nok den er lidt urolig ?)

se evt. log filen jeg har lagt ind
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#28 Indlæg af Captain Slow »

det skal lige nævnes at de 706 hk vi har rullet var ved 1,35 bar,
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#29 Indlæg af Jesper H »

Captian slow, er det meningen du vil køre lambdastyring under tryk også? tror du vil få en mere jævn blanding ved at slå det fra?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#30 Indlæg af Captain Slow »

Den slags blander jeg mig ikke i,,da jeg ikke ved en skid om det, lader min ms. mand om den slags :arrow:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Besvar