Side 3 af 3

: 17 nov 2011, 20:12
af HenrikGM
r_uldal skrev:Og sådan en gammel svensk panserklods kan faktisk godt drifte :D

http://www.youtube.com/watch?v=7_6ghcYc ... re=related


Den kører ellers med en motor af den type der vil rende varm hvis man skifter knastaksel...;-) (hvis jeg ikke husker forkert)

: 17 nov 2011, 20:43
af HenrikGM
r_uldal skrev: Jeg ville allerhelst vælge noget 4 cyl med et meget stort motorrum så der kan komme en rigtig stor køler i samt en 2-3 effektive blæsere på også. En Sierra med V6 har faktisk et meget stort motorrum da Fords V6 er en meget lille motor. Det samme gælder en Volvo 240 f.eks der også har et enormt motorrum i forhold til motorens størrelse og her er der også rigelig plads til en rigtig stor køler fra eks en varevogn af en slags ?

?


På en 240, skal man vælge den såkaldte ørkenkøler. Den normale køler er med 2 rækker, men ørkenkøleren er med 3 rækker.
Den rækker fint til en 240Turbo uden nogen som helst temperaturproblemer, hellerikke ved flat-out kørsel over længere tid.
Tricket er at den æder tonsvis af luft. LQS er fint inde på det. De fleste kølere er store nok, hvis luften ellers kan kommer ind og ud.

Re: en E30er

: 02 dec 2011, 13:48
af Chrisis
[/quote]Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele[/quote]

Den E30'er på højt plan er med S38B38 E34 M5 motor.
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1276588

Jeg har selv haft en M5 S38B36 motor, som kom fra en drift bil, samme BMW E28'er, som Martin Lemvig vandt semipro klassen i, til DHB 2009.

De kan altså godt de gamle BMW'er, hvis man altså bare gider at sætte en ordentlig køler på.
Og en el blæser gør også underværker på sådan en svend.

Re: en E30er

: 02 dec 2011, 13:48
af Chrisis
[/quote]Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele[/quote]

Den E30'er på højt plan er med S38B38 E34 M5 motor.
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1276588

Jeg har selv haft en M5 S38B36 motor, som kom fra en drift bil, samme BMW E28'er, som Martin Lemvig vandt semipro klassen i, til DHB 2009.

De kan altså godt de gamle BMW'er, hvis man altså bare gider at sætte en ordentlig køler på.
Og en el blæser gør også underværker på sådan en svend.

: 02 dec 2011, 16:31
af Jakobsen
HenrikGM skrev:
r_uldal skrev:Og sådan en gammel svensk panserklods kan faktisk godt drifte :D

http://www.youtube.com/watch?v=7_6ghcYc ... re=related


Den kører ellers med en motor af den type der vil rende varm hvis man skifter knastaksel...;-) (hvis jeg ikke husker forkert)



Hvad menes der med det Henrik ? Hvilken motor er der snak om der ??